Skjønner deg veldig godtJaa er det! Prøver å ikke grue meg, men er forberedt på at det blir vondt, siden det er eneste erfaringen jeg har. Så får jeg heller ta det som en positiv overraskelse om det ikke blir så ille.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skjønner deg veldig godtJaa er det! Prøver å ikke grue meg, men er forberedt på at det blir vondt, siden det er eneste erfaringen jeg har. Så får jeg heller ta det som en positiv overraskelse om det ikke blir så ille.![]()
how much time nurses take to reply on helse norge , i see that medicines are available at helsenorge prescription but i dont know when to start and when to buy themIt was at Reproductive Medicine at Rikshospitalet/Ullevål. I first had an examination with a private gynecologist around January, I think, who did a thorough check-up before referring me to the hospital. Then I had my first consultation at the hospital in May, and I started downregulation in early August (long protocol). But I believe the waiting time depends on factors such as age, hormone levels, and the number of follicles or other thingsI am not sure if the waiting time is much longer now
Hm, I guess you have massaged them about your period? Did you get a week for when you are taking out the eggs? when I messaged them about my period it took about 7-10 days, and I think i started on the medicine 1-2 weeks after. But I am not sure if I remember correctly. They told me yesterday they get around 400 messages daily. But maybe call them after 7 days or sohow much time nurses take to reply on helse norge , i see that medicines are available at helsenorge prescription but i dont know when to start and when to buy them
Er mye som kan skje de nærmeste dagene, men nå vet vi hvert fall at vi har egg som kan befruktes!Så bra resultat, gratulerer! Ved IVF sender de vanligvis bare et brev når embryoene blir frosset – daglige oppdateringer er mer ved ICSI. Jeg fikk brevet mitt på dag 6 på ettermiddagen, siden ett av mine ble frosset daJeg fikk nettopp beskjed om at 7 av 8 var befruktet! Er veldig glad for det!Er mye som kan skje de nærmeste dagene, men nå vet vi hvert fall at vi har egg som kan befruktes!
Sykepleier var litt usikker på om jeg fikk noen mer status på eggene før de skulle fryse det. Er det noen som har fryst eller gjort totalfrys offentlig/ Ullevål/Riksen som vet om man får informasjon om det? Tenkte uansett å ringe de neste uke![]()
Dette er babystrek! GratulererHar tatt to tester og har beta i morgen.. Tror ikke det er Ovitrelle, for streken var litt mørkere i dag tidlig. Er så spent, men også reddHar hatt kramper i går og i dag… bør jeg være bekymret?
![]()

Uff, så leit at det var så vondtUttak overstått. Var helt forferdelig vondt for å være helt ærlig. Verre enn sist egguttak tror jeg, og jeg synes det var jævlig. Men nå er jeg ferdig og det ble 6 egg som både jeg og legen og sykepleieren var veldig fornøyd og optimistisk til![]()
Men 6 egg er kjempebra! Krysser fingrene for fortsettelsen 
Tusen takk!Dette er babystrek! Gratulerer![]()
![]()
Håper vi snart ser flere babystrekk her 
Tusen takk! Ja, var egentlig det jeg tenkte på. Bare jeg får vite hvor mange som er fryst så er jeg fornøydSå bra resultat, gratulerer! Ved IVF sender de vanligvis bare et brev når embryoene blir frosset – daglige oppdateringer er mer ved ICSI. Jeg fikk brevet mitt på dag 6 på ettermiddagen, siden ett av mine ble frosset da
Åh gratulerer så mye! Jeg syns det ser veldig positivt ut!Har tatt to tester og har beta i morgen.. Tror ikke det er Ovitrelle, for streken var litt mørkere i dag tidlig. Er så spent, men også reddHar hatt kramper i går og i dag… bør jeg være bekymret?
![]()

Tussen takk!Åh gratulerer så mye! Jeg syns det ser veldig positivt ut!![]()
sender gode vibber til alle her! 

Så dumt det gjorde vondt! Fin fangst da! Satser på gullegget er klart for innsett på fredagUttak overstått. Var helt forferdelig vondt for å være helt ærlig. Verre enn sist egguttak tror jeg, og jeg synes det var jævlig. Men nå er jeg ferdig og det ble 6 egg som både jeg og legen og sykepleieren var veldig fornøyd og optimistisk til![]()
Jeg er så spent på hvordan det skal gå, vi har ett 5Aa blasto som vi skal sette inn
Krysser fingrene for andre som har uttak og innsett denne uken 
Føler med deg at dagene går sakte!! Lover deg at disse dagene har flere enn 24 timer i segInnsett på fredag og dagene går så sinnsykt tregtJeg er så spent på hvordan det skal gå, vi har ett 5Aa blasto som vi skal sette inn
Krysser fingrene for andre som har uttak og innsett denne uken
![]()

Kjenner meg igjen i mye av dette jeg ogsåPotensiell upopulær mening, men kjenner jeg må ventilere litt. Jeg kjenner meg sååå lei av denne IVF prosessen (som ikke har gått veien), og være i limbo mellom et normalt sosialt og aktivt liv og potensiell babyfase og graviditet. Sistnevnte er det som sliter mest. Jeg er singel, så for min del står også det å få en partner høyt, men jeg har prioritert å prøve å få et søsken pga alder i stedet. Jeg startet med første søskenforsøk i januar 2023, så tiden har dratt ut. Boden er full av babyutstyr og siden det er skikkelig skummelt å skulle begynne å date igjen, så har jeg ikke vært på en date siden før jeg fikk barn. Ironisk nok enklere med IVF enn dating. Nå ser det ikke så lovende ut for dette forsøket, men målet har hele tiden vært å få dette siste forsøket. Før sommer ble begge stimuleringene avbrutt for egguttak grunnet manglende respons, og nå ser det ut som dette forsøket ikke er så mye bedre (men heldigvis ikke avbrutt). Akkurat nå prøver jeg å finne siste motivasjon for å fortsette. Samtidig kjenner jeg på tristhet med å gi slipp på drømmen etter dette forsøket. Vanskelig å jobbe mot et mål med så små skader for å lykkes. Det kjenner vi vel alle på![]()
Har også holdt på med søskenforsøk i to år nå, og er så lei av hele IVF-greia… Aller mest av all logistikken, kontroller, innsett, uttak, og at alt annet må vike for det. Umulig å planlegge møter, jobbturer, feriereiser osv uten forbehold om at kan bli avlyst på kort varsel. Så nå begynner jeg å kjenne på en oppsamlet slitasje av det hele. Har også lovet meg selv at jeg skal stå i ett siste forsøk nå i høst, og blir det ikke noe da så kvitter vi oss med alt babyutstyr. Skjønner veldig godt at det er vanskelig å finne tid til dating oppi det hele også! For min del hjelper det å ha satt en deadline, slik at jeg vet jeg snart er ferdig, enten med baby eller for å kunne komme videre i livet uten søsken til barnet mitt
Håper du også finner en måte å stå i det siste på nå, uansett utfall, for det er en tøff prosess over tid dette!no i did not get any date or week for withdrawal, i just had initial consultation on 9th sept and doctor did the vaginal ultrasound asked few questions and told that they will do long protocol, but she said you log your peruod on helsenorge and nurse will you when to start the treatmentHm, I guess you have massaged them about your period? Did you get a week for when you are taking out the eggs? when I messaged them about my period it took about 7-10 days, and I think I started on the medicine 1-2 weeks after. But I am not sure if I remember correctly. They told me yesterday they get around 400 messages daily. But maybe call them after 7 days or so