Veien til fire i familien - GRAVID

Å så dumt det førte til mer bekymringer for deg :depressed: :Heartred Jeg tror heller det ikke far noe å si, det er si smått av hvert lille millimeter utgjør mange dager, jeg fikk og slik beskjed når jeg var i uke 7, men tenkte ikke mer over det. Så hadde det gått seg til og jeg blir flyttet andre veien på neste ultralyd :knegg: (har også opplevd MA, så vet alle om bekymringen :Heartred).

Men hurra for hjerteslag, tenk det du :love017

Hjelper meg egentlig lite om hun skulle være forsiktig å si noe. Hos meg som vet så mye når eggløsning og alt har vært så hadde det vært mye bedre om hun var ærlig. Syns hele opplevelsen var så som så. Jeg var inne hos henne i 10 minutter. Selve ultralyden tok sikkert bare 5 minutter. Så følte hun hadde det travelt og at hun hadde lite tid til meg..
Håper bare spira klamrer seg fast :Heartpink
Det viktigste er at du så hjerteslag. Så kan embryoet ha vokst mye til neste gang. Synd du hadde dårlig opplevelse, er det noe vi har lært er å ta oss god tid til hver time. Spesielt med de som har opplevd slikt før.

Å så dumt det førte til mer bekymringer for deg :depressed: :Heartred Jeg tror heller det ikke far noe å si, det er si smått av hvert lille millimeter utgjør mange dager, jeg fikk og slik beskjed når jeg var i uke 7, men tenkte ikke mer over det. Så hadde det gått seg til og jeg blir flyttet andre veien på neste ultralyd :knegg: (har også opplevd MA, så vet alle om bekymringen :Heartred).

Men hurra for hjerteslag, tenk det du :love017
Huff, ja kjenner bare på bekymringer. Får håpe hun målte feil. Men ja, fine hjerteslag, så får klamre meg til håpet :Heartpink

8+6

Idag var tiden inne for ultralyd. Har gruet meg så, sist jeg var på ultralyd fikk jeg bekreftet MA. Dessverre førte ultralyden i dag med seg mer bekymringer enn glede. Gynekologen fant raskt fosteret og hjertet slo perfekt, men da hun målte fosteret estimerte hun til 7+5. Gleden over hjerteslagene førte straks til bekymring over størrelsen. Da jeg tok det opp med gynekologen virket hun å ta det med knusende ro og at det var normalt. Hun sa videre hun skulle henvise meg til TOUL mellom uke 11-13. Føler det er alt for lenge å leve i uvisshet, samtidig har jeg ikke mulighet til privat ultralyd her jeg bor.

Idag har jeg bare lyst å gråte.. er så himla redd for at dette betyr starten på en ny MA eller SA.

Milepæler:
  1. 3+ på digital
  2. Uke 8+6 - tidlig ultralyd
  3. Uke 9+5 første svangerskapskontroll
  4. Rundt uke 12 OTUL
  5. Dele nyheten med folk rundt oss
  6. Kjenne liv
  7. Rundt uke 18-20 OUL
  8. Halveis
  9. Tredje trimester
Åh så leit at du skulle få en dårlig opplevelse og mer bekymringer på TUL, spesielt etter hva du har opplevd før :sorry: Har troen på at dette skal gå fint likevel og sender masse håp og styrkeklemmer din vei :Heartpink Mange historier ute og går som ikke er som normalen, målingsvariasjoner og vekstvariasjoner og at det var fine hjerteslag er den beste nyheten, håper du klarer å klarmre deg til den :Heartpink

Er det ultralyd på fastlegekontoret ditt? Kanskje noen andre enn din fastlege har dette utstyret? Min fastlege har UL utstyr (er ikke en ekspert men han sa han skulle no klare å finne hjerte), og han sa jeg måtte bare ringe hvis jeg ble bekymret så skulle han skvise meg innom for en kjapp sjekk. Det går på din psykiske helse når du må vente så lenge så håper det finnes en løsning for å sjekke litt mer fortløpende :Heartpink

9+0

Etter ultralyden i går kjenner jeg meg egentlig helt motløs. Føler alle odds er i mot meg og at dette umulig kan gå bra. Jeg er helt knust og føler veien hit har vært så innmari lang for så å bli skuffet igjen. Over natten føler jeg alle symptomer på graviditet er borte også. Blir å ringe fastlegekontoret på mandag og forklare hvordan jeg har det og at jeg ikke kan gå i uvisshet til en eventuell OTUL før jeg får svaret på at dette resulterer i nok en MA. Så skuffet over kroppen min.

Det ble mye negativitet, men klarer ikke å være positiv nå. Det siste året har vært så alt for tøft, og nå føler jeg nok et slag rett i trynet. Da er det vanskelig å holde motet oppe.

9+0

Etter ultralyden i går kjenner jeg meg egentlig helt motløs. Føler alle odds er i mot meg og at dette umulig kan gå bra. Jeg er helt knust og føler veien hit har vært så innmari lang for så å bli skuffet igjen. Over natten føler jeg alle symptomer på graviditet er borte også. Blir å ringe fastlegekontoret på mandag og forklare hvordan jeg har det og at jeg ikke kan gå i uvisshet til en eventuell OTUL før jeg får svaret på at dette resulterer i nok en MA. Så skuffet over kroppen min.

Det ble mye negativitet, men klarer ikke å være positiv nå. Det siste året har vært så alt for tøft, og nå føler jeg nok et slag rett i trynet. Da er det vanskelig å holde motet oppe.
Lurt! Bare trist å gå rundt og være så bekymret og lei seg.. :Heartred var det offentlig eller privat ultralyd du var på?

Lurt! Bare trist å gå rundt og være så bekymret og lei seg.. :Heartred var det offentlig eller privat ultralyd du var på?
Offentlig ultralyd, fikk tilbud om det siden jeg mistet i MA sist. Har ikke mulighet til å gå privat her jeg bor, hvis jeg hadde hatt muligheten til det hadde jeg ordnet meg time, men dessverre ikke mulig :Heartpink

Offentlig ultralyd, fikk tilbud om det siden jeg mistet i MA sist. Har ikke mulighet til å gå privat her jeg bor, hvis jeg hadde hatt muligheten til det hadde jeg ordnet meg time, men dessverre ikke mulig :Heartpink
Så teit at det ikke fikk en ny etter to uker, det fikk jeg når jeg fikk ultralyd slik etter MA, spesielt ville jo det være fint for deg når de målte som de gjorde, det burde de jo skjønt av seg selv. De mener nok ikke det er noe, men det er jo ikke de som er gravid og urolig :bag:

Håpe å se en vokst baby neste gang. Husk å ikke ta sorgen på forskudd, vet det er lettere sagt enn gjort, men husk alt håp er IKKE ute enda:Heartred :hug003

.
9+0

Det ble mye negativitet, men klarer ikke å være positiv nå. Det siste året har vært så alt for tøft, og nå føler jeg nok et slag rett i trynet. Da er det vanskelig å holde motet oppe

Å kjære deg, så utrolig trist å høre! Håper virkelig at embryoen klamrer seg fast og bare har hatt en litt roligere vekst periode akkurat nå :Heartred Jeg hadde ikke klart å vente i flere uker selv :Heartred

Så teit at det ikke fikk en ny etter to uker, det fikk jeg når jeg fikk ultralyd slik etter MA, spesielt ville jo det være fint for deg når de målte som de gjorde, det burde de jo skjønt av seg selv. De mener nok ikke det er noe, men det er jo ikke de som er gravid og urolig :bag:
Syns også det er rart jeg ikke fikk ny ultralyd når avviket var så stort. Jeg er dessverre helt sikker på at dette ikke går veien. Symptomene har omtrent forsvunnet,
så forbereder meg på en ny MA :(:Heartpink

Håpe å se en vokst baby neste gang. Husk å ikke ta sorgen på forskudd, vet det er lettere sagt enn gjort, men husk alt håp er IKKE ute enda:Heartred :hug003
Har nok mistet alt håp. Dessverre :Heartpink Så blir bare å forlange ultralyd på mandag slik at jeg kan få satt i gang med cytotec raskest mulig..

.

Å kjære deg, så utrolig trist å høre! Håper virkelig at embryoen klamrer seg fast og bare har hatt en litt roligere vekst periode akkurat nå :Heartred Jeg hadde ikke klart å vente i flere uker selv :Heartred
Er sikker på at dette er en MA. Har mistet alle symptomene over natten føler jeg, og ser ikke noe grunn til at dette skal gå bra. Er helt knust :Heartpink

Syns også det er rart jeg ikke fikk ny ultralyd når avviket var så stort. Jeg er dessverre helt sikker på at dette ikke går veien. Symptomene har omtrent forsvunnet,
så forbereder meg på en ny MA :(:Heartpink

Har nok mistet alt håp. Dessverre :Heartpink Så blir bare å forlange ultralyd på mandag slik at jeg kan få satt i gang med cytotec raskest mulig..

Er sikker på at dette er en MA. Har mistet alle symptomene over natten føler jeg, og ser ikke noe grunn til at dette skal gå bra. Er helt knust :Heartpink
Vennen...:sorry::smiley-angelic003

9+2

Liten oppdatering.

Vært på ny ultralyd etter jeg forlangte det hos fastlege. Og der var det liv :Heartpink Peanøtta mi lever enda :Heartpink Jeg er 9+2 idag og ny mål sier 9+0. Fosteret hadde begynt å få armer og ben og det så man tydelig. Samme lege, men hun tok seg bedre tid enn 5 minutter som forrige gang og hun mistenkte at fosteret hadda lagt i en vanskelig stilling sist.

Fortsatt bekymret, men lettet :Heartpink

Åh herregud for en lettelse! Da var det jo bare legen sin feil :shifty:

9+2

Liten oppdatering.

Vært på ny ultralyd etter jeg forlangte det hos fastlege. Og der var det liv :Heartpink Peanøtta mi lever enda :Heartpink Jeg er 9+2 idag og ny mål sier 9+0. Fosteret hadde begynt å få armer og ben og det så man tydelig. Samme lege, men hun tok seg bedre tid enn 5 minutter som forrige gang og hun mistenkte at fosteret hadda lagt i en vanskelig stilling sist.

Å så godt å høre! Selv om du er bekymret, forståelig, så fortsetter peanøtten å vokse og utvikle seg :smiley-angelic003:Heartpink

9+2

Liten oppdatering.

Så godt å høre! :love7

9+2

Liten oppdatering.

Hurraa :Heartred :Heartred

Ja, tenker i allefall hun kunne tatt seg bedre til på1 fredag.. Kanskje jeg hadde sluppet denne helgen med så mye bekymring.. Men uansett lettet nå :happy:
Ja fy faen :bored: Følte hun jeg var hos på privat UL var kjapp, 10-15 min, men hun gjorde det hun skulle og jeg fikk mange bilder og videoer, så kan egentlig ikke klage

Ja fy faen :bored: Følte hun jeg var hos på privat UL var kjapp, 10-15 min, men hun gjorde det hun skulle og jeg fikk mange bilder og videoer, så kan egentlig ikke klage
Ja, 5 minutter er alt for kort tid. Heldigvis tok hun seg lengre tid i dag. Håper hun har rett på målene i dag da. Målte kun 13mm på fredag i dag målte hun 23mm. Så ganske stor forskjell!

Back
Topp