B2 - 11+0
Nå syns jeg det går fortere, altså! Tenk at jeg er kommet så langt allerede. Fosteret har nå øyelokk og tannknopper!
Magen har en synlig (for meg og mannen hvertfall) kul nederst, føler meg stor på kvelden! Endelig - men samtidig gleder jeg meg ikke til å være ukomfortabel i klær og sengen. Får finne frem gravidputen etterhvert, det blir trangt når 2-åringen skal oppi sengen også
Jeg har gått opp i vekt igjen, er nå 2 kg over startvekt!
Er nå på startvekten fra sist.
Mannen sa i går at puppene mine er blitt større, så jeg målte, og jepp, er gått opp 1-2 cups! De kjennes fulle og tunge ut, men de er 1 cup mindre enn samme tid sist (før denne graviditeten var de 1-2 cups større enn før første graviditet)
Denne uka er kvisene litt sintere, noen er røde. Frem med pimple patches! PS, hack: de funker også bra på myggstikk på barn
Merker at jeg er mer sulten / får cravings, det syns jo på vekta
Utfloden er der som alltid, men noen dager slipper jeg unna truseinnlegg.
Kan være ganske sliten og trøtt, orker ikke annet enn å ligge på sofaen. Så det er fint når jeg har dager der jeg fungerer mer normalt.
Har lite kvalme, men det kan bli intenst hvis det blir trigget, f.eks. av å bruke tanntråd. Da må jeg konsentrere meg for å ikke spy
Det har vært et par dager der jeg har kjent stikninger / strekking i livmor her og der. Kan også fortsatt bli lett rørt.
Men føler meg definitivt mye bedre enn jeg gjorde sist graviditet, så det nyter jeg veldig
B1 - 2 år, 4 mnd
Vi har begynt med pottetrening! Lot henne gå naken først, har en potte i stuen og doring med trapp på do. Hun får klistremerker hver gang hun klarer å gå på do, og litt feiring med såpebobler (hun får også blåse litt selv mens hun sitter, det skal visst hjelpe å slappe av i bekkenet?). Dag 1 fikk hun 8 klistremerker og tisset 5 ganger på gulvet (et par av dem med vilje fordi det var morsomt). Det har bare blitt bedre siden! I går bæsjet hun for første gang, men hun rakk ikke potta, så det havnet på gulvet
Jeg takler det relativt rolig og virker til å motivere henne, mannen får av en eller annen grunn kortere lunte og forventer at hun skal klare mer - og gjør feilen med å spørre henne om hun må på do, for da sier hun jo nei 
Ellers har vi hatt en fin sommerferie, og som vanlig, når pappa har fri, er hun skikkelig pappadalt
Vi var 2 uker hos svigermor, hun klenget og ropte mye på henne også. Jeg syns egentlig det er deilig, bare irriterende når hun får raserianfall når jeg prøver å gjøre de minste ting for henne.
Vi har gjort veldig mye i ferien, virker som det har gjort henne mer sosial og uredd. Synger enda mer, hun lærer stadig nye sanger og setninger!
På mandag begynner hun i bhg igjen, som størst på avdelingen. Det blir rart! Håper hun ikke savner 2022 barna mye, hun hang mest med dem.
Blir også spennende å se hvordan pottetreningen går når hverdagen begynner igjen. Virker som om bhg er flinke til å følge opp sånt
Nå syns jeg det går fortere, altså! Tenk at jeg er kommet så langt allerede. Fosteret har nå øyelokk og tannknopper!

Magen har en synlig (for meg og mannen hvertfall) kul nederst, føler meg stor på kvelden! Endelig - men samtidig gleder jeg meg ikke til å være ukomfortabel i klær og sengen. Får finne frem gravidputen etterhvert, det blir trangt når 2-åringen skal oppi sengen også

Jeg har gått opp i vekt igjen, er nå 2 kg over startvekt!
Er nå på startvekten fra sist.Mannen sa i går at puppene mine er blitt større, så jeg målte, og jepp, er gått opp 1-2 cups! De kjennes fulle og tunge ut, men de er 1 cup mindre enn samme tid sist (før denne graviditeten var de 1-2 cups større enn før første graviditet)
Denne uka er kvisene litt sintere, noen er røde. Frem med pimple patches! PS, hack: de funker også bra på myggstikk på barn

Merker at jeg er mer sulten / får cravings, det syns jo på vekta
Utfloden er der som alltid, men noen dager slipper jeg unna truseinnlegg.Kan være ganske sliten og trøtt, orker ikke annet enn å ligge på sofaen. Så det er fint når jeg har dager der jeg fungerer mer normalt.
Har lite kvalme, men det kan bli intenst hvis det blir trigget, f.eks. av å bruke tanntråd. Da må jeg konsentrere meg for å ikke spy

Det har vært et par dager der jeg har kjent stikninger / strekking i livmor her og der. Kan også fortsatt bli lett rørt.
Men føler meg definitivt mye bedre enn jeg gjorde sist graviditet, så det nyter jeg veldig

B1 - 2 år, 4 mnd
Vi har begynt med pottetrening! Lot henne gå naken først, har en potte i stuen og doring med trapp på do. Hun får klistremerker hver gang hun klarer å gå på do, og litt feiring med såpebobler (hun får også blåse litt selv mens hun sitter, det skal visst hjelpe å slappe av i bekkenet?). Dag 1 fikk hun 8 klistremerker og tisset 5 ganger på gulvet (et par av dem med vilje fordi det var morsomt). Det har bare blitt bedre siden! I går bæsjet hun for første gang, men hun rakk ikke potta, så det havnet på gulvet
Jeg takler det relativt rolig og virker til å motivere henne, mannen får av en eller annen grunn kortere lunte og forventer at hun skal klare mer - og gjør feilen med å spørre henne om hun må på do, for da sier hun jo nei 
Ellers har vi hatt en fin sommerferie, og som vanlig, når pappa har fri, er hun skikkelig pappadalt
Vi var 2 uker hos svigermor, hun klenget og ropte mye på henne også. Jeg syns egentlig det er deilig, bare irriterende når hun får raserianfall når jeg prøver å gjøre de minste ting for henne.Vi har gjort veldig mye i ferien, virker som det har gjort henne mer sosial og uredd. Synger enda mer, hun lærer stadig nye sanger og setninger!
På mandag begynner hun i bhg igjen, som størst på avdelingen. Det blir rart! Håper hun ikke savner 2022 barna mye, hun hang mest med dem.
Blir også spennende å se hvordan pottetreningen går når hverdagen begynner igjen. Virker som om bhg er flinke til å følge opp sånt

Ny og endelig termin er 19.02.!
2 dager lenger frem enn jeg trodde, men sier jo ikke nei takk
Det syns hun var forfriskende! Også sa hun "eg seie alltid han pga. dialekt". Vi snakket litt videre om datteren vår ila. timen, og etterhvert begynner hun å si "ho" - hun skyldte fort på at det var pga. vi har jente fra før, men lurer på om hun forsnakket seg der
Fikk btw OUL den 17.09. (18+2)!

Men av og til kan det plutselig føles som det blafrer fort én gang, med styrken til ei hånd / større fiskehale, og da kjennes det ømt ofte mot livmorhalsområdet. De gangene jeg kjenner det kan det kanskje komme et med et minutts mellomrom i noen minutter, så er det over. Kan jo være fosteret da
Syns det er så rart at jeg kjenner liv senere og har mindre mage denne gangen
Veier t.o.m. like mye. De to tingene har kanskje en sammenheng da?
lykke til hos jordmor i morgen
Jeg følger med i din (og andres) dagbok også