"Gammel", men håper fortsatt på barn

Her er en pregnancy test line progression jeg fant på google, her ser jeg ikke forskjell på 9 og 10 dpo men utvikler seg likevel bra videre:

IMG_5029.jpeg

Skjønner følelsen dinn @Irrgrønn ❤️ For meg blir det liksom aldri positive tester (kun 1 gang i mitt liv men da var det jobuplanlagt og jeg var godt over IKM), så vi gikk over til IVF og håper på bedre resultater der… Så jeg har ingen erfaring å dele med styrke på tester fra så tidlig, annet enn hva jeg har sett her på forumet, og i starten så synes jeg ofte at testene kan se like ut med 1 dags forskjell... Er det ikke slik at hcg dobler seg hver 48 time eller tar jeg helt feil her? Jeg skjønner at det er vanskelig for deg, men vi håper så inderlig for deg :smiley-angelic001 :Heartbigred Jeg synes no det ser ut som en fin strek for 10 dpo jeg da :pompus:
Ååååh @Irrgrønn som jeg håper for deg :Heartred Veldig forståelig med de tankene du sitter med nå. Men det er jo som du sier også at testingen så tidlig virkelig kan være lunefull og små marginer med hvor konsentrert urinen er og ulikt fargestoff i tester kan spille inn. Jeg håper veldig at det skal ta seg opp!
Takk for oppmuntringen og omtanken! Har fortsatt et ørlite håp om at det likevel kan gå bra:Heartred Bare forbereder meg mentalt på at det motsatte også kan skje.

Takk for oppmuntringen og omtanken! Har fortsatt et ørlite håp om at det likevel kan gå bra:Heartred Bare forbereder meg mentalt på at det motsatte også kan skje.
Ja, det blir jo en beskyttelsesmekanisme å forberede oss på det ene eller det andre. Jeg hørte på fertilitetscoachen på instagram, hun rådet de som holdt på med IVF å skrive to brev til seg selv under ventetiden før resultater, et for positiv resultat og et for negativt resultat, slik at man er mer mentalt forberedt som du sier. Men vi håper masse på sterkere tester for deg i dagene fremover :smiley-angelic001:Heartred

Takk for støttende ord! Ja, jeg griper etter det halmstrået så godt jeg kan! Men har aldri opplevd at det har gått bra, bare det motsatte. Men har fortsatt håpet, bare ikke med den beste følelsen.
Det må du gjøre! Så du jeg redigerte innlegget?

Forberede seg på mensen?

Tok en ny easy@home-test nå. Den var dessverre litt svakere enn den jeg tok i går. Urinen i går var litt mer konsentrert enn det den var i dag, men den var ganske konsentrert nå også. Og med tanke på at hCG burde ha økt litt siden i går, så burde det veie opp for den litt mindre konsentrerte urinen, sånn at testen i det minste burde være like sterk som i går, og ikke svakere.

Så nå er jeg litt skuffet. Jeg hadde jo forventet at dette embryoet ikke skulle ha god nok kvalitet til å overleve, men siden jeg fikk så tidlig positiv test, hadde jeg likevel et lite håp om at det kunne være en mulighet for at det kunne gå bra.

På den ene siden føler jeg en viss irritasjon over at mine tester aldri kan utvikle seg normalt :smiley-angry026. «Alle andre» får jo fin progresjon på testene sine som resulterer i friske babyer. Hadde vært så stas om jeg også kunne fått det. På den annen side, er jeg bare veldig takknemlig for at jeg nå fikk et sikkert tegn på at jeg kan anse meg som prøver igjen, og at det faktisk er en mulighet for at jeg kan bli «ordentlig» gravid i løpet av høsten eller det kommende året. (Må bare rekke det før jeg blir for gammel ;))

Jeg har fortsatt symptomer, men det har jeg også hatt en stund etter at testene begynte å bli svakere ved de andre graviditetene. Skal selvsagt fortsette å teste, og håper at det blir bedre resultater i kveld eller i morgen. Det kan jo hende at styrken på urinen og/eller fargestoffet i testen har spilt inn mer enn jeg tror. Men begynner så smått å forberede meg på mensen om noen dager…
Det er jo tidlig ennå, og hcg dobles vel ca. annenhvert døgn, så kanskje du ser mer endring om du tester igjen i morgen? Jeg har hatt åtte kjemiske, og aldri fått så tydelig strek så tidlig som deg på noen av dem.

Det er jo tidlig ennå, og hcg dobles vel ca. annenhvert døgn, så kanskje du ser mer endring om du tester igjen i morgen? Jeg har hatt åtte kjemiske, og aldri fått så tydelig strek så tidlig som deg på noen av dem.
Håper på det! Men begynner å «kjenne lusa på gangen»… Får nok fasiten i morgen! Har fulgt litt med i dagboka og historien din også. Håper prøvehistorien din får en lykkelig slutt, nå som problemet er identifisert :Heartred

Forberede seg på mensen?

Tok en ny easy@home-test nå. Den var dessverre litt svakere enn den jeg tok i går. Urinen i går var litt mer konsentrert enn det den var i dag, men den var ganske konsentrert nå også. Og med tanke på at hCG burde ha økt litt siden i går, så burde det veie opp for den litt mindre konsentrerte urinen, sånn at testen i det minste burde være like sterk som i går, og ikke svakere.

Så nå er jeg litt skuffet. Jeg hadde jo forventet at dette embryoet ikke skulle ha god nok kvalitet til å overleve, men siden jeg fikk så tidlig positiv test, hadde jeg likevel et lite håp om at det kunne være en mulighet for at det kunne gå bra.

På den ene siden føler jeg en viss irritasjon over at mine tester aldri kan utvikle seg normalt :smiley-angry026. «Alle andre» får jo fin progresjon på testene sine som resulterer i friske babyer. Hadde vært så stas om jeg også kunne fått det. På den annen side, er jeg bare veldig takknemlig for at jeg nå fikk et sikkert tegn på at jeg kan anse meg som prøver igjen, og at det faktisk er en mulighet for at jeg kan bli «ordentlig» gravid i løpet av høsten eller det kommende året. (Må bare rekke det før jeg blir for gammel ;))

Jeg har fortsatt symptomer, men det har jeg også hatt en stund etter at testene begynte å bli svakere ved de andre graviditetene. Skal selvsagt fortsette å teste, og håper at det blir bedre resultater i kveld eller i morgen. Det kan jo hende at styrken på urinen og/eller fargestoffet i testen har spilt inn mer enn jeg tror. Men begynner så smått å forberede meg på mensen om noen dager…
Har du tatt på første urin? Jeg syntes strekken på testen er mye tykkere i dag en den du tok i går, så her er det definitivt håp :love017 Vi må heie på spiren. Det her må bare gå riktig vei

Forberede seg på mensen?

Ved mine to siste jenter, så hadde jeg også tester som plutselig var svakere igjen. Testet igjen neste gang jeg måtte på do, og plutselig var de sterkere igjen. Så det kan være bare testene ❤️❤️ Test på nytt ved neste dobesøk, så slipper du å være deppa i tilfelle det faktisk går ❤️ Heier på deg!! Mer enn du aner ❤️

Har du tatt på første urin? Jeg syntes strekken på testen er mye tykkere i dag en den du tok i går, så her er det definitivt håp :love017 Vi må heie på spiren. Det her må bare gå riktig vei
Ja, tok på første doturen i dag. Hmm… tykkelsen har kanskje også noe å si, ja :bookworm: Blir definitivt spennende med neste test!

Ved mine to siste jenter, så hadde jeg også tester som plutselig var svakere igjen. Testet igjen neste gang jeg måtte på do, og plutselig var de sterkere igjen. Så det kan være bare testene ❤️❤️ Test på nytt ved neste dobesøk, så slipper du å være deppa i tilfelle det faktisk går ❤️ Heier på deg!! Mer enn du aner ❤️
Tusen takk for at du deler solskinnshistoriene! Det er alltid motiverende å høre:love2 Får teste igjen i kveld! Har opplevd at jeg har hatt sterkest tester om kvelden tidligere, så det kan jo hende det blir større utslag da, denne gangen også.

Tok en ny test nå. Vet ikke helt om jeg kan skylde på dritt-tiss i dag tidlig :hilarious:, for jeg synes at streken er enda svakere nå. Så det kan se ut som det lille embryoet mitt er i ferd med å gi opp :sorry: (med mindre det mot formodning skulle dukke opp en sterkere strek i morgen).

(Bildene med «10 dpo» på er fra i dag tidlig. De uten tekst er fra nå nettopp. Begge i både original og redigert versjon).

Vedlegg

• IMG_2700.jpeg
    IMG_2700.jpeg
    304,4 KB · Visninger: 54
  • IMG_2712.jpeg
    IMG_2712.jpeg
    352,4 KB · Visninger: 55
  • IMG_2700.jpeg
    IMG_2700.jpeg
    683,7 KB · Visninger: 56
  • IMG_2712.jpeg
    IMG_2712.jpeg
    709,8 KB · Visninger: 54
Ja, det er utrolig! :smiley-bounce012 Mener å ha fisket opp i en eller annen tråd at du kanskje har eggløsning i disse tider? Kanskje vi kommer i samme termingruppe?:woot:
Ja fikk positiv EL-test i går, så regner med EL er rett rundt hjørnet! Håper håper håper så for deg, at testene blir sterkere. Var så lovende med så tydelige streker så tidlig. Hadde vært fantastisk å komme i mai-gruppa sammen :love017

Spiren har nok gitt opp :Heartred

Det kan se ut til at spiren min har gitt opp, stakkar. I dag (11 dpo) stupte temperaturen, og testen er blitt enda litt svakere. Det er fortsatt strek, men styrken ser ut til å gå i gal retning. Begynte også å spotte i går kveld, så nå er jeg ganske sikker på at det går mot mensen. Har fortsatt noen symptomer, som høy puls, men regner med det kommer til å normalisere seg innen få dager nå.

Som tidligere nevnt, regnet jeg egentlig med at sæden ville ha for dårlig kvalitet til at dette kunne bli en suksessfull graviditet, og jeg er egentlig bare kjempelettet over å ha fått et klart bevis på at sæden i det hele tatt er i gang igjen! Dette virker veldig lovende for prøvehøsten! Neste syklus vil sæden sannsynligvis være enda litt bedre, og kroppen min vil forhåpentligvis være enda litt mer mottakelig som følge av graviditeten denne syklusen. Så akkurat nå er jeg bare kjempeglad og optimistisk :gen014

Vedlegg

• IMG_2691.jpeg
    IMG_2691.jpeg
    415,2 KB · Visninger: 23
  • IMG_2700.jpeg
    IMG_2700.jpeg
    304,4 KB · Visninger: 21
  • IMG_2716.jpeg
    IMG_2716.jpeg
    293,2 KB · Visninger: 20
  • IMG_2691.jpeg
    IMG_2691.jpeg
    835 KB · Visninger: 22
  • IMG_2700.jpeg
    IMG_2700.jpeg
    683,7 KB · Visninger: 18
  • IMG_2716.jpeg
    IMG_2716.jpeg
    631,9 KB · Visninger: 18

Det kan se ut til at spiren min har gitt opp, stakkar. I dag (11 dpo) stupte temperaturen, og testen er blitt enda litt svakere. Det er fortsatt strek, men styrken ser ut til å gå i gal retning. Begynte også å spotte i går kveld, så nå er jeg ganske sikker på at det går mot mensen. Har fortsatt noen symptomer, som høy puls, men regner med det kommer til å normalisere seg innen få dager nå.

Som tidligere nevnt, regnet jeg egentlig med at sæden ville ha for dårlig kvalitet til at dette kunne bli en suksessfull graviditet, og jeg er egentlig bare kjempelettet over å ha fått et klart bevis på at sæden i det hele tatt er i gang igjen! Dette virker veldig lovende for prøvehøsten! Neste syklus vil sæden sannsynligvis være enda litt bedre, og kroppen min vil forhåpentligvis være enda litt mer mottakelig som følge av graviditeten denne syklusen. Så akkurat nå er jeg bare kjempeglad og optimistisk :gen014
Uansett et veldig godt tegn med noen positive tester. Neste sitter ❤️❤️

Uff så leit, men dette var virkelig en lovende start på prøvingen igjen. Godt å høre at du er glad og optimistisk. Gleder meg til din neste prøveperiode :D

Back
Topp