September 2025

Aller først, så vet jeg at jeg er heldig som får så mange egg ut i min alder, men jeg er likevel litt skuffet i dag da jeg fikk så store forhåpninger i går. Fikk ut 12 egg, men kun 7 var modne fikk jeg beskjed om nå. Sist var alle modne, så jeg hadde nok litt urealistiske forventninger. Men det ser hvertfall ut som om alle ble befruktet, så da håper jeg det ligger et lite gullegg blant dem.
Dette er jo gode resultater! Men skjønner du ble skuffet over befrukningsgrade når du fikk ut så mange. Det handler uansett om kvaliteten, og 7 befrukte er jo 7 gode sjanser. Jeg har 1-2 egg ut per utak (om det blir utak), så ditt scenario høres ut som en drøm for meg med lav AMH. Heier på gullegget!

Felicity-45-B4-Diers i Aarhus-det forsøk 1. eneste håpet(hatt ma og bo med egne egg og naturlig gravid)-clomifen prednesilon, cyklogest-innsett 08.09.
Masse lykke til med innsett i dag! Og fint å se flere eldre i gruppa❤️

For en berg og dalbane helg! Hatt en del smerter på høyre side og vært overbevist om at en cyste har forsinket mens og skapt problemer. Bestilte gynekologtime til mandag morgen sent i går da mensen fortatt ikke hadde kommet (CD42).

I dag tidlig våknet jeg med menstrasjon og har vært til UL allerede. Heldigvis ser det greit ut. Ikke så mange follikler, men det kan endre seg. Slimhinnen er for tykk til oppstart og jeg har en follikler på 12 mm som mest sannsynlig er fra forrige syklus. Klinikken har bedt meg om å ta ny UL CD3 onsdag, da de vil at slimhinnen skal være under 4mm når man starter stimulering. Men jeg er håpefull på å kunne starte onsdag. Og så HAPPY for mens! Har har PMS i 3 uker nå føles det ut som og i dag er jeg et nytt menneske ;)

Var ikke ventetid når jeg hadde egg på frys for søskenforsøk i alle fall. Måtte ha nye antistoffprøver og politiattest, så var det good to go. Dette var i feb/mars
Jeg venter på oppstartssamtale, første forsøk. Fikk beskjed om at de hadde ganske fulle lister i høst. Men kanskje de prioriterer søskeforsøk :)
Takk for svar! De ringte tilbake og det var visst ikke noe ventetid å snakke om, men vi måtte også ha nye prøver og politiattest så det var jo fint å få det i boks :)

UL dag 6 av stimulering. To store follikler, en del mellomstore (4-5 kanskje?) og mange små. Begynte med ganirelix i dag, ny kontroll på onsdag. De var overrasket over at noen allerede hadde vokst så mye, og det var jeg og. Bruker bare 112,5 IE Pergoveris. Nå ser det ut som det er stor risiko for at uttak havner på en dag jeg skal på et kurs jeg har gledet meg til, som jeg har fått permisjon til og brukt 3(!) dager på forberedende nettdel til... Altså dette IVF-prosjektet går 100% foran alt, og jeg er megaglad for at jeg fikk begynne så kjapt, men det blir liksom en påminnelse om at det hadde vært lettere å bare kunne ligge sammen gitt. Jaja, blir det gode egg ut så er alt verdt det!

Dette er første gangen jeg tester etter å ha startet med IVF. Ved naturlig unnnfagelse har jeg testet fra 7 dpo og fått svak positiv fra 8 dpo. Vet liksom ikke hva jeg skal forvente av Hcg-produksjon etter innsett. Er den tregere enn ved naturlig implantasjon? I dont know…
Har hørt noen sier det kan ta lengre tid med fryst, men vet ikke om det stemmer.
Hvordan går det med deg? Har du testet noe mer?
Fortsatt negativt her men synes jeg kan skimte en svak svak strek. Men kan være pga man så gjerne vil ha positiv.
Er 6 dager etter innsett i dag. Begynner miste troen, selv om det litt tidlig enda.

UL dag 6 av stimulering. To store follikler, en del mellomstore (4-5 kanskje?) og mange små. Begynte med ganirelix i dag, ny kontroll på onsdag. De var overrasket over at noen allerede hadde vokst så mye, og det var jeg og. Bruker bare 112,5 IE Pergoveris. Nå ser det ut som det er stor risiko for at uttak havner på en dag jeg skal på et kurs jeg har gledet meg til, som jeg har fått permisjon til og brukt 3(!) dager på forberedende nettdel til... Altså dette IVF-prosjektet går 100% foran alt, og jeg er megaglad for at jeg fikk begynne så kjapt, men det blir liksom en påminnelse om at det hadde vært lettere å bare kunne ligge sammen gitt. Jaja, blir det gode egg ut så er alt verdt det!
Dette er veldig lovende! Spennende :) kjenner meg sånn igjen med at det man ønsker og planlegger ikke blir sånn. Der funker dårlig for en som liker å ha god kontroll. Bruker du Letrozol også? Noen har jo affekt av mild stimulering. Jeg hadde ikke så god effekt, men tok bare Gonal F annen cyber dag + Letrozol

Har hørt noen sier det kan ta lengre tid med fryst, men vet ikke om det stemmer.
Hvordan går det med deg? Har du testet noe mer?
Fortsatt negativt her men synes jeg kan skimte en svak svak strek. Men kan være pga man så gjerne vil ha positiv.
Er 6 dager etter innsett i dag. Begynner miste troen, selv om det litt tidlig enda.
Hadde innsett med fersk embryo den 3/9. Ovitrelle er så og si ute av kroppen. En kan så vidt skimte en strek, og streken har vært av samme svaaake styrke de siste tre dagene. Har også mistet troen. Lurer på om jeg skal kjøre en pausemåned og heller prøve natulig. Litt for å gi kroppen en pause fra hormoner… Hva er dine planer om det ikke går denne runden?

Dette er jo gode resultater! Men skjønner du ble skuffet over befrukningsgrade når du fikk ut så mange. Det handler uansett om kvaliteten, og 7 befrukte er jo 7 gode sjanser. Jeg har 1-2 egg ut per utak (om det blir utak), så ditt scenario høres ut som en drøm for meg med lav AMH. Heier på gullegget!
Javisst, det ser ganske likt ut som forrige runde og da fikk jeg ett på frys i tillegg til ferskinnsett. Så jeg kan jo ikke klage sånn sett. Men man vil jo alltid ha flest mulig sjanser med de oddsene vi har, og jeg fikk litt høye forventninger etter det uttaket. Jeg har denne gang prolutex i tillegg til cyclogest og øker prednisolon til 10 mg, så håper det også kan hjelpe. Innsett i morgen :chicken:

Gratulerer forøvrig med endelig mens. Håper resten går på skinner nå etter en kjedelig ventetid. Det blir spennende å se om dhea har gitt deg flere follikler. Jeg krysser fingre og tær!!:smiley-bounce012

Dette er veldig lovende! Spennende :) kjenner meg sånn igjen med at det man ønsker og planlegger ikke blir sånn. Der funker dårlig for en som liker å ha god kontroll. Bruker du Letrozol også? Noen har jo affekt av mild stimulering. Jeg hadde ikke så god effekt, men tok bare Gonal F annen cyber dag + Letrozol
Jeg er også en planlegger, så IVF passer dårlig med personlighete min, men sånn er det :smiley-ashamed004 Nei, ingen Letrozol, men har tydeligvis effekt av lav dose selv når det brukes alene så det er jo bra.

Krysser fingrene for god UL på deg om to dager da!

Javisst, det ser ganske likt ut som forrige runde og da fikk jeg ett på frys i tillegg til ferskinnsett. Så jeg kan jo ikke klage sånn sett. Men man vil jo alltid ha flest mulig sjanser med de oddsene vi har, og jeg fikk litt høye forventninger etter det uttaket. Jeg har denne gang prolutex i tillegg til cyclogest og øker prednisolon til 10 mg, så håper det også kan hjelpe. Innsett i morgen :chicken:

Gratulerer forøvrig med endelig mens. Håper resten går på skinner nå etter en kjedelig ventetid. Det blir spennende å se om dhea har gitt deg flere follikler. Jeg krysser fingre og tær!!:smiley-bounce012
Spennende! Har du begynt på støttemedisin allerede? Krysser fingrene for deg i morgen!

Takk! Nå må faktisk ting begynne å gå på skinner, ja. Har vært motbakke etter motbakke i jakten på noen skarve follikler.

Hadde innsett med fersk embryo den 3/9. Ovitrelle er så og si ute av kroppen. En kan så vidt skimte en strek, og streken har vært av samme svaaake styrke de siste tre dagene. Har også mistet troen. Lurer på om jeg skal kjøre en pausemåned og heller prøve natulig. Litt for å gi kroppen en pause fra hormoner… Hva er dine planer om det ikke går denne runden?
Har gått privat til nå. Men er å henvist offentlig, og mulig oppstart Jan/feb.
men synes det er lenge til, så vurderer ett forsøk til privat mens jeg venter. Er bare så dyrt, og merker det går hardt utover økonomien:/

Spennende! Har du begynt på støttemedisin allerede? Krysser fingrene for deg i morgen!

Takk! Nå må faktisk ting begynne å gå på skinner, ja. Har vært motbakke etter motbakke i jakten på noen skarve follikler.
Ja, jeg har begynt på alt bortsett fra klexane og albyl-e. Det blir fra i morgen av.

Så nå er jeg offisielt :chicken: igjen. 2 stk 3dagers satt inn for noen timer siden så da er ventetiden igang:nailbiting:

Hadde fersk tilbakeføring i går. Blodprøven er 17. september… føles så lenge til, er så urolig.

Det positive: progesteronet var 150 nmol/L på dagen for tilbakeføring og vi har fått 2 på frys 3AB og 6BB.. Den de satte inn var 3BA

Er det noen som vet om akupunktur eller massasje er bra etter tilbakeføring? Har dere prøvd noe av det, og hjalp det?

Hadde fersk tilbakeføring i går. Blodprøven er 17. september… føles så lenge til, er så urolig.

Det positive: progesteronet var 150 nmol/L på dagen for tilbakeføring og vi har fått 2 på frys 3AB og 6BB.. Den de satte inn var 3BA

Er det noen som vet om akupunktur eller massasje er bra etter tilbakeføring? Har dere prøvd noe av det, og hjalp det?
Skjønner så godt den urolige følelsen! :Heartpink Jeg kjenner meg så stressa hele tida nå. Men du har virkelig god sjanse med 1 innsett, to på frys og så fin progesteronverdi! Jeg snakka litt med akupunkturdame og hun sier at for å få effekt så bør man starte 3-4 uker før innsett. Jeg rakk ikke det. Så jeg gikk for ananasspising, turer og drikke nok vann. Tror ikke det er utslagsgivende for resultatet men det er godt å føle at man har litt kontroll. Jeg har ikke testa enda (8dpo) så vet ikke om det har gått bra

Noen flere som ruger akkurat nå? Når skal dere teste? Jeg kjenner meg ganske nervøs og syns det er så slitsomt å være i denne venteperioden.. :dead:

Back
Topp