Første innkjøp - til deg selv eller baby

Samme her, har altså så lyst!
Det som også er ekstra gøy er at man ofte finner veldig fine klær i de aller minste størrelsene på salg :woot: kommer ikke til å glipp av muligheter til å titte innom newbie, name it, polarn o pyret m.m. fremover, nei!

• Elsker
Reactions: Aj_
Det som også er ekstra gøy er at man ofte finner veldig fine klær i de aller minste størrelsene på salg :woot: kommer ikke til å glipp av muligheter til å titte innom newbie, name it, polarn o pyret m.m. fremover, nei!
Ja, det har jeg sett! Tenker det er greit å følge litt med fremover, kan spare masse, derfor jeg kjøpte vognposene også.

Disse tre på jollyroom, fikk 20% ekstra rabatt med koden til Celine Ellefsen (Celine20). Tenkte brun, grå og grønn var safe farger uansett kjønn :)
Gøy! Man kan faktisk ikke få nok vognposer, bare passe på at de er lange nok, eller kan forlenges. Vi har fire vårposer og tre vinterposer på to barn :laughing002

• Liker
Gøy! Man kan faktisk ikke få nok vognposer, bare passe på at de er lange nok, eller kan forlenges. Vi har fire vårposer og tre vinterposer på to barn :laughing002
Hei! Gravid for første gang her, så må spørre: Hvorfor trenger man flere? :happy:

Hei! Gravid for første gang her, så må spørre: Hvorfor trenger man flere? :happy:
Skjønner spørsmålet ditt godt. Men første baby, brukte jeg bugaboo posen hele året, brukte teppe i liggedelen hvis det var veldig varmt på sommeren. Ettersom jeg har to veldig tette, og det etterhvert ble flere vogner hjemme og i barnehagen, endte jeg opp med å kjøpe fire vår/sommer vognposer brukt, sånn at vi hadde en til hver vogn. Utenom det så måtte vi ha to vinterposer siden det var to som sov, disse er endel dyrere, så der har jeg flyttet med meg ved behov. Også måtte vi ha en som var lengre fordi størte jenta hadde blitt for lang (siden hun fortsatt sov i barnehagen som 3,5 åring :happy:

Glemte, i tillegg ble eldste født i januar, så vi hadde en bilstolpose også:joyful: må si det er dyrt med barn, men heldigvis kan man kjøpe litt brukt :cat:

Skjønner spørsmålet ditt godt. Men første baby, brukte jeg bugaboo posen hele året, brukte teppe i liggedelen hvis det var veldig varmt på sommeren. Ettersom jeg har to veldig tette, og det etterhvert ble flere vogner hjemme og i barnehagen, endte jeg opp med å kjøpe fire vår/sommer vognposer brukt, sånn at vi hadde en til hver vogn. Utenom det så måtte vi ha to vinterposer siden det var to som sov, disse er endel dyrere, så der har jeg flyttet med meg ved behov. Også måtte vi ha en som var lengre fordi størte jenta hadde blitt for lang (siden hun fortsatt sov i barnehagen som 3,5 åring :happy:

Glemte, i tillegg ble eldste født i januar, så vi hadde en bilstolpose også:joyful: må si det er dyrt med barn, men heldigvis kan man kjøpe litt brukt :cat:
Skjønner! Takk for svar :) Enn så lenge bare én i loopen her, og termin i april, så vi får vel se an behovet etter hvert tenker jeg. Men ja, enig i at det ser ut som at dette blir dyrt :joyful:

Vi hadde 2 tette, hadde da 4 vinterposer og 4 vårposer, haha! Så mye lettere å slippe å ta de med til og fra barnehagen hver helg :) Kjøpte flere brukt da, og hadde brukte vogner i bhg også.

• Liker
Vi hadde 2 tette, hadde da 4 vinterposer og 4 vårposer, haha! Så mye lettere å slippe å ta de med til og fra barnehagen hver helg :) Kjøpte flere brukt da, og hadde brukte vogner i bhg også.

Planen min er å kjøpe en del ting brukt, hvis ikke blir det fryktelig dyrt er jeg redd. Eneste grunnen til at jeg kjøpte vognposene nye var fordi det var så god pris på dem. Sjekket tise også, og når det skilte så «lite» på nytt og brukt ble valget enkelt sånn sett :)

Planen min er å kjøpe en del ting brukt, hvis ikke blir det fryktelig dyrt er jeg redd. Eneste grunnen til at jeg kjøpte vognposene nye var fordi det var så god pris på dem. Sjekket tise også, og når det skilte så «lite» på nytt og brukt ble valget enkelt sånn sett :)
Ja det var ikke ment å gi noe dårlig samvittighet for det :happy: Jeg gjør det samme, syns det er mye «dårlig» som selges brukt til høye priser med tanke på bruk og slitasje. Tenker da spesielt på kattnakken og Reimadressene, her har vi kjøpt noe brukt, men det viser seg ofte at det er «oppbrukt» og vi må likevel kjøpe nytt fordi det ikker vanntett eller lignende, og jeg ikke har tid eller kompetanse til å fikse ting :laughing002

• Liker
Jeg hadde nye hjemme til begge barna, de tok jeg vare på også :)

• Liker
Vi har bare hatt en til vår første, Voksi Urban til vintertid. Vi har ikke sett et behov for vognpose i de milde månedene, da tepper og/eller SleepCarrier har fungert perfekt her. Så tenker dette er noe du også fint kan se an. Fordi vi har termin i mai kan vi se frem til mange fine, milde måneder i starten hvor det ikke strengt tatt er nødvendig med vognpose :happy:

Noen som vet hvor man får ullklær til gravide? Tenker på ullundertøy, men gjerne også ullgensere.

Ja det var ikke ment å gi noe dårlig samvittighet for det :happy: Jeg gjør det samme, syns det er mye «dårlig» som selges brukt til høye priser med tanke på bruk og slitasje. Tenker da spesielt på kattnakken og Reimadressene, her har vi kjøpt noe brukt, men det viser seg ofte at det er «oppbrukt» og vi må likevel kjøpe nytt fordi det ikker vanntett eller lignende, og jeg ikke har tid eller kompetanse til å fikse ting :laughing002
Tolket det ikke sånn i det hele tatt, så ingen fare! Helt enig med deg, mange skal ha gull og grønne skoger for ting som er godt brukt. Men heldigvis kan man komme over gode kupp også, både nytt og brukt :)

Noen som vet hvor man får ullklær til gravide? Tenker på ullundertøy, men gjerne også ullgensere.
Jeg har bare kjøpt i et par størrelser større enn jeg bruker til vanlig :) Blir litt vide i beina, men ikke så mye at jeg blir kald. Vet ikke nå, men tidligere syns jeg mye av gravid ullklær eller uteklær har vært så rare, tøyet over magen har vært for kort/vid/for lang.

Boob merket har ull til gravide, har en ammegenser i ullfleece derfra, den er utrolig god! Tror de har merket på colorwool.no ?
Enig, Boob-fan her og! Tror vi har den samme fleeceen, den er veldig digg både før og etter fødsel :happy:

Edit: har også ullundertøyet og et par sykkelshortser og ammebher fra boob, hadde et par bukser tidligere og de amme tskjortene. Så har bare god erfaring med det merket. Mye av gravidklær syns jeg generelt er dårlig kvalitet, de er ikke laget for å vare og det merkes godt. Men dette opplever jeg ikke med det jeg har fra Boob da :joyful:

Enig, Boob-fan her og! Tror vi har den samme fleeceen, den er veldig digg både før og etter fødsel :happy:

Edit: har også ullundertøyet og et par sykkelshortser og ammebher fra boob, hadde et par bukser tidligere og de amme tskjortene. Så har bare god erfaring med det merket. Mye av gravidklær syns jeg generelt er dårlig kvalitet, de er ikke laget for å vare og det merkes godt. Men dette opplever jeg ikke med det jeg har fra Boob da :joyful:
Så bra å høre ifl. Kvalitet! Jeg har kun den amme genseren, og den er så digg. Like fin som når den ble kjøpt for 2 år siden. Ble brukt lite til amming, men har brukt den ellers på vinteren. Syns også mye gravid tøy er dårlig kvalitet, spesielt fra hm.

Har raidet babyklær på 70% det siste året. Og det er noenlunde kjønnsnøytralt. Så har en liten samling sortert etter størrelse.

Har kjøpt litt klær til meg på H&M, men mest fra Zalando og Boozt. Jeg blåste egentlig opp allerede rundt uke 4-5. Og nå i uke 9 begynner det å bli vanskelig å skjule magen

Her i heimen startet vi på barnerom allerede i fjor da jeg ble gravid naturlig for første gang. Handlet også inn litt klær, leker osv. Så stoppet hele prosjektet opp da jeg mistet.
Vi begynte på igjen på rommet da vi startet IVF prosessen i januar. Og er veldig godt på vei nå med rommet. Har fått arve mye både sprinkelseng, bed-side crib, vognposer, ammepumpe, sengetøy, dyner, massevis av klær og utstyr. Også har vi kjøpt litt møbler brukt i tillegg. I går kjøpte vi taklampe og gulvlampe. Så vi tar litt og litt og koser oss med prosjektet. Skal spare selve nestingen til litt senere i svangerskapet. Altså vaske klær og legge på plass, fylle skuffer, sette på plass leker og pynte osv. Men det er så koselig. Bare elsker å jobbe med det barnerommet. :love017

Back
Topp