Tidlig ultralyd

Min erfaring er at det kan være stor feilmargin når det er så tidlig. Jeg hadde CRL på 1,32 cm og fikk 7+5, så tror det er mange faktorer som spiller inn… lett å måle feil på noe så lite :Heartred skjønner veldig godt bekymringen din når du får så forskjellige svar!
Ja - i morgen får jeg forhåpentligvis et positivt svar på ultralyd - og hvis ikke får jeg i hvert fall et svar ❤️

Ja da skjønner jeg! De vet nok at de kan ta seg godt betalt fordi mange er villige til å betale ekstra for å slippe lang reisevei. Men kjedelig å måtte ut med så mye da.
Sjekka ut dei litt lenger unna, og det lå på rundt 1500-1600kr. Vet at kommunejordmor i nabokommuna har ul apparat, men dessverre ikke der jeg bor nå.

Endte opp med å bestille en time til tidlig ultralyd på tirsdag i neste uke.
Kjenner at jeg ikke klarer å gå helt til uke 12 uten å vite at hjertet slår, spesielt med tanke på at det har vært flere dager og tilfeller med rosa på papiret etter toalettbesøk. Så spent på hva vi får sett :)

Last edited:
Endre opp med å bestille en time til tidlig ultralyd på tirsdag i neste uke.
Kjenner at jeg ikke klarer å gå helt til uke 12 uten å vite at hjertet slår, spesielt med tanke på at det har vært flere dager og tilfeller med rosa på papiret etter toalettbesøk. Så spent på hva vi får sett :)
Skjønner deg! Ikke noe godt å gå lenge å være usikker! Hvor mange uker er du når du skal på ultralyd da?

@LilleMy
I dag har vi vært på ultralyd for at legen ville være sikker på at det sitter på riktig plass denne gangen, og fordi jeg ble gravid med Letrozol. Visste godt det er veldig tidlig, men blir tett fulgt opp. Og heldigvis så alt bra ut så lang :love7 Så lettet og glad!
Men, hun var litt usikker på om det kunne være to! Veldig dårlig bilde jeg fikk med, men hun sa det var en tydelig sekk med foster som tilsvarte akkurat så langt som jeg er på vei, 5+5. men hun så også en oppklaring til, men sa det var for tidlig å se mer, men at her kunne det være sjans for tvillinger:oops::nailbiting::laughing002:Heartred har noen her opplevd lignende noen gang? Og at det bare var en?
Ble satt opp på ny time om to uker for å avklare om det er en eller to der inne! Og det er såå lenge å vente nå:laughing002
hei! Har du vært på ny ultralyd? Er så spent på hvordan det gikk, om det var to eller en? ❤️

Fikk plutselig telefon fra sykehuset idag, om at de hadde mottatt en henvisning fra lege angående spottingen min. Fikk tilbud om ultralyd imorgen. Var ikke klar over at det var sendt henvisning, men takker ikke nei til en ekstra ultralyd! :hilarious:

@LilleMy

hei! Har du vært på ny ultralyd? Er så spent på hvordan det gikk, om det var to eller en? ❤️
Ja, jeg har vært på ny ultralyd :happy: Nå var den lille oppklaringen fra sist borte, men et fint, lite emryo på 1,2 cm og 144 hjerteslag i minuttet:love7
Det hadde jo selvfølgelig vært kjærkomment med tvillinger også, men med tanke på eventuelle komplikasjoner blant annet må jeg si jeg ble litt lettet:oops:

Ja, jeg har vært på ny ultralyd :happy: Nå var den lille oppklaringen fra sist borte, men et fint, lite emryo på 1,2 cm og 144 hjerteslag i minuttet:love7
Det hadde jo selvfølgelig vært kjærkomment med tvillinger også, men med tanke på eventuelle komplikasjoner blant annet må jeg si jeg ble litt lettet:oops:
Så bra at alt stod bra til! Jeg personlig hadde nok og vært litt lettet - det er mye med en baby - og dobbelt så mye med to haha ❤️

Så bra at alt stod bra til! Jeg personlig hadde nok og vært litt lettet - det er mye med en baby - og dobbelt så mye med to haha ❤️
Ja, jeg føler nesten det er fælt å si jeg er lettet, men det er nok med en om gangen ja :laughing002 En lettelse at alt sto bra til:Heartred
Har du vært på ultralyd enda?

Ja, jeg føler nesten det er fælt å si jeg er lettet, men det er nok med en om gangen ja :laughing002 En lettelse at alt sto bra til:Heartred
Har du vært på ultralyd enda?
Nei vet du hva, skulle hatt time klokka 19:45 i dag, så kommer vi også er døren låst , står å banker på og prøver å ringe i over 20 min. Så ringer de opp og sier at jeg må ha sett feil på timen min, men det hadde jeg jo ikke. Hun fant timen min (som jeg og hadde fått bekreftet på sms) Så det var rett og slett en glipp i systemet - de har ikke åpent så sent på onsdager - så hun beklaget og sa jeg fikk en ny time i morgen samme tid.

Så litt skuffet er jeg jo. Måtte jo ordne barnevakt, kjøre fra Sandnes til Stavanger, gjennom bom, betale parkering, stod i pøs regn i 20 min å ventet, og sønnen måtte droppe trening i dag pga det, for vi kunne ikke kjøre han siden det krasja med timen vi hadde. Så mange ringvirkninger. Håper vi får litt avslag på timen i morgen, men tviler jo.

Nei vet du hva, skulle hatt time klokka 19:45 i dag, så kommer vi også er døren låst , står å banker på og prøver å ringe i over 20 min. Så ringer de opp og sier at jeg må ha sett feil på timen min, men det hadde jeg jo ikke. Hun fant timen min (som jeg og hadde fått bekreftet på sms) Så det var rett og slett en glipp i systemet - de har ikke åpent så sent på onsdager - så hun beklaget og sa jeg fikk en ny time i morgen samme tid.

Så litt skuffet er jeg jo. Måtte jo ordne barnevakt, kjøre fra Sandnes til Stavanger, gjennom bom, betale parkering, stod i pøs regn i 20 min å ventet, og sønnen måtte droppe trening i dag pga det, for vi kunne ikke kjøre han siden det krasja med timen vi hadde. Så mange ringvirkninger. Håper vi får litt avslag på timen i morgen, men tviler jo.
Ånei, for en nedtur.. og en tidlig ultralyd setter i gang mange følelser på forhånd! Skikkelig kjipt! Krysser fingrene for litt avslag på pris i morgen, burde være det minste..

Åh tuller du!! Så utrolig kjedelig :Heartred

Screenshot_20251030_102756_Samsung Internet.jpg7+2 og har vært på ultralyd hos gyn igjen❤️ Målt til 6+3. Igjen er det SÅ dårlig sikt inn at det bare ser ut som en svart, tom sekk. Må presse ned på livmoren utvendig(innvendig ultralyd) mens han prøver å få noen som helst bilder. Vi ser hjerteaktivitet, men maskinen får ikke målt pga 0 signaler:bag::wideyed: han telte til 107, men kan være mer. Skjønner ingenting, da jeg vet når EL var og hadde så vonde el-smerterog positive tester(som er bekreftet på venstre side). Og tempgraf.. han sa kroppen bare er sånn noen ganger, egget kan gå i dvale:confused004:confused004:confused004 Har jo hatt en dårlig følelse hele veien, og spørs om det er en grunn til det! Testet positivt 2.oktober, så kan ikke være kortere på vei heller! Problemet er at det 0 sikt inn i magen og får ikke opp hjerteslagene engang, for signalene går ikke gjennom:arghh:Gyn er veldig positiv og mener detta går veien, men det er dessverre ikke jeg. Og da er det dritt å slite med kvalme, for ingenting evt... faen, altså:arghh: Så skal det gå gærli, så kan det i grunnen bare gå gærli nå, synes jeg! Gidder ikke det skal dra ut heller:shifty: Tok ny hCG-måling, på tross av man ikke helt kan måle stigningen lenger, når en er så langt. Skal ligge på rundt 80.000, om den har steget som sist, men kan ligge på 50.000 å være greit også❤️ Er lei allerede kjenner, jeg... mange uker med usikkerhet tar på... Ny ultralyd om en uke igjen...

Vis vedlegget 4734327+2 og har vært på ultralyd hos gyn igjen❤️ Målt til 6+3. Igjen er det SÅ dårlig sikt inn at det bare ser ut som en svart, tom sekk. Må presse ned på livmoren utvendig(innvendig ultralyd) mens han prøver å få noen som helst bilder. Vi ser hjerteaktivitet, men maskinen får ikke målt pga 0 signaler:bag::wideyed: han telte til 107, men kan være mer. Skjønner ingenting, da jeg vet når EL var og hadde så vonde el-smerterog positive tester(som er bekreftet på venstre side). Og tempgraf.. han sa kroppen bare er sånn noen ganger, egget kan gå i dvale:confused004:confused004:confused004 Har jo hatt en dårlig følelse hele veien, og spørs om det er en grunn til det! Testet positivt 2.oktober, så kan ikke være kortere på vei heller! Problemet er at det 0 sikt inn i magen og får ikke opp hjerteslagene engang, for signalene går ikke gjennom:arghh:Gyn er veldig positiv og mener detta går veien, men det er dessverre ikke jeg. Og da er det dritt å slite med kvalme, for ingenting evt... faen, altså:arghh: Så skal det gå gærli, så kan det i grunnen bare gå gærli nå, synes jeg! Gidder ikke det skal dra ut heller:shifty: Tok ny hCG-måling, på tross av man ikke helt kan måle stigningen lenger, når en er så langt. Skal ligge på rundt 80.000, om den har steget som sist, men kan ligge på 50.000 å være greit også❤️ Er lei allerede kjenner, jeg... mange uker med usikkerhet tar på... Ny ultralyd om en uke igjen...
Åh, dette høres tøft ut :Heartred jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke er nok signaler noen ganger og hvorfor det vises så dårlig innimellom?! Og hvordan er det dårlig sikt inni magen når det er innvendig?:scratch Hva er forklaringen når de sier at det kommer til å gå bra uten å «se»? Jeg skjønner godt at du blir usikker, sliten og lei, for du har ikke noe annet enn gyns ord på at det går bra. Men har hørt flere historier der de først har fått vite at det ikke går bra, men når de blir sjekket senere så er alt bra likevel :oops:
Håper det er tilfelle hos deg at det ser usikkert ut (fra ditt ståsted), men at det går bra likevel!:Heartred

Vis vedlegget 4734327+2 og har vært på ultralyd hos gyn igjen❤️ Målt til 6+3. Igjen er det SÅ dårlig sikt inn at det bare ser ut som en svart, tom sekk. Må presse ned på livmoren utvendig(innvendig ultralyd) mens han prøver å få noen som helst bilder. Vi ser hjerteaktivitet, men maskinen får ikke målt pga 0 signaler:bag::wideyed: han telte til 107, men kan være mer. Skjønner ingenting, da jeg vet når EL var og hadde så vonde el-smerterog positive tester(som er bekreftet på venstre side). Og tempgraf.. han sa kroppen bare er sånn noen ganger, egget kan gå i dvale:confused004:confused004:confused004 Har jo hatt en dårlig følelse hele veien, og spørs om det er en grunn til det! Testet positivt 2.oktober, så kan ikke være kortere på vei heller! Problemet er at det 0 sikt inn i magen og får ikke opp hjerteslagene engang, for signalene går ikke gjennom:arghh:Gyn er veldig positiv og mener detta går veien, men det er dessverre ikke jeg. Og da er det dritt å slite med kvalme, for ingenting evt... faen, altså:arghh: Så skal det gå gærli, så kan det i grunnen bare gå gærli nå, synes jeg! Gidder ikke det skal dra ut heller:shifty: Tok ny hCG-måling, på tross av man ikke helt kan måle stigningen lenger, når en er så langt. Skal ligge på rundt 80.000, om den har steget som sist, men kan ligge på 50.000 å være greit også❤️ Er lei allerede kjenner, jeg... mange uker med usikkerhet tar på... Ny ultralyd om en uke igjen...
Så kjedelig å ikke få konkret svar :sorry:Skulle tro at det er litt vanskelig å få riktige målinger hvis det er så dårlig sikt og at målet egentlig kan være større. Fort gjort at det blir litt mye tverrsnitt da

Uff så ubehagelig å gå med sånn usikkerhet, en ul undersøkelse skal jo gi svar, ikke flere usikkerheter og spørsmål. Håper virkelig det går veien og at det bare er uheldig at gyn ikke klarte å se så mye. Men positivt at det er hjerteslag uansett!

Back
Topp