Ultralyd-tråden

Med førstemann var han med på de første timene med jordmor og ultralydene. Denne gangen blir det nok bare ultralydene :happy: Tenker at det avhenger litt på hvordan type far er? Kan jo være nyttig informasjon for de og, hvertfall hvis det er helt nytt.
Med førstemann var han med på alt, nå blir det nok bare ULer. Dette er IVF-forsøk nummer 5 etter 3 år med prøving og MA i høst, så han er like nervøs som meg for ULene ❤️

Med førstemann var han med på de første timene med jordmor og ultralydene. Denne gangen blir det nok bare ultralydene :happy: Tenker at det avhenger litt på hvordan type far er? Kan jo være nyttig informasjon for de og, hvertfall hvis det er helt nytt.
Har fedre lov å være med på OTUL og sånt? Har bare vært gravid en gang tidligere og det var når det var covid og nedstengning, og da fikk ikke fedrene være med på noe som helst…

Har fedre lov å være med på OTUL og sånt? Har bare vært gravid en gang tidligere og det var når det var covid og nedstengning, og da fikk ikke fedrene være med på noe som helst…
De kan være med på alt du kan være med på :smiley-ashamed004 Eneste begrensningen de setter ved UL er vel at barn ikke skal med?

De kan være med på alt du kan være med på :smiley-ashamed004 Eneste begrensningen de setter ved UL er vel at barn ikke skal med?
Riktig! Helt naturlig at partner er med på UL tenker jeg. Da jeg var på første time hos jordmor tidligere i uka kommenterte hun også på at det var bare hyggelig om far også ville være med. Jeg hadde rett og slett ikke tenkt på det, men så demra det for meg at han jo faktisk var med på flere av kontrollene mine sist. Han skal få være med neste gang :laughing002 Hun nevnte for så vidt også at jeg bare måtte ta med datteren vår etterhvert så hun fikk være med og høre på fosterlyd osv, men helt riktig at søsken ikke skal være med på UL ja.

Kanskje feil tråd å spørre i, men hva tar dere far/partner med på av timer og UL? Vi er kanskje for laid back, men har vært alene hos fastlege, tidlig tidlig UL og skal til jordmor neste uke. Tenkte å dra på tidlig UL og OUL sammen.
Vi er nok litt bortskjemte med at mannen har fleksitid, og derfor ganske ofte har muligheten til å tilpasse arbeidsdagen slik at han kan bli med. Han har vært med på privat UL og første time hos jordmor. Planen er at han blir med til jordmor når han har mulighet, men hun hadde to timer hun ønsket sterkt at han skulle prioritere å være med på. Så han blir hvert fall med på de to, samt ultralyder fremover :)

Synes det er litt vanskelig å vite. Jeg er helsepersonell, så er kanskje mer avslappet. Er førstemann, så vet jo ikke helt hva vi går til. Men tenker de videre UL samt viktige samtaler får han bli med på. Må f.eks. inn til samtale for vurdering av keisersnitt, selv om jeg har en tilstand som gjør at jeg kan dø av vanlig fødsel. ‍

Når anbefaler dere andre her inne å dra på ultralyd? Er 10+0 idag(ifølge meg selv 10+2)
Vil bestille en privat ultralyd til, når ser man mest, det viktigste og kjønn?

Last edited by a moderator:
Når anbefaler dere andre her inne å dra på ultralyd? Er 10+0 idag(ifølge meg selv 10+2)
Vil bestille en privat ultralyd til, når ser man mest, det viktigste og kjønn?
Jeg var på ultralyd 11+0 privat og veldig glad for at jeg gjorde det <3 jeg hadde da vært deppa hjemme i senga i flere uker med kvalme så det ble et lyspunkt å se hvem som «står bak» dette spetakkelet jeg går gjennom hehe

Legen på klinikken vi var på sa at de kan uttale seg om nakkefold, noen organer osv og gjette på kjønn fra uke 11+0. Her kunne legen se alt da :) men mulig du er mer på sikre siden av å se når du er mer uti uke 11. også kommer det kanskje litt an på når du har offentlig tidlig ultralyd, jeg skulle ha min 3,5 uke etter den private så følte det var et godt tidsrom å ta det på.

Last edited by a moderator:
Akkurat ferdig med privat UL og fikk se en levende liten krabat vinke og sprelle ❤️ og høre hjerte slå!

Jordmor sa at lengden tilsier 10+1 fremfor 9+6 men siden det er IVF holder de på opprinnelig termin :)

Mange gledestårer fra både meg og mannen ❤️

Vedlegg

• 1.2.276.0.26.1.1.1.2.2025.323.26878.5274569.92012544.jpg
    1.2.276.0.26.1.1.1.2.2025.323.26878.5274569.92012544.jpg
    83,5 KB · Visninger: 25
Vi har nå ryddet opp litt og slettet alt i tråden som ikke hadde noe med ultralyd å gjøre. Håper alle kan ha en fin tone og være greie mot hverandre. :Heartbigred

Jeg var på ultralyd 11+0 privat og veldig glad for at jeg gjorde det <3 jeg hadde da vært deppa hjemme i senga i flere uker med kvalme så det ble et lyspunkt å se hvem som «står bak» dette spetakkelet jeg går gjennom hehe

Legen på klinikken vi var på sa at de kan uttale seg om nakkefold, noen organer osv og gjette på kjønn fra uke 11+0. Her kunne legen se alt da :) men mulig du er mer på sikre siden av å se når du er mer uti uke 11. også kommer det kanskje litt an på når du har offentlig tidlig ultralyd, jeg skulle ha min 3,5 uke etter den private så følte det var et godt tidsrom å ta det på.
Åh så fint :love017 Haha, gøy å se rakkeren som lager spetakkel for mansen ja ;) tenker at uke 11+0 så er det jo såpass langt at man kan liksom puste litt mer ut etter å ha sett liv. Så legen kunne se alt da allerede?! Søren, da skulle jeg jo nesten ha fremskyndet OTUL jeg og da :facepalm:

Jeg fikk anbefalt å ikke ta noe tidligere privat UL enn 8+5 (hvis jeg kun skulle ha EN privat time) for da var ofte overgangen til navlesnor etablert og at etter det var det dermed større sjanse for at foster var levedyktig. Og det så jo veldig bra ut uke 8+5! Men syns det nå er så ekstremt lenge siden uten å vite noe mer etter dette :arghh::nailbiting: 11 dager igjen til OUL nå da…

Akkurat ferdig med privat UL og fikk se en levende liten krabat vinke og sprelle ❤️ og høre hjerte slå!

Jordmor sa at lengden tilsier 10+1 fremfor 9+6 men siden det er IVF holder de på opprinnelig termin :)

Åhh så rørende og fint :shy::Heartred Nydelig liten bebis! Er så gøy at de kommende ultralydbildene viser mer og mer bebis-lignende foster :love017 Hygger meg så VELDIG med å se bildene dere deler :love017

Åh så fint :love017 Haha, gøy å se rakkeren som lager spetakkel for mansen ja ;) tenker at uke 11+0 så er det jo såpass langt at man kan liksom puste litt mer ut etter å ha sett liv. Så legen kunne se alt da allerede?! Søren, da skulle jeg jo nesten ha fremskyndet OTUL jeg og da :facepalm:

Jeg fikk anbefalt å ikke ta noe tidligere privat UL enn 8+5 (hvis jeg kun skulle ha EN privat time) for da var ofte overgangen til navlesnor etablert og at etter det var det dermed større sjanse for at foster var levedyktig. Og det så jo veldig bra ut uke 8+5! Men syns det nå er så ekstremt lenge siden uten å vite noe mer etter dette :arghh::nailbiting: 11 dager igjen til OUL nå da…
Men da er OTUL rett rundt hjørnet <3 :) Jeg har alltid vært ei ultralyd tøs xD dro og på ul 6+0 bare fordi liksom, sånn sett gir 8+5 mer mening!

Men da er OTUL rett rundt hjørnet <3 :) Jeg har alltid vært ei ultralyd tøs xD dro og på ul 6+0 bare fordi liksom, sånn sett gir 8+5 mer mening!
Ja men føles uendelig lenge til :hilarious: vil være 13+3 da. Jeg kunne tenkt meg flere ultralyder selv, men lommeboka tillater ikke :depressed: Men nå er det bare å holde ut ja :hilarious:

Åh så fantastisk- gratulerer :Heartpink

Ferdig på ultralyd her. Skulle vært 10+6 (9+6 ifølge forrige ultralyd), men der hadde utviklingen stoppet rett etter forrige ultralyden for 3 uker siden. Jeg har jo begynt å blø litt, og håper det tar seg opp snart, men hu jordmoren ringte vakthavende på sykehuset og fikk ordnet ø-hjelpstime i morgen, så får de se om kroppen trenger hjelp til å ordne opp, eller hva som skjer..

Ferdig på ultralyd her. Skulle vært 10+6 (9+6 ifølge forrige ultralyd), men der hadde utviklingen stoppet rett etter forrige ultralyden for 3 uker siden. Jeg har jo begynt å blø litt, og håper det tar seg opp snart, men hu jordmoren ringte vakthavende på sykehuset og fikk ordnet ø-hjelpstime i morgen, så får de se om kroppen trenger hjelp til å ordne opp, eller hva som skjer..
Det viste seg at det hadde stoppet rett etter forrige ultralyd? Nei og nei så utrolig uheldig og utrolig vondt :sorry: :Heartred Så fint de tar deg inn i morgen hvertfall, greit å få vært innom sykehuset når man først må igjennom det :sorry: Ta masse vare på deg selv fremover og varme klemmer :Heartred

• Omsorg
Reactions: M.V
Neei sender varme tanker og håper du har noen i denne tiden❤️❤️

• Omsorg
Reactions: M.V
Back
Topp