Når fortelle nyheten?

Hadde tenkt til å vente med å fortelle, men så surrete jeg er klarte jeg å sende en melding til mamma igår som egentlig skulle til mannen min, og der stod det noe om jordmor osv... bra jobba :rolleyes: så måtte jo bare ringe etterpå da, så nå vet mamma og pappa det!

Har bare sagt det til mannen min enn så lenge. Vet ikke helt når vi skal fortelle det til andre enda. Men vil helst ha vært på ul først så vi vet litt mer. Har hatt både sa og ma før så tør ikke håpe for mye. Har to barn fra før som har masa lenge om et søsken til så gleder meg veldig til å kunne fortelle dem det hvis alt skulle gå bra ☺️

Kun mannen og eldstegutten som vet det, holder det skjult så lenge jeg kan:angelic: hyperemesis forteller alt for meg:hilarious: håper på hyperemesisfritt svangerskap denne gangen:smiley-angelic001

Kun mannen min som vet enn så lenge, men planlegger å fortelle mamma og ei venninne det etterhvert ❤️

Her er det bare jeg og mannen som vet. Vi forteller nok ikke det til noen før det har gått 12 uker og vi får svar på NIPT. Tenker at det blir en fin overraskelse til jul :Heartred

Jeg jobber som spesialpedagog i barnehage. Kan være det er en del løft, og kan være utfordrende i perioder. Vet liksom ikke helt når jeg skal si fra til noen på jobb. Nå er det også sånn at barnehagen jeg er i ikke har en styrer, og jeg samarbeider med en pedagogisk leder som kanskje er veldig rigid når det gjelder sykdom og fravær. Så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal navigere meg frem i det landskapet der :scratch :laughing002
Jobber selv som kontaktlærer på småtrinnet. Det er noen barn med atferdsvansker, og jeg må gripe inn fysisk ganske så ofte. Jeg er bare 5+1 i dag, men jeg har da måttet si ifra til min nærmeste leder. Hun mente klassen var en sårbar klasse, og ble ikke glad for nyheten. Virket litt som hun ønsket at jeg sykmelder meg ganske så fort, slik at de kan ansette noen andre i min stilling. De kunne ikke tilrettelegge med å gjøre om stillingen til faglærerstilling‍♀️ Vanskelig dette her altså…

Jobber selv som kontaktlærer på småtrinnet. Det er noen barn med atferdsvansker, og jeg må gripe inn fysisk ganske så ofte. Jeg er bare 5+1 i dag, men jeg har da måttet si ifra til min nærmeste leder. Hun mente klassen var en sårbar klasse, og ble ikke glad for nyheten. Virket litt som hun ønsket at jeg sykmelder meg ganske så fort, slik at de kan ansette noen andre i min stilling. De kunne ikke tilrettelegge med å gjøre om stillingen til faglærerstilling‍♀️ Vanskelig dette her altså…
Så kjedelig å få en sånn mottakelse av lederen din.. Vi har foreløpig ingen styrer i barnehagen, og den nærmeste lederen min er i kommunen siden jeg er plassert i privat barnehage. Må også gripe inn fysisk daglig og jobber med barn som slår og sparker daglig.. Men jeg har foreløpig ikke «turt» å si noe til den pedagogiske lederen min fordi det er en «baksnakke» kultur på jobben så redd for at det kommer til å skje.. Men helt enig, ikke enkelt! Håper det går fint med deg i jobb :love7

Jeg er i uke 7 nå, og hadde egentlig tenkt å vente til 12+0. Vi var litt kjapt ute sist gang, og da spontanaborterte jeg jo 6 dager etterpå. Da hadde svigermor allerede rukket å sende blomster til meg :shy: Likevel har det skjedd mye greier i familien min de siste ukene - som har gjort det helt naturlig (og veldig fint) å dele det med mamma, mannen hennes, lillesøsteren min og besteforeldrene mine. Samboeren min klarte også å forsnakke seg til en venninne av oss på fredag :knegg: Tenker svigers får vite det når vi ser dem neste gang, er heldigvis noen uker til enda. Hadde jeg ikke vært permittert fra jobb (grunnet studier) hadde jeg måtte si det til lederen min med en gang - siden jeg eksponeres for cellegift og andre medikamenter som er fy-fy for gravide.

Vi tenker å holde det for oss selv en liten stund. Er tredje og siste, og syns det er litt fint å bare være oss i denne lille bobla for en gang skyld. Med de to andre delte vi det relativt raskt.

Planlegger i mellomtiden hvordan vi vil dele det :joyful:

Vil egentlig vente til 12+ med å fortelle det til noen, men skal ut på reise(kurs) med min beste venninne torsdag til fredag og er det en ting vi vanligvis ville gjort er det å ta et glass vin eller to på kvelden, så regner med hun kommer til å skjønne tegninga når jeg drikker brusxsmile6

Nå er det kun jeg og mannen som vet. Tenker å fortelle det til foreldrene våre etter hvert, men litt usikker på når.
Alle andre får vite det etter 12+.

Ser det er en stund siden du skrev dette og håper du har funnet en løsning. Jeg er også kontaktlærer i en utfordrende klasse og fikk gå over på svangerskapspenger! Det er billigere og bedre for arbeidsgiver og du slipper å bruke av sykemeldingsperioden din. Om du har mulighet ville jeg sjekket opp i det. Lege skrev raskt under da det flere ganger i journalen min er beskrevet vold og særlig slag mot mage. I tillegg til utrolig høyt stressnivå på jobb. Sjefen min kunne ikke tilrettelegge noe særlig da alle klasser har voldelige elever og jobben i seg selv er en risiko med inspeksjon ol. Har heldigvis en veldig forståelsesfull sjef og er nå tatt ut 90% av jobb (skal følge opp en elev på teams) frem til over jul

For å svare på spørsmålet: De fleste vet. Vi er veldig spent og jeg klarer ikke holde meg Ringte omtrent alle vennene mine samme dag som jeg fikk positiv test! Er i tillegg vanskelig å skjule at jeg er hjemme fra jobb…

Litt avsporing, men tenk at det har blitt sånn at det er voldelige elever i alle klasser og at du gjentatte ganger har blitt utsatt for vold! For en trist utvikling

Litt avsporing, men tenk at det har blitt sånn at det er voldelige elever i alle klasser og at du gjentatte ganger har blitt utsatt for vold! For en trist utvikling
Ja sånn er det dessverre - min jordmor har også skrevet under på papirer om svangerskapspenger med denne grunnen - så så fort jeg er friskmeldt fra sykemeldingen skal de leveres på jobb og om ikke de klarer å tilpasse slik at jeg ikke står i klasse med elev(er) med kjent bakgrunn med fysisk utagering så må jeg være hjemme helt eller delvis med svangerskapspenger alt avhengig av om de klarer å tilpasse for meg og hvor mye de evt klarer.

Ja sånn er det dessverre - min jordmor har også skrevet under på papirer om svangerskapspenger med denne grunnen - så så fort jeg er friskmeldt fra sykemeldingen skal de leveres på jobb og om ikke de klarer å tilpasse slik at jeg ikke står i klasse med elev(er) med kjent bakgrunn med fysisk utagering så må jeg være hjemme helt eller delvis med svangerskapspenger alt avhengig av om de klarer å tilpasse for meg og hvor mye de evt klarer.
Det høres ut som en tøff jobb og i hvertfall ikke trygg når du er gravid.

Det høres ut som en tøff jobb og i hvertfall ikke trygg når du er gravid.
Ja det er absolutt en tøff jobb - men veldig givende og. Men alt handler jo om manglende ressurser og manglende støtte og forståelse osv. jeg får vondt av alle elevene - som «taper» hver dag. Både de som utagerer og ikke får hjelpen de trenger og dermed lite læring, lite mestring, og lite god selvfølelse, men også av alle de andre elevene som er der for å lære som blir neglisjert fordi lærere heller må fokusere på å avverge vold og fare…. Synd at det er sånn det har blitt.

Ser det er en stund siden du skrev dette og håper du har funnet en løsning. Jeg er også kontaktlærer i en utfordrende klasse og fikk gå over på svangerskapspenger! Det er billigere og bedre for arbeidsgiver og du slipper å bruke av sykemeldingsperioden din. Om du har mulighet ville jeg sjekket opp i det. Lege skrev raskt under da det flere ganger i journalen min er beskrevet vold og særlig slag mot mage. I tillegg til utrolig høyt stressnivå på jobb. Sjefen min kunne ikke tilrettelegge noe særlig da alle klasser har voldelige elever og jobben i seg selv er en risiko med inspeksjon ol. Har heldigvis en veldig forståelsesfull sjef og er nå tatt ut 90% av jobb (skal følge opp en elev på teams) frem til over jul

For å svare på spørsmålet: De fleste vet. Vi er veldig spent og jeg klarer ikke holde meg Ringte omtrent alle vennene mine samme dag som jeg fikk positiv test! Er i tillegg vanskelig å skjule at jeg er hjemme fra jobb…
Jeg er sykmeldt i 2 uker nå, jordmor mente det var for tidlig å søke om svangerskapspenger. Så jeg har ikke undersøkt enda :happy:

Jobben mener at de ikke kan tilrettelegge, og at de trenger et konkret svar på hva jeg ønsker å gjøre framover. Skjønner jo veldig godt at det er best at jeg går ut 100%, men jeg er bare 10 uker på vei. Synes det er altfor tidlig å gå ut nå, når jeg har termin i juni:dontknow

Samtidig så tenker jeg at det er for alles beste at jeg holder meg frisk psykisk og fysisk, og at elevene har en lærer som er 100% til stede:oops:

Jeg er sykmeldt i 2 uker nå, jordmor mente det var for tidlig å søke om svangerskapspenger. Så jeg har ikke undersøkt enda :happy:

Jobben mener at de ikke kan tilrettelegge, og at de trenger et konkret svar på hva jeg ønsker å gjøre framover. Skjønner jo veldig godt at det er best at jeg går ut 100%, men jeg er bare 10 uker på vei. Synes det er altfor tidlig å gå ut nå, når jeg har termin i juni:dontknow

Samtidig så tenker jeg at det er for alles beste at jeg holder meg frisk psykisk og fysisk, og at elevene har en lærer som er 100% til stede:oops:
Spesielt at jordmor mente det var for tidlig. Jeg gikk via fastlege og ble tatt ut fra dag 1 Jeg skal mest sannsynlig tilbake over jul for da kan jeg være åpen med klassen og håper at de klarer å ta hensyn når de vet det er en baby i magen

Ja spesielt at hun syntes det var tidlig. Jeg er sykemeldt jeg og (siden 13.okt) men vi har allerede sendt inn papirer til nav om svangerskapspenger. Jeg var vel bare 6 uker når jeg søkte

Back
Topp