Veien til fire i familien - GRAVID

6+2

Dagene går tregt om dagen. Jeg venter på samboer som snart kommer hjem, det blir godt. Lykken over positive tester har gått over til bekymring. Jeg er så redd for å ende opp med å oppleve en ny MA. Den ene dagen har jeg litt kvalme og jeg blir så glad for det må jo bety at det går bra, men plutselig dagen etter så er kvalmen borte. Jeg krisemaksimerer. Jeg vet at symptomene kan svinge, det har også chatgGPT forsikret meg om, men det hjelper lite. Det føles som en evighet til jeg skal til tidlig ultralyd. Lurer på om jeg skal ringe legekontoret å høre om muligheten for å måle hcg med to dagers mellomrom bare for å se at utviklingen går som normalt.

Huff, det skal ikke være lett bestandig. Men sikkert helt normale følelser å kjenne på når man har mistet tidligere. Husker da jeg ble gravid med lillemor. Tok kun en test, den var positiv og jeg var lykkelig. Tok aldri flere tester og tenkte aldri at noe kunne gå galt. Det var godt det.

Skal uansett kose meg med lillemor idag, vi har ferie og det er jo deilig, selv om det er full fart og lite hvile :hilarious:

Milepæler:
  1. 3+ på digital
  2. Uke 8+6 - tidlig ultralyd
  3. Uke 9+5 første svangerskapskontroll
  4. Rundt uke 12 OTUL
  5. Dele nyheten med folk rundt oss
  6. Kjenne liv
  7. Rundt uke 18-20 OUL
  8. Halveis
  9. Tredje trimester

Det går bra skal du se :hug003 Men skjønner bekymringen din. Jeg mistet tvillingen til nr 2, husker jeg var så redd jeg mistet begge, men det gikk bra. Før nr 1 mistet jeg også, og husker var alltid på vakt med nr 1, men det går som regel bra:hug003

Kan skjønne det :Heartred Etter MA er det ingenting annet enn ultralyd og at tiden går, og man ser det det enda går bra, som hjelper, og ingenting av det kan man jo egentlig gjøre noe med. Så det er en tøff tid.. :Heartred

Det går bra skal du se :hug003 Men skjønner bekymringen din. Jeg mistet tvillingen til nr 2, husker jeg var så redd jeg mistet begge, men det gikk bra. Før nr 1 mistet jeg også, og husker var alltid på vakt med nr 1, men det går som regel bra:hug003
Satser på at det går bra, men ikke så lett når bekyrmingene tar overhånd. Satser på at det hjelper å få samboer hjem i morgen :Heartpink

Kan skjønne det :Heartred Etter MA er det ingenting annet enn ultralyd og at tiden går, og man ser det det enda går bra, som hjelper, og ingenting av det kan man jo egentlig gjøre noe med. Så det er en tøff tid.. :Heartred
Nei, det er liksom bare en ultralyd som kan hjelpe på, men det er enda noen uker til. Har uansett ferie nå, og vi skal straks pakke kofferten og reise på ferie, satser på at det får tankene over på noe koseligere :Heartpink

Hvordan går ting her da :love017
Jo, det går veldig bra, endelig ferietid for vår del og det er herlig. Trøttheten har tatt meg litt da, helt glemt av at man kan være så trett :hilarious: Kvalmen er kommet tilbake, men værst på morgenen, så bare jeg får i meg litt mat så går det seg til :joyful: Oppblåst er man jo også, så ser jo ut som jeg er 20 uker på vei, men men :hilarious:

Uke 7+0

Fra å være bekymret for at kvalmen ikke var til stede hver dag til at jeg nå skulle ønske jeg ikke var så kvalm.. Idag spydde jeg opp frokosten, det var ikke så gøy. Kan ikke huske at jeg var så kvalm med lillemor, men jeg var vel kanskje det.

Vi drar på ferie på mandag, jeg er veldig spent på det. Men heldigvis er kvalmen værst på morgenen. Så satser på en fin ferie uansett.

Ellers er jeg blitt forkjøla så det er kjedelig. I tillegg til å være trøtt og slapp pga. graviditet så er jeg ekstra trøtt og slapp pga. forkjølelsen. Men på bedringens vei, så satser på at den er ute av kroppen til vi drar på ferie.

Lillemor har fått med seg at jeg er gravid så hun er overbevist om at jeg har lillebror i magen. Det blir spennende å se om hun har rett :happy:

Milepæler:
  1. 3+ på digital
  4. Rundt uke 12 OTUL
  6. Kjenne liv
  7. Rundt uke 18-20 OUL
  8. Halveis
  9. Tredje trimester

8+0

Ny uke. Sist gang jeg gikk gravid hadde hjertet stoppet på dette tidspunktet uten at jeg visste det, ble vel oppdaget rundt 8+5 om jeg ikke husker feil, og da estimerte de at hjertet stoppet rundt 7+5. Da hadde jeg heller ingen symptomer. Null kvalme, null cravings, null mataversjon og null trøtthet. Nå har jeg mye symptomer, det beroliger litt selv om jeg fortsatt er bekymret. Grugleder meg til ultralyd om 6 dager.

Vi har ferie, og vi koser oss max. Jeg er selvsagt sliten etter mye farting, men prøver å hvile litt innimellom. Lillemor er i hundre og forteller alle at hun har ferie og ikke skal i barnehage nu :hilarious: I dag har vi shoppet hele høstgarderoben hennes, det fløy noen tusenlapper, men samboer som dro kortet så gikk bra for min del :p Jeg kjøpte meg et par bukser som var vid over magen, og en kjole som jeg kan bruke etterhvert som magen vokser. Syns det er ubehagelig å ha på jeans nå.

Kvalmen er håndterbar, spøy opp frokosten for en uke siden, men har hatt skikkelig luftveisinfeksjon, så tror det gjorde meg ekstra kvalm. Etterhvert som jeg har blitt bedre av infeksjonen har kvalmen lettet litt. Den er der fortsatt og kan komme når som helst, men slipper oppkast. Bare jeg spiser regelmessig ser det ut som jeg klarer å holde det i sjakk :happy:

Milepæler:
  1. 3+ på digital
  4. Rundt uke 12 OTUL
  6. Kjenne liv
  7. Rundt uke 18-20 OUL
  8. Halveis
  9. Tredje trimester

8+0

Ny uke. Sist gang jeg gikk gravid hadde hjertet stoppet på dette tidspunktet uten at jeg visste det, ble vel oppdaget rundt 8+5 om jeg ikke husker feil, og da estimerte de at hjertet stoppet rundt 7+5. Da hadde jeg heller ingen symptomer. Null kvalme, null cravings, null mataversjon og null trøtthet. Nå har jeg mye symptomer, det beroliger litt selv om jeg fortsatt er bekymret. Grugleder meg til ultralyd om 6 dager.

Vi har ferie, og vi koser oss max. Jeg er selvsagt sliten etter mye farting, men prøver å hvile litt innimellom. Lillemor er i hundre og forteller alle at hun har ferie og ikke skal i barnehage nu :hilarious: I dag har vi shoppet hele høstgarderoben hennes, det fløy noen tusenlapper, men samboer som dro kortet så gikk bra for min del :p Jeg kjøpte meg et par bukser som var vid over magen, og en kjole som jeg kan bruke etterhvert som magen vokser. Syns det er ubehagelig å ha på jeans nå.

Kvalmen er håndterbar, spøy opp frokosten for en uke siden, men har hatt skikkelig luftveisinfeksjon, så tror det gjorde meg ekstra kvalm. Etterhvert som jeg har blitt bedre av infeksjonen har kvalmen lettet litt. Den er der fortsatt og kan komme når som helst, men slipper oppkast. Bare jeg spiser regelmessig ser det ut som jeg klarer å holde det i sjakk :happy:

Milepæler:
  1. 3+ på digital
  4. Rundt uke 12 OTUL
  6. Kjenne liv
  7. Rundt uke 18-20 OUL
  8. Halveis
  9. Tredje trimester
Koselig å lese at dere har det bra sammen som en liten familie som nå skal gjennom en forøkelse :smiley-angelic003 :Heartbigred Milepæl å komme seg forbi skumle tidspunkt, masse lykke til på UL om «kort» tid!!

8+6

Idag var tiden inne for ultralyd. Har gruet meg så, sist jeg var på ultralyd fikk jeg bekreftet MA. Dessverre førte ultralyden i dag med seg mer bekymringer enn glede. Gynekologen fant raskt fosteret og hjertet slo perfekt, men da hun målte fosteret estimerte hun til 7+5. Gleden over hjerteslagene førte straks til bekymring over størrelsen. Da jeg tok det opp med gynekologen virket hun å ta det med knusende ro og at det var normalt. Hun sa videre hun skulle henvise meg til TOUL mellom uke 11-13. Føler det er alt for lenge å leve i uvisshet, samtidig har jeg ikke mulighet til privat ultralyd her jeg bor.

Idag har jeg bare lyst å gråte.. er så himla redd for at dette betyr starten på en ny MA eller SA.

Milepæler:
  1. 3+ på digital
  4. Rundt uke 12 OTUL
  6. Kjenne liv
  7. Rundt uke 18-20 OUL
  8. Halveis
  9. Tredje trimester

Det her kommer til å gå så fint. Må tenke positivt :Heartred Ingen ting er bedre en å høre hjerte slå og så lenge gynekologen ikke var urolig så skal ikke du være urolig :Heartred

8+6

Idag var tiden inne for ultralyd. Har gruet meg så, sist jeg var på ultralyd fikk jeg bekreftet MA. Dessverre førte ultralyden i dag med seg mer bekymringer enn glede. Gynekologen fant raskt fosteret og hjertet slo perfekt, men da hun målte fosteret estimerte hun til 7+5. Gleden over hjerteslagene førte straks til bekymring over størrelsen. Da jeg tok det opp med gynekologen virket hun å ta det med knusende ro og at det var normalt. Hun sa videre hun skulle henvise meg til TOUL mellom uke 11-13. Føler det er alt for lenge å leve i uvisshet, samtidig har jeg ikke mulighet til privat ultralyd her jeg bor.

Idag har jeg bare lyst å gråte.. er så himla redd for at dette betyr starten på en ny MA eller SA.

Milepæler:
  1. 3+ på digital
  4. Rundt uke 12 OTUL
  6. Kjenne liv
  7. Rundt uke 18-20 OUL
  8. Halveis
  9. Tredje trimester
Skjønner veldig godt at du blir bekymret mtp historikken din :Heartred Håper og tror at alt er helt fint og at mini bare vokser i rykk og napp eller at det er en enkel målefeil!

Så kjedelig at det endte med forvirring og mer bekymring.. Det er så slitsomt når det blir sånn! Såvidt jeg har skjønt så er det få mm som skal til for å måle feil på UL, i tillegg til at fosteret vokser litt i rykk å napp. Så håper du klarer å klamre deg til håpet om at det kan gå helt fint, men det er så kjipt å sitte igjen med mer spørsmål enn svar. Spesielt med så lenge til neste UL.. :Heartred

8+6

Milepæler:
  1. 3+ på digital
  4. Rundt uke 12 OTUL
  6. Kjenne liv
  7. Rundt uke 18-20 OUL
  8. Halveis
  9. Tredje trimester
Nei uff. Håper alt er ok. Vi lærte på jordmor linja er det kan være normalt. Alt avhenger selvfølgelig til neste gang. Hun gjorde rett å henvise videre. Spent å høre mer senere. Krysser fingrene for deg :love017 Dette kommer nok til å gå bra. Vi lærte å være forsiktig med å si dette når tok ultralyd for å ikke bekymre mer enn nødvendig, så bra hun tok det med ro.

Så kjedelig at det endte med forvirring og mer bekymring.. Det er så slitsomt når det blir sånn! Såvidt jeg har skjønt så er det få mm som skal til for å måle feil på UL, i tillegg til at fosteret vokser litt i rykk å napp. Så håper du klarer å klamre deg til håpet om at det kan gå helt fint, men det er så kjipt å sitte igjen med mer spørsmål enn svar. Spesielt med så lenge til neste UL.. :Heartred
Ja, det blir noen tøffe uker. Forsøkt å få privat ultralyd i nærmeste større by. Ikke mulig. Så blir tøft nå :Heartpink

Nei uff. Håper alt er ok. Vi lærte på jordmor linja er det kan være normalt. Alt avhenger selvfølgelig til neste gang. Hun gjorde rett å henvise videre. Spent å høre mer senere. Krysser fingrene for deg :love017 Dette kommer nok til å gå bra. Vi lærte å være forsiktig med å si dette når tok ultralyd for å ikke bekymre mer enn nødvendig, så bra hun tok det med ro.
Hjelper meg egentlig lite om hun skulle være forsiktig å si noe. Hos meg som vet så mye når eggløsning og alt har vært så hadde det vært mye bedre om hun var ærlig. Syns hele opplevelsen var så som så. Jeg var inne hos henne i 10 minutter. Selve ultralyden tok sikkert bare 5 minutter. Så følte hun hadde det travelt og at hun hadde lite tid til meg..
Håper bare spira klamrer seg fast :Heartpink

Back
Topp