September 2025

Det blir totalfrys, så hvis ting går som normalt har jeg regnet meg frem til starten av november. Oppstart medisiner for styrt syklus om ca 4 uker tenker jeg.
Jeg merker så godt at jeg ikke er vant til opioider (heldigvis), for både effekt og bivirkninger er sterke ass :smiley-ashamed004

Du skulle ha innsett nå denne uka?
Ah! Kan jeg spør hva som gjør at det blir totalfrys?
Jeez, det går nok fort mot november da:nailbiting::woot: Satser på fine høstdager mot november!

Ja, jeg har innsett på onsdag. Ikke hatt 5dagers før, første var to dagers faktisk. Så fet blir spennende. Får tlf i morgen om hvor mange som enda henger med.

Ææ! Herremin så spennende! :woot: Da har du kanskje innsett til helga?
Hvordan er formen?

Jaa! Har innsett fredag! Skal sette inn 3-dagers. Du har innsett onsdag av blastocyst? :D
Formen er bra! Begynner å grue meg litt til uttaket. Har bare hatt et uttak i 2017 som ble til begge barna våre, og syntes det var helt forferdelig vondt… håper det går bedre denne gangen.
Hvordan er formen din? :D

Jaa! Har innsett fredag! Skal sette inn 3-dagers. Du har innsett onsdag av blastocyst? :D
Formen er bra! Begynner å grue meg litt til uttaket. Har bare hatt et uttak i 2017 som ble til begge barna våre, og syntes det var helt forferdelig vondt… håper det går bedre denne gangen.
Hvordan er formen din? :D
jeg er enda imponert over at en kan lage babyer på denne måten, hihi! Gøy at det ble to ut av sist uttak da. Fikk du ut mange egg da?

Jeg har innsett av blasto ja, første var 2 dagers. Så litt forskjell.

Håper uttaket blir bedre enn forventet! Jeg fikk en god coctail som gjorde susen!

Formen er egentlig bra, litt kjipt å ikke kunne trene/jogge. Men skal overleve om det blir baby av det:cool:

Så bra formen din nå er bra før uttak♥️

Ah! Kan jeg spør hva som gjør at det blir totalfrys?
Jeez, det går nok fort mot november da:nailbiting::woot: Satser på fine høstdager mot november!

Ja, jeg har innsett på onsdag. Ikke hatt 5dagers før, første var to dagers faktisk. Så fet blir spennende. Får tlf i morgen om hvor mange som enda henger med.
Litt overstimulert på onsdag (har PCOS så er mer utsatt for det), men idag så det veldig fint ut/ingen væske i buken, og føler meg helt ok :)

Masse lykke til med innsettet! Og ikke minst tlf i morgen ang hvorsan det ligger an, du får oppdatere oss!

Litt overstimulert på onsdag (har PCOS så er mer utsatt for det), men idag så det veldig fint ut/ingen væske i buken, og føler meg helt ok :)

Masse lykke til med innsettet! Og ikke minst tlf i morgen ang hvorsan det ligger an, du får oppdatere oss!
Ah! Jeg har også pcos men aldri hørt at vi er elstra utsatt for det. #bankibordet
Så bra det ikke vare noe væske i buken i dag da! :woot:

Tusen takk♥️ det skal jeg gjøre!

jeg er enda imponert over at en kan lage babyer på denne måten, hihi! Gøy at det ble to ut av sist uttak da. Fikk du ut mange egg da?

Jeg har innsett av blasto ja, første var 2 dagers. Så litt forskjell.

Håper uttaket blir bedre enn forventet! Jeg fikk en god coctail som gjorde susen!

Formen er egentlig bra, litt kjipt å ikke kunne trene/jogge. Men skal overleve om det blir baby av det:cool:

Så bra formen din nå er bra før uttak♥️

Hihi ja. Eneste måten vi har lagd baby på men fascinerende er det. Vi fikk ut 8 egg da. Tre som ble embryo. Eldste ble til på første innsett, nr 2 ble til på frys nr 2. Så jeg har hatt suksess med både 2-dagers og blasto. Aldri prøvd 3-dagers før så det blir nytt nå :)

Enig med det å ikke kunne trene/jogge. Løper vanligvis 3 ganger i uka og nå har det snart gått tre uker uten noe som helst (annet enn tur). Håper vi snart kan jogge igjen :love7

Hvor gamle er dine to barn?

Hihi ja. Eneste måten vi har lagd baby på men fascinerende er det. Vi fikk ut 8 egg da. Tre som ble embryo. Eldste ble til på første innsett, nr 2 ble til på frys nr 2. Så jeg har hatt suksess med både 2-dagers og blasto. Aldri prøvd 3-dagers før så det blir nytt nå :)

Enig med det å ikke kunne trene/jogge. Løper vanligvis 3 ganger i uka og nå har det snart gått tre uker uten noe som helst (annet enn tur). Håper vi snart kan jogge igjen :love7

Hvor gamle er dine to barn?
Gøy at de prøver noe nytt på deg også når både 2dagers og blasto har vært vellykket.

Krysser fingrene.

Jeg har barn fra 21 og 24:) du hadde fra 18 og 21?

Gøy at de prøver noe nytt på deg også når både 2dagers og blasto har vært vellykket.

Krysser fingrene.

Jeg har barn fra 21 og 24:) du hadde fra 18 og 21?

Stemmer det ja :D

Jeg hadde uttak i dag og de fikk ut 8, som jeg er veldig fornøyd med (tidligere sett 9 eggposer som det er «aktivitet» på, jeg tror hun sa to var små, så tenker at de utgangspunktet fikk ut 6 i fin størrelse, så blir spennende å se hvor mange som blir befruktet i morgen :Heartred Mine skal totalfryses pga. polypp.

For dere som skal ta uttak og er litt nysgjerrig så gikk mitt uttak veldig fint, jeg hadde egentlig ikke smerter underveis eller etterpå. Det føltes litt ut som en sprøyte som ble satt på et litt følsomt sted der nede. Jeg fikk 1 voltaren, 1G Paracet og en halv beroligende, takket nei til morfin for blitt dårlig av det før (virket som det var noen var kvalm pga. det på sengerommet jeg lå). Men de sa jeg også kunne få dobbel bedøvelse, men prøvde med enkel og det gikk fint. Jeg har hørt det er veldig individuelt og kan variere fra syklus til syklus, men vil anbefale dere å prøve å slappe av og ikke stramme kroppen. Masse lykke til dere som skal ha uttak :Heartred

I had a retrieval today and they got 8, which I am very happy with (previously seen 9 egg sacs that had "activity", I think she said two were small, so I think they got 6 in a nice size, so it will be exciting to see how many get fertilized tomorrow. :Heartred Mine are going to be completely frozen due to polyps.

For those of you who are going to have a withdrawal and are a little curious, my withdrawal went very well, I didn't really have any pain during or after. It felt a bit like an injection that was put in a slightly sensitive place down there. I was given 1 Voltaren, 1G Paracetamol and half a sedative, I refused morphine because it made me sick before (it seemed like someone was nauseous because of it in the room I was in). But they said I could also get double anesthesia, but I tried single and it went well. I have heard that it is very individual and can vary from cycle to cycle, but I would recommend that you try to relax and not tense your body. Lots of luck to those of you who are going to have a withdrawal:Heartred
which hospital it was , when was your initial consultation and how much waiting period is there to start the actual treatment

which hospital it was , when was your initial consultation and how much waiting period is there to start the actual treatment
It was at Reproductive Medicine at Rikshospitalet/Ullevål. I first had an examination with a private gynecologist around January, I think, who did a thorough check-up before referring me to the hospital. Then I had my first consultation at the hospital in May, and I started downregulation in early August (long protocol). But I believe the waiting time depends on factors such as age, hormone levels, and the number of follicles or other things :) I am not sure if the waiting time is much longer now

CD8 og vært til UL. Skuffende små og få follikler på henholdsvis 6, 8 og 10 mm. Blir motløs av så dårlig respons og få follikler. Jeg er i tvil om det er verdt å fortette og reise til Køben for så lite, men klinikken har troen på at det utvikler seg. Fortsetter med Pergoveris og så starter jeg antagonist i morgen. Ny UL fredag, så jeg håper virkelig det blir noe mer.

CD8 og vært til UL. Skuffende små og få follikler på henholdsvis 6, 8 og 10 mm. Blir motløs av så dårlig respons og få follikler. Jeg er i tvil om det er verdt å fortette og reise til Køben for så lite, men klinikken har troen på at det utvikler seg. Fortsetter med Pergoveris og så starter jeg antagonist i morgen. Ny UL fredag, så jeg håper virkelig det blir noe mer.
Sa de også at det var dårlig respons? Nå går jeg på helt andre medisiner enn deg. Men jeg måtte stimulere i 16 dager før uttak og på min første kontroll var alle veldig små, og jeg tror også de klarte å få med to stk som var rundt 14mm på fredag, så jeg tror de kan vokse fort. Når skal du til København eller blir det planlagt på fredag? Uansett masse lykke til :Heartred

Sa de også at det var dårlig respons? Nå går jeg på helt andre medisiner enn deg. Men jeg måtte stimulere i 16 dager før uttak og på min første kontroll var alle veldig små, og jeg tror også de klarte å få med to stk som var rundt 14mm på fredag, så jeg tror de kan vokse fort. Når skal du til København eller blir det planlagt på fredag? Uansett masse lykke til :Heartred
Klinikken sa ikke det var dårlig respons og bekreftet at de har tro på utvikling. Min norske gynekolog var i enig i at vi hadde håpet på mer. Jeg har åpenbart en reise, så det er kostnad å ta med i beregningen, men hadde håpet på fler og større forliker. Mye kan fortsatt skje, så jeg holder motet oppe til fredag. Det avgjøres om det blir uttak basert på den UL. 16 dager stimulering er lenge. Har du primet for syklusstart? Masse lykke til du også!

Klinikken sa ikke det var dårlig respons og bekreftet at de har tro på utvikling. Min norske gynekolog var i enig i at vi hadde håpet på mer. Jeg har åpenbart en reise, så det er kostnad å ta med i beregningen, men hadde håpet på fler og større forliker. Mye kan fortsatt skje, så jeg holder motet oppe til fredag. Det avgjøres om det blir uttak basert på den UL. 16 dager stimulering er lenge. Har du primet for syklusstart? Masse lykke til du også!
Jeg hadde nok hørt på klinikken fordi de er mest erfaring med IVF. Så får man håpe de har rett! Men skjønner deg godt i forhold til kostnader og bomtur. Blir spennende å se hva som skjer på fredag! Men du slipper å reise på noe kontroller i Danmark før uttak? Ja jeg gikk på lang protokoll, så de nedstimulerte meg først :) tusen takk!

Jeg hadde nok hørt på klinikken fordi de er mest erfaring med IVF. Så får man håpe de har rett! Men skjønner deg godt i forhold til kostnader og bomtur. Blir spennende å se hva som skjer på fredag! Men du slipper å reise på noe kontroller i Danmark før uttak? Ja jeg gikk på lang protokoll, så de nedstimulerte meg først :) tusen takk!
Det blir altfor spennende! Jeg vil jo tro de har rett, men preget av mange skuffelser. Jeg tar alt av UL her i Norge, så reiser jeg kun for uttak og innsett. Da skjønner jeg bedre hvorfor du stimulererte så lenge. Håper det gjør susen :)

Er du klar for i morgen da?:woot::nailbiting:

Jaa er det! Prøver å ikke grue meg, men er forberedt på at det blir vondt, siden det er eneste erfaringen jeg har. Så får jeg heller ta det som en positiv overraskelse om det ikke blir så ille. :smiley-ashamed004

Back
Topp