Når fortelle nyheten?

Jeg har allerede sagt det til søsteren min så hun kan være en støtte om det ikke går bra. Ellers tenker jeg å fortelle det til flere nære når det har gått litt mer tid (men vet ikke helt når enda) og gjøre det offisielt etter 12 uker. Har ikke helt faste planer, mye fordi jeg ikke tør å tro på at det går bra enda.

Jeg har allerede sagt det til søsteren min så hun kan være en støtte om det ikke går bra. Ellers tenker jeg å fortelle det til flere nære når det har gått litt mer tid (men vet ikke helt når enda) og gjøre det offisielt etter 12 uker. Har ikke helt faste planer, mye fordi jeg ikke tør å tro på at det går bra enda.
Er veldig fint å ha noen å dele nyheten og eventuelle bekymringer med.

Jeg har fortalt fysioterapeut og legekontoret, siden legen skal på ferie og ville sørge for at jeg evt kan få hcg måling mens hun er borte. Har og fortalt bestevennen min og bonussvigerinne, de har vært en fin støtte under SAen. Tror jeg kommer til å vente med å fortelle resten.

Forrige gang var graviditeten en enorm overraskelse for oss at vi ventet til uke 12 før vi fortalte noen. Det måtte liksom synke inn for oss først.

Denne gangen måtte jeg fortelle to venninner om første test 9 DPO, og tenkte at det kan være fint å snakke med dem dersom det ikke skulle gå veien :Heartred

Venter nok til etter tidlig ultralyd 7+2 med å fortelle nærmeste familie. Eventuelt forteller jeg svigermor litt tidligere hvis kvalmen slår meg helt ut og vi trenger litt ekstra barnepass :hilarious:

Sagt det til bestevennen min og tillitsvalgt på jobb. Og mannen såklart. Ellers ingen andre. Håper jeg kan gå over halvveis før jeg sier noe faktisk.

fortalte det til bestevenninna mi samme dag som jeg testet positiv, tror vi skal fortelle mødre og nærmeste venner etter første ultralyd (7+0). Men usikker, litt hyggelig at bare vi vet også :love017

Mannen så klart, også måtte jeg fortelle det til tatovøren min - for jeg skulle egentlig til henne neste uke Hun ble veldig rørt over å være nummer to som fikk vite det. Forrige gang fortalte vi det til familie så fort vi fant det ut selv, men denne gangen vil jeg vente til jeg ser at testene er litt sterkere først. Ble ganske dårlig sist, så blir nok tvunget til å fortelle de nærmeste rundt meg ganske kjapt om det blir sånn denne gangen og.

Er nå 3+6. Jeg har fortalt søsteren min i dag. Kommer til og fortelle moren min i slutten av uka dersom stigningen fortsatt er bra siden jeg skal besøke henne da (bor ulike steder i landet). Kommer også til å fortelle noen av mine nærmeste venner om ikke så lenge da vi har vært ganske åpen om prosessen med de.

Jeg jobber som spesialpedagog i barnehage. Kan være det er en del løft, og kan være utfordrende i perioder. Vet liksom ikke helt når jeg skal si fra til noen på jobb. Nå er det også sånn at barnehagen jeg er i ikke har en styrer, og jeg samarbeider med en pedagogisk leder som kanskje er veldig rigid når det gjelder sykdom og fravær. Så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal navigere meg frem i det landskapet der :scratch :laughing002

Åh. Dette har jeg tenkt mye på. Planen nå er å vente til ultralyden vi får i uke 7. så fortelle nærmeste familie da. Dersom alt ser bra ut. Som jeg skjønte sist sv.skap. Så hvis hjertet slår og det er i riktig strl så er sannsynligheten for at det går bra veldig stor.
Men har fortalt det til de nærmeste venninnene mine og sjefen min. Litt fordi alle vennene mine jobber på samme sted, så greit ifht hvis man blir dårlig (les, nå når er dårlig) :hilarious: Samme med lederen min. Fordi synes det er bedre å ha en åpen dialog der. Hun er veldig forståelsesfull! :Heartred

Siden det er ivf vet noen venninner som har fulgt hele prosessen om det. Ellers venter vi nok til uke 12 med å fortelle til familie og andre venner, fordi jeg vil at barna våre skal få vite før foreldrene våre, så de kan få fortelle det :) og de klarer ikke holde noe hemmelig, så når de har fått vite det er det offesiell info :dance008

Denne gangen tror jeg vi prøver å holde det for oss selv en god stund, fortalte ganske tidlig med nr 1 og 2, og med at det er sistemann så er det koslig å holde det litt for oss selv. Er også lettere med tanke på storesøskene, de er 2 og 3 år, vil ikke fortelle de før vi er ganske sikre på at alt er sikkert :)
Men har et vennepar som venter noen måneder før oss og de fortalte oss det ved positiv test, så forteller nåkk det til de ganske fort :D

Har fortalt det til to venninner og mamma - gjorde det med en gang.
Ellers er planen å vente til uke 12 og da blir det ungene som får vite først :Heartred Så får enten de fortelle det videre, eller så tenker vi å lage en «julegave» med overraskelsen siden det kommer ganske tett på jul :happy:

Håper å kunne holde det til neste år :excited001
Kun mann og tidenes termingruppe fra nr 2 som vet om. Håper noen er inne å snikleser :hilarious:

Vi fikk positiv test i går, og fortalte mine foreldre idag siden vi var med de. Kommer til å fortelle hans foreldre og søsken så fort vi er med de, de bor 2 timer borte.
Kommer også til å fortelle mine 2 bestevenninner neste helg da jeg skal være med de, men ellers kommer vi ikke til å fortelle noen før nærmere uke 18.
Vi vil holde det skjult helt til vi vet at alt er bra med baby. Forrige svangerskap fikk vi vite i uke 18 at noe var galt, og vil derfor nyte det selv alene og vente til vi er helt sikre på at alt er som det skal.
Men forteller de nærmeste på grunn av at de gikk gjennom dette sammen med oss, de mistet noe de også, ikke bare vi. Så føler de også trenger positive nyheter, ikke bare vi:love017 Og hvis noe skjer igjen så har vi støtte rundt oss:love017

Veldig usikker! Har fortalt det til en nær venninne og en kollega som også er gravid og fortalte meg tidlig!
Sist fortalte vi det ganske tidlig, i uke 8/9 etter tidlig ultralyd. Jeg var så innmari dårlig og kvalm at det var vanskelig å skjule det lenger :p
Kjenner kvalmen kommer snikende her allerede nå også og har bestilt en ultralyd i uke 7 så får se hva vi gjør etter det!

Utenom partner har jeg fortalt det til søster og et par nære venninner. Men jeg tror jeg kommer til å drøye det litt lenger denne gang enn med min første, bare fordi jeg er eldre og mer redd for at det skal gå gale denne gangen :nailbiting: :sorry:

Back
Topp