Turnusmammaen sin dagbok - Håpet om baby nr 3

Cd 18

Klarte ikke vente så lenge, så dagens ble tatt på ca 1.5 times urin, men ikke drukket noe siden i går kveld så den var passe konsentrert. Ikke så mye spennende som har skjedd ila natta. Jakten på el fortsetter! :laughing002
1000014020.jpg

Cd 19

NÅ skjer det noe endelig!! For SE på dagens test!
1000014032.jpg

1000014029.jpg

Neeesten positiv! Håper på peak ila dagen. Kan ikke si jeg har noe særlig eggløsningsslim, så det er jo litt bekymringsfyllt, men er ikke noe jeg kan gjøre med det dessverre. Får prøve å se om jeg får med mannen på litt aksjelegging i dag. Hvis ikke får vi prøve noe hjemmeinseminering eller noe slikt :hilarious: så desperat kan man bli.. Har lite tro på denne syklusen igrunn, men så lenge det er eggløsning så er det jo håp :smiley-angelic001

Last edited:
Yes!! Peak ble i dag. Har så korte topper, så har testa på hvert dobesøk i dag :hilarious:
1000014040.jpg

Sier meg snart fornøyd med el testing, men tar nok en i morgen tidlig også for å se om den er gått ned igjen. Skal bli helt vanvittig deilig med overstått el nå og bare få nyte noen rolige dager i tidlig-dpo-land neste uke :cool14

Yes!! Peak ble i dag. Har så korte topper, så har testa på hvert dobesøk i dag :hilarious:
Vis vedlegget 472770
Sier meg snart fornøyd med el testing, men tar nok en i morgen tidlig også for å se om den er gått ned igjen. Skal bli helt vanvittig deilig med overstått el nå og bare få nyte noen rolige dager i tidlig-dpo-land neste uke :cool14
Åh det er så gøy i starten av EL perioden men så sinnsykt deilig når den er over :smiley-ashamed004

Cd 20 - Eggløsningsdag!!

Nå sier jeg meg fornøyd med å teste etter eggløsning. Det sprenger godt nå i eggstokkene, så egget slipper nok ila dagen! :happy093
Har som sagt ikke helt troa på denne syklusen, men det var nå en mann som var veldig ivrig på å legge aksjer når han fikk nuss om at jeg fikk positiv eltest i går :hilarious: Det varmer litt i hjertet når han er like ivrig på en tredje skatt som jeg er :Heartred
Veldig spent på å begynne å teste etter graviditet om en god uke!

Cd 20 - Eggløsningsdag!!

Nå sier jeg meg fornøyd med å teste etter eggløsning. Det sprenger godt nå i eggstokkene, så egget slipper nok ila dagen! :happy093
Har som sagt ikke helt troa på denne syklusen, men det var nå en mann som var veldig ivrig på å legge aksjer når han fikk nuss om at jeg fikk positiv eltest i går :hilarious: Det varmer litt i hjertet når han er like ivrig på en tredje skatt som jeg er :Heartred
Veldig spent på å begynne å teste etter graviditet om en god uke!
Haha ååå så herlig og lese :D Heia heia! Nesten litt deilig også å ikke ha heeeelt troen. Hehe, kanskje man blir skikkelig overrasket da :D ❤️❤️

Cd 21 - 1dpo

Endelig i dpo land. En uke til første gtest. Tar livet med knusende ro enn så lenge. :dance008 Eggløsning var langt ifra like smertefullt som det pleier. Lurer litt på om jeg sov igjennom det værste. Alt med denne syklusen er annerledes :hilarious:

I natt sov jeg faktisk igjennom natta uten oppvåkning med hosteanfall! Merker kroppen virkelig jobber med å bli bedre nå! Rekker å bli frisk nok til 30 års kalaset på lørdag da:dance018

På fredag er det FN markering i bhg til guttene. Vi foreldre er bedt om å ta med en matrett eller dessert som representerer vår kultur. Tips til typisk Norsk som er lett å lage? Har så lite overskudd at jeg gidder ikke bruke lang tid på kjøkkenet. Vil heller bruke energien min på jobb og barna

Cd22 - 2dpo

Ikke så mye spennende å meddele i dag, men kjenner jeg har litt skrivetrang. Begynte morgenen med migrene. Jeg tåler svært dårlig hormonelle svinginger. Fikk også migrene av lh peak på søndag. Tolker det som at kanskje progesteron er begynt å stige nå etter eggløsning? Iallefall ett godt tegn for meg med migrene i rett før og rett etterpå el. Alt mulig rart man jubler over når man er prøver! :hilarious:

Endte med å sove bort hele dagen grunnet migrenen. Klokka mi har logga nesten 12 timer søvn! o_O Ganske imponerende igrunn!

Litt spent på morgendagen for 3 dpo pleier jeg å bli nokså øm i venstre pupp som varer til en dag eller to før TR kommer på besøk. Veldig greit når kroppen har veldig forutsigbare tegn i syklusen. Men så har jo denne syklusen vært alt annet enn normal da, så vi får se! Får komme med en kjapp oppdatering i morgen tidlig om status på venstre pupp :hilarious:

Cd 25 - 5 dpo

Blir nok litt mer stille fra meg nå frem til jeg begynner å teste. Er liksom ikke så mye å skrive om frem til det. Får jo ikke akkurat noen symptomer å drøfte om heller før evt implantasjon skjer. Venstre pupp er fortsatt øm iallefall. Har hatt migrene av og på siden onsdag, så jeg er ganske sliten grunnet det.

I kveld feirer jeg og mannen 30 års dag!! :cool05 Myyye som må forberedes enda. Det er ikke så lett med 2 små hjemme som skal "hjelpe til" med alt :hilarious: Regner med vi kommer i mål uansett.

Cd 25 - 5 dpo

Blir nok litt mer stille fra meg nå frem til jeg begynner å teste. Er liksom ikke så mye å skrive om frem til det. Får jo ikke akkurat noen symptomer å drøfte om heller før evt implantasjon skjer. Venstre pupp er fortsatt øm iallefall. Har hatt migrene av og på siden onsdag, så jeg er ganske sliten grunnet det.

I kveld feirer jeg og mannen 30 års dag!! :cool05 Myyye som må forberedes enda. Det er ikke så lett med 2 små hjemme som skal "hjelpe til" med alt :hilarious: Regner med vi kommer i mål uansett.
Kos dere masse med feiring!! :D og gratulerer så mye!! :D

Cd 26 - 6 dpo

Vil bare stikke innom å vise den spennende kurven jeg har for hvilepuls akkurat nå!
1000014062.jpg

Som vanlig ett lite hopp rundt eggløsning da det er ganske stressende for kroppen. Også manglet visst 24 og 25 okt av en eller annen grunn. Men fryktelig spennende at den er såpass høy 6dpo. Jeg var edru i går, men la oss sent så det kan jo alltids skyldes lite søvn, men spennende å følge med på iallefall!

Cd 26 - 6 dpo

Vil bare stikke innom å vise den spennende kurven jeg har for hvilepuls akkurat nå!
Vis vedlegget 473252
Som vanlig ett lite hopp rundt eggløsning da det er ganske stressende for kroppen. Også manglet visst 24 og 25 okt av en eller annen grunn. Men fryktelig spennende at den er såpass høy 6dpo. Jeg var edru i går, men la oss sent så det kan jo alltids skyldes lite søvn, men spennende å følge med på iallefall!
Wææææ! Gøy!! Min hvilepuls endret seg ganske mye nå sist når jeg var gravid! Haha følgte med hver dag!

Cd 28 - 8dpo

Endelig igang med testinga! Ikke så mye spennende resultat enda desverre. Jar testa 3 ganger i dag. Morgentesten var blenda, men den var tatt på veeeldig tynn urin da jeg sto opp på natta for å tisse og fant ut etterpå at det kun var 1 time til alarmen skulle gå av. Glemte å ta bilde av den. Tok derfor en etter jobb på forholdsvis utvannet urin da også for jeg drakk så mye på jobb i dag. Den såg slik ut:
1000014072.jpg

Synes den var litt spennende så klarte ikke la være å ta ny nå i kveld som såg slik ut:
1000014075.jpg

Det er liksom noe der, men magefølelsen enn så lenge sier dette er skygger.

Våkna i går av at det stakk veldig i venstre side av livmoren, så om det var implantasjon jeg kjente så vil det vel ikke vise på tester før tidligst i morgen uansett. Kroppen slenger en del symptomer på meg i går og i dag, men er liksom så instilt på at denne syklusen ikke kommer til å gå at jeg prøver å ikke få for store forhåpninger nå. Vil heller bli positivt overrasket enn håpefull og skuffa. Sist syklus var jeg overbevist om at det kom til å gå for alt bare føltes så riktig. Ble derfor kjempeskuffa når TR kom tidlig.

Så da blir det uansett ny test i morgen. Skal prøve å holde meg til kun morgen nå fremover til en evt positiv test. Rett og slett for å spare litt på testene :hilarious: man øker dessverre ikke sjangsen for å bli gravid med å teste ofte har jeg funnet ut.

Cd 28 - 8dpo

Endelig igang med testinga! Ikke så mye spennende resultat enda desverre. Jar testa 3 ganger i dag. Morgentesten var blenda, men den var tatt på veeeldig tynn urin da jeg sto opp på natta for å tisse og fant ut etterpå at det kun var 1 time til alarmen skulle gå av. Glemte å ta bilde av den. Tok derfor en etter jobb på forholdsvis utvannet urin da også for jeg drakk så mye på jobb i dag. Den såg slik ut:
Vis vedlegget 473359

Synes den var litt spennende så klarte ikke la være å ta ny nå i kveld som såg slik ut:
Vis vedlegget 473360
Det er liksom noe der, men magefølelsen enn så lenge sier dette er skygger.

Våkna i går av at det stakk veldig i venstre side av livmoren, så om det var implantasjon jeg kjente så vil det vel ikke vise på tester før tidligst i morgen uansett. Kroppen slenger en del symptomer på meg i går og i dag, men er liksom så instilt på at denne syklusen ikke kommer til å gå at jeg prøver å ikke få for store forhåpninger nå. Vil heller bli positivt overrasket enn håpefull og skuffa. Sist syklus var jeg overbevist om at det kom til å gå for alt bare føltes så riktig. Ble derfor kjempeskuffa når TR kom tidlig.

Så da blir det uansett ny test i morgen. Skal prøve å holde meg til kun morgen nå fremover til en evt positiv test. Rett og slett for å spare litt på testene :hilarious: man øker dessverre ikke sjangsen for å bli gravid med å teste ofte har jeg funnet ut.
Dette blir veldig spennende da ❤️❤️ håper det var implantasjon du kjente da :D

Back
Topp