IKM UKE 44

1000037127-jpg.472550
1000037121.jpg

Høyre er 8 dpo, 9 dpo til venstre. Ikke verdens beste bilder.

Startet med å legge inn aksjer i går, så I dag er det pause, som er bra, da jeg er ganske trøtt.

Vedlegg

• 1000037127.jpg
    1000037127.jpg
    325,4 KB · Visninger: 225
Herregud, vet ikke mannfolk noe som helst om syklus, eller er det bare min som er veldig uvitende?? Han spurte meg hvorfor jeg var så lei meg. Så jeg forklarte at idag er dagen med størst sjanse for å lykkes osv, og at jeg var så innstilt på det og har testa meg for å finne den beste dagen. Han presterer deretter å si at han mente det var like stor sjans "hele tiden", hvertfall 1 gang per uke, asså HVA?? Han er egnetlig en ganske lur mann, men nå var han rett og slett heeelt på bærtur. Han fikk helt sjokk når jeg sa at det kun er mulighet 1 gang i mnd. Så jeg har nå forklart han kvinners syklus, og hvorfor jeg reagerte så sterkt. Da ville han legge aksjer likevel :laughing005hsn skjønte godt hvorfor jeg da hadde reagert som jeg gjorde, og beklaga seg for det
Min samboer var like utvidende, helt til jeg forklarte han! Han vet at jeg tester for eggløsning hver eneste syklus.
Vi er dog ikke helt enige om hvordan han skal vite at nå er tiden inne.. om jeg på en måte sier at testen er positiv eller om at han vil ha et litt annet hint :p
Men pr nå så har skjønt både det ene og andre.

Dessverre har jeg både endometriose og pcos, så han er godt kjent med syklus osv etter alt vi har opplevd!

Dog! Mine EL-tester går så opp og ned!
Var på vei opp igår, og i dag tidlig er jeg et skritt tilbake. Er livredd for at EL drøyer plutselig..

Forrige gang jeg brukte letrozol var jeg langt over 20dager og den eggløsningen eksploderte så jeg lå rett ut i 3 dager..

Min samboer var like utvidende, helt til jeg forklarte han! Han vet at jeg tester for eggløsning hver eneste syklus.
Vi er dog ikke helt enige om hvordan han skal vite at nå er tiden inne.. om jeg på en måte sier at testen er positiv eller om at han vil ha et litt annet hint :p
Men pr nå så har skjønt både det ene og andre.

Dessverre har jeg både endometriose og pcos, så han er godt kjent med syklus osv etter alt vi har opplevd!
Godt å høre de er flere :laughing005
Jeg har også endometriose og adenomyose. Var skikkelig heldig med B1, ble gravid 2,5 mnd etter jeg slutta på provera, vi ville ha barn men prøvde ikke aktivt da jeg stort sett var sengeliggende grunnet 2 prolapser i ryggen. Hadde kun samleie 1 gang den syklusen, og traff tydeligvis med det :laughing005 hadde ikke peiling på EL eller noen ting, da syklusen var lite forutsigbar. Tok bare graviditetstester litt random her og der, fordi jeg syntes det var gøy. Skal love deg jeg satt gapende på do når testen plutselig var positiv :laughing005 håper jeg er like heldig denne gangen, men skal vel mye til. Får så mye smerter når jeg ikke bruker provera, så håper ikke det tar lang tid før det klaffer.

Godt å høre de er flere :laughing005
Jeg har også endometriose og adenomyose. Var skikkelig heldig med B1, ble gravid 2,5 mnd etter jeg slutta på provera, vi ville ha barn men prøvde ikke aktivt da jeg stort sett var sengeliggende grunnet 2 prolapser i ryggen. Hadde kun samleie 1 gang den syklusen, og traff tydeligvis med det :laughing005 hadde ikke peiling på EL eller noen ting, da syklusen var lite forutsigbar. Tok bare graviditetstester litt random her og der, fordi jeg syntes det var gøy. Skal love deg jeg satt gapende på do når testen plutselig var positiv :laughing005 håper jeg er like heldig denne gangen, men skal vel mye til. Får så mye smerter når jeg ikke bruker provera, så håper ikke det tar lang tid før det klaffer.
Oi! Jeg skjønner at det var sjokkerende når det kom så plutselig haha! Høres veldig behagelig ut når det bare sitter sånn med en gang uten å måtte prøve aktivt da :happy: Var dere helt innstilt på barn da, eller var det mer slik at dere hadde tenkt tanken men liksom ikke var 100% mentalt der at "NÅ skal vi ha barn" på en måte?

Dog! Mine EL-tester går så opp og ned!
Var på vei opp igår, og i dag tidlig er jeg et skritt tilbake. Er livredd for at EL drøyer plutselig..

Forrige gang jeg brukte letrozol var jeg langt over 20dager og den eggløsningen eksploderte så jeg lå rett ut i 3 dager..
Huff, håper du slipper å vente over 20 dager denne gangen da :arghh: Så utrolig kjipt når EL ikke kommer akkurat den dagen man tenker at den skal komme :sorry:

Eggløsningsslimet er borte, blitt mer lotion aktig.. Aner ikke hva jeg skal tro om denne syklusen jeg?? :dontknow
1000013981.jpg

Noen som har opplevd lignende? Tydelige fertile tegn i noen dager som bare blir borte uten at eggløsning har vært?

Oi! Jeg skjønner at det var sjokkerende når det kom så plutselig haha! Høres veldig behagelig ut når det bare sitter sånn med en gang uten å måtte prøve aktivt da :happy: Var dere helt innstilt på barn da, eller var det mer slik at dere hadde tenkt tanken men liksom ikke var 100% mentalt der at "NÅ skal vi ha barn" på en måte?
Vi var innstilt på barn, og ønsket det veldig. Men jeg var mentalt forberedt på at det kom til å ta tid, og sa til typen at han måtte regne med at det tok minst et år pga endoen(jeg var veldig negativ), så han ble litt sjokkert selv :laughing005

Uff, jeg måtte haste til legevakta i går med en utrolig vond UVI, og fikk antibiotika for den (som skal være trygg for gravide). Var 3-4 DPO i går, og nå er jeg redd for at en så kraftig infeksjon påvirker dette forsøket negativt. Noen som vet om det er problematisk å få UVI i lutealfasen/har noen erfaringer selv?

Uff, jeg måtte haste til legevakta i går med en utrolig vond UVI, og fikk antibiotika for den (som skal være trygg for gravide). Var 3-4 DPO i går, og nå er jeg redd for at en så kraftig infeksjon påvirker dette forsøket negativt. Noen som vet om det er problematisk å få UVI i lutealfasen/har noen erfaringer selv?
Har dessverre ingen erfaring med UVI, men kroppen vil jo generelt prioritere seg selv fremfor å skape en ny kropp. Håper antibiotikaen fungerer raskt og at kroppen din klarer å prioritere begge deler :Heartred

Den føk videre oppover, så da håper jeg på EL på lørdag og 28 dagers syklus :happy: Fungerte ikke så bra med de triksene jeg prøvde på for å få EL tidligere, hehe. Så håper jeg fortsatt har noen svømmere igjen som kan leve enda to døgn til :nailbiting:

Har ikke fått noen skikkelig dye stealer måling enda, men pleier heller ikke å få skikkelig dye stealer. Ikke sikkert jeg får målt akkurat på toppen denne gangen heller når jeg kun kan måle før 7, ca klokken 13 og rundt klokken 20 :smiley-ashamed004
Screenshot_20251016_221129_SmileReader.jpg

Kveldens test!! Tjohei- vi er på vei opp, mest sannsynlig er dette den sterkeste testen jeg får. Vi får se! Anbefaler dere å teste med morgen urin eller typ i 11-12 tiden?
Jeg leser begge deler..
La inn aksjer igår- det blir en ny runde i dag og imorgen ja..

Vedlegg

• IMG_7599.png
    IMG_7599.png
    374,2 KB · Visninger: 41
@Kine 95 :
Siden jeg fikk beskjed av klinikken og ta en eggløsningssprøyte i dag da testen ikke ble positiv av seg selv, så er datoene mine endret til EL - 17/10 og IKM - ca 1/11 ☺️

Kveldens test!! Tjohei- vi er på vei opp, mest sannsynlig er dette den sterkeste testen jeg får. Vi får se! Anbefaler dere å teste med morgen urin eller typ i 11-12 tiden?
Jeg leser begge deler..
La inn aksjer igår- det blir en ny runde i dag og imorgen ja..
Morgenurin er ofte ikke anbefalt på eltester. Bedre å ta på urin nr 2, evt som du sier i 11-12 tiden :shy:

Back
Topp