September 2025

Ja men kan være pga du har bedre utgangspunkt enn meg (jeg husker ikke hele reisen din). Jeg har neste kontroll på mandag. Så spent på den jeg også. Nå ser det ut som vi har omgangssyke i hus, så er spent på om jeg får det :dead: tar alle mulige forholdsregler!
Skulle være med et spørsmålstegn etter første setning :p var ikke meningen at jeg skulle bastant

Da er jeg ruger :Heartpink Siste eskimo vi har, så går ikke det denne gangen så må det bli nytt uttak. Heldigvis sa de i dag at ventelista ikke er lang. Kan mest sannsynlig begynne syklusen etterpå, så det hjelper på å vite det.
Masse lykke til - heia eskimobaby :hello2 :hello2 :hello2 :Heartred

Jeg angrer som en hund for at jeg begynte å teste tidlig. Hadde egentlig planer om å vente, men klarte ikke å holde meg. Vanskelig å kue en tidligere testetøs. I dag er jeg 4dp5dt og Ovitrelle-streken er så vidt synlig (11 dager etter sprøyta), og tar det jeg som et nederlag fordi jeg innerst inne hadde et håp om at kroppen hadde begynt å produsere nok HCG…
Dette er første gang jeg kjenner ubehag. Første runde med IVF har gått overraskende greit følelsesmessig - frem til nå… Nå må jeg jobbe hardt med å riste av meg de negative tankene , for det er fortsatt tidlig :sorry:

Aller først, så vet jeg at jeg er heldig som får så mange egg ut i min alder, men jeg er likevel litt skuffet i dag da jeg fikk så store forhåpninger i går. Fikk ut 12 egg, men kun 7 var modne fikk jeg beskjed om nå. Sist var alle modne, så jeg hadde nok litt urealistiske forventninger. Men det ser hvertfall ut som om alle ble befruktet, så da håper jeg det ligger et lite gullegg blant dem.

Jeg angrer som en hund for at jeg begynte å teste tidlig. Hadde egentlig planer om å vente, men klarte ikke å holde meg. Vanskelig å kue en tidligere testetøs. I dag er jeg 4dp5dt og Ovitrelle-streken er så vidt synlig (11 dager etter sprøyta), og tar det jeg som et nederlag fordi jeg innerst inne hadde et håp om at kroppen hadde begynt å produsere nok HCG…
Dette er første gang jeg kjenner ubehag. Første runde med IVF har gått overraskende greit følelsesmessig - frem til nå… Nå må jeg jobbe hardt med å riste av meg de negative tankene , for det er fortsatt tidlig :sorry:
Jeg å startet teste i går, 4 dager etter innsett. Syntes jeg så en svak strek da, men ingen i dag. Jeg kjente jeg ble veldig skuffet:/
Men fortsatt tidlig. Kan jo ha vært etter ovitrelle, var 10 dager etter. Har brukt en annen test som er mer sensitiv, så kan være derfor.

Men når pleier dere starte teste? Og hvor tidlig er det sannsynlig få positiv test?

Jeg å startet teste i går, 4 dager etter innsett. Syntes jeg så en svak strek da, men ingen i dag. Jeg kjente jeg ble veldig skuffet:/
Men fortsatt tidlig. Kan jo ha vært etter ovitrelle, var 10 dager etter. Har brukt en annen test som er mer sensitiv, så kan være derfor.

Men når pleier dere starte teste? Og hvor tidlig er det sannsynlig få positiv test?
Dette er første gangen jeg tester etter å ha startet med IVF. Ved naturlig unnnfagelse har jeg testet fra 7 dpo og fått svak positiv fra 8 dpo. Vet liksom ikke hva jeg skal forvente av Hcg-produksjon etter innsett. Er den tregere enn ved naturlig implantasjon? I dont know…

sniker alltid innom for å lese oppdateringer fra dere. Venter på stimulering i oktober. Hvordan er deres form etter innsett? Tar dere sykemelding fra jobben eller drar dere på jobb?

Stjernelyst - 28 - barn nr. 1 - Haukeland - forsøk 1 (3 runder Femar før) - Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle, Utrogestan+Prolutex og Prednosolon + AlbylE. Oppstart 17.08.25. Uthenting 01.09.25. Innsett 03.09.25

Felicity-45-B4-Diers i Aarhus-det forsøk 1. eneste håpet(hatt ma og bo med egne egg og naturlig gravid)-clomifen prednesilon, cyklogest-innsett 08.09.

Er brukernavnet ditt Feilicity eller lamelia? :-)

sniker alltid innom for å lese oppdateringer fra dere. Venter på stimulering i oktober. Hvordan er deres form etter innsett? Tar dere sykemelding fra jobben eller drar dere på jobb?
Var litt uggen rett etter uttak og tok ut litt fleks for å hvile. Sov mye selve dagen. I etterkant har jeg jobbet jobbet fulltid og formen har vært god. Litt bivirkninger av progresteron bare, i form av dårlig søvn og såre bryster.

Innsett er null stress for det fleste og uten behov for sykemelding tenker jeg, er uttaket som er verst og kan kreve et par dager hjemme!

Var litt uggen rett etter uttak og tok ut litt fleks for å hvile. Sov mye selve dagen. I etterkant har jeg jobbet jobbet fulltid og formen har vært god. Litt bivirkninger av progresteron bare, i form av dårlig søvn og såre bryster.
Innsett er null stress for det fleste og uten behov for sykemelding tenker jeg, er uttaket som er verst og kan kreve et par dager hjemme!
Takk for svar. Da vet jeg hva som forventes etter uttak. Har regnet med litt ferie etter innsett men tror jeg tar det etter uttak.

Men hvor mange dager tar det fra uttak til innsett?

Kommer an på ting som helg og hvilken klinikk du hører til. De fleste steder prøver vel stort sett å sette inn 5-dagers, men dersom det ikke er mulig pga feks helg setter de inn 2 eller 3-dagers… :-)

Takk for svar. Da vet jeg hva som forventes etter uttak. Har regnet med litt ferie etter innsett men tror jeg tar det etter uttak.
Jeg har vært gjennom 3 runder med stimulering siden februar, kroppen har føltes forskjellig hver runde. Personlig har det å vært på jobb vært viktig for hode, selv om formen ikke har vært topp. Jeg har en kontorjobb, som gjør at det har gått greit :happy: Om jeg skulle valgt å tatt ferie eller avspasering ville jeg tatt det etter uttak! Ses i oktober-gruppa :Heartred

Jeg har vært gjennom 3 runder med stimulering siden februar, kroppen har føltes forskjellig hver runde. Personlig har det å vært på jobb vært viktig for hode, selv om formen ikke har vært topp. Jeg har en kontorjobb, som gjør at det har gått greit :happy: Om jeg skulle valgt å tatt ferie eller avspasering ville jeg tatt det etter uttak! Ses i oktober-gruppa :Heartred
Takk for deling av din erfaring❤️ Hvor mange dager trenger man etter uttak? 2-3 dager liksom?

Takk for deling av din erfaring❤️ Hvor mange dager trenger man etter uttak? 2-3 dager liksom?
Jeg hadde kjempevondt etter uttaket mitt i 2017. Tror jeg var sykemeldt 5 dager faktisk. Men jeg har tenkt å prøve meg uten sykemelding nå, vet jo aldri om man reagerer likt!

Jeg gikk også rett tilbake på jobb etter både uttak og innsett, og det gikk fint. Men jeg hadde heller ikke vond, bare ubehag, etter uttaket (innsetter var fort gjort, er uttaket de «romstrerer rundt» en stund). Så tror der er veldig individuelt og vanskelig å vite på forhånd. Kanskje legge inn fridag som tentativt og finne på en unnskyldning til jobb om at du ikke helt vet om det blir noe ennå?

Apropos: min første syklus ble kansellert. Det tok virkelig knekken på meg mentalt og jeg burde nok ha tatt en fridag og holdt meg hjemme for å prosessere, for jeg var fullstendig ute av det på jobb. Men man vet jo ikke på forhånd hvordan man vil takle det heller. Når folk spurte vvorfor jeg så ut som jeg gjorde, så sa jeg bare at jeg ikke følte meg bra den dagen.

Back
Topp