Beklager, jeg har hatt ferie! Mulig du har funnet svar i mellomtiden, men om ikke:Kupper litt med å spørre om bilstoler her.
@Montessoripedagog tenkte å spørre deg om bilstoler, da jeg ikke har tenkt så altfor langt på det og jeg vet du sitter med mye kunnskap her. Jeg gjør mitt beste med å halvveis engasjere meg, men det er mer mannen sitt domene. Nå har vi Britax Dualfix 5Z, barna har hver sin. Denne holder bare til barna fyller fire tenker jeg, de er på 80- percentilen på vekt. Vi er ganske fornøyde med britax generelt, og vi skal kjøpe en større bil etterhvert som kan romme alle barna, siden vi uansett planlegger å få minst fire barn. Ønsker isofix til alle sammen, da vi begge synes det har vært kjempegreier.
Finnes det britaxstoler som enda er bakovervendte, etter fire år? Jeg prøver å lete opp, men har ikke funnet enda. Så litt på Britax sin egen side, men ble ikke så klok. Og så lurer jeg også, er dette kanskje et merke du ikke anbefaler? Kunne tenke meg at barna sitter bakovervendt til de hvert fall er 6 år
Britax har to stoler (samme stol med noen veldig få forskjeller) som går til 36 kg. Disse er dog beltemonterte. De er ganske billige, men tar en del plass i bilen, du må ha kil for å montere med benplass og da tar den ekstra mye plass og den blir veldig liggende i mange biler (flere eldre barn som har uttalt at den oppleves som en babystol.)
Britax har virkelig bommet her dessverre, og i Norge anbefales den nesten aldri (ser den er mer vanlig i f.eks england, men det er nok prisen som er årsaken til det.)
Du sier at dere planlegger på 4 barn og ønsker isofix til alle sammen. Hvilken bil har dere?