Symptomer

Ofte når jeg strammer magen så knyter livmoren seg på ene siden, bytter på om det er høyre eller venstre. Kjenner ut som når man får krampe i leggen, bare i livmora.. Noen andre som har opplevd det?

Noen flere som har begynt å få bekkenleddssmerter? Jobbstart i går hjalp virkelig ikke på, når valget står mellom å gå på betonggulv eller sitte foran datamaskin, så ble resultatet en tilnærmet søvnløs natt hvor jeg til slutt endte opp med Paracet for å få sove. Kjenner at jeg ikke kan ha det slik over tid.
Osteopat var redningen min forrige svangerskap! Bekkenplagene ble KRAFTIG redusert!!

Ofte når jeg strammer magen så knyter livmoren seg på ene siden, bytter på om det er høyre eller venstre. Kjenner ut som når man får krampe i leggen, bare i livmora.. Noen andre som har opplevd det?

Det er ikke ligamentene du kjenner? Når man snur seg fort eller nyser, og får skarp smerte på siden av livmor...?

Ingenting. Men blir kvalm om jeg tenker på at jeg er gravid :smiley-ashamed004

Alle mine symptomer forutenom ømme pupper forsvant over natten en gang i forige uke (uke 11). Blir litt bekymret når det var slik det utartet forige gang når det endte i MA. Prøver å snu tankegangen til at morkaken har overtatt og at det er deilig å føle seg som seg selv igjen:wacky:

Har fått time til manuellterapeut i morgen håper det blir redningen :smiley-bounce012
Lykke til! Manuellterapeut var fantastisk på babyen min. Kiropraktor brukte sikkert 30 min, og sa at det var ingenting, manuellterapeut brukte 5 minutter og fikset hele problemet :hilarious:
(Hadde et fint case av "sur baby". Men var visst litt stiv i nakken, og det hjalp å fikse!)

Får veldige brekninger av lukt og sånt. :p veldig sensitiv på lukt, og brekker meg skikkelig!

Lykke til! Manuellterapeut var fantastisk på babyen min. Kiropraktor brukte sikkert 30 min, og sa at det var ingenting, manuellterapeut brukte 5 minutter og fikset hele problemet :hilarious:
(Hadde et fint case av "sur baby". Men var visst litt stiv i nakken, og det hjalp å fikse!)
Ååh så bra at baby fikk god hjelp av manuellterapeut. Er ikke så veldig "fan" av kiropraktor, sikkert flink på låsninger men dette sitter nok mer muskulæt og i skjelettet. Gått en del til kiropraktor før og etter første behandling syns jeg det bare var knekking her og der uten å løse problemet.

Ååh så bra at baby fikk god hjelp av manuellterapeut. Er ikke så veldig "fan" av kiropraktor, sikkert flink på låsninger men dette sitter nok mer muskulæt og i skjelettet. Gått en del til kiropraktor før og etter første behandling syns jeg det bare var knekking her og der uten å løse problemet.

Er vel hvert sitt bruk, men de greier ikke helt å innse selv hva de kan og ikke, tydeligvis. For uansett hva du sliter med av skjelett og muskler, så sier jo både kiro, fysio og alle andre slike typer terapeuter, "Kom hit, jeg kan fikse!"
Men kiropraktorer er best for en hurtig knekk av låsninger og stivhet. Det løser ikke problemet, men kan lindre symptomene en stund. Fysio føler jeg er best enten preventivt eller for rehabilitering etter skade. Ikke for å fikse ting som er der, der og da. Naprapat har jeg aldri prøvd, manuellterapeut hjalp baby, men ikke gått dit mange nok ganger til å gjøre opp noe spesifikk mening.. men osteopat FIKSET bekkenløsning og ligamentsmerter.. OG ryggen til gubben ble mye bedre. Som han selv sa, det virker som osteopaten fikser selve roten på problemet, ikke akkurat bare der det gjør vondt.

Så, ja. Blir nok osteopat denne gang også om bekkenet streiker :p

Får veldige brekninger av lukt og sånt. :p veldig sensitiv på lukt, og brekker meg skikkelig!
Samme her og det er så slitsomt! Og så får jeg så dårlig samvittighet når jeg blir dårlig av lukter fra mitt eget barn.

Våknet skikkelig forkjølet i dag og luktesansen min er så og si borte. Det er SÅ deilig å få litt pause fra den hypersensitive nesen :hilarious:

Samme her og det er så slitsomt! Og så får jeg så dårlig samvittighet når jeg blir dårlig av lukter fra mitt eget barn.

Våknet skikkelig forkjølet i dag og luktesansen min er så og si borte. Det er SÅ deilig å få litt pause fra den hypersensitive nesen :hilarious:
Her er det mest sure kluter og lukten av død jeg reagerer på :hilarious:
Fant ei død mus i går. Glad jeg fant den dog, for har luktet den lenge , men ikke funnet.

Her er det mest sure kluter og lukten av død jeg reagerer på :hilarious:
Fant ei død mus i går. Glad jeg fant den dog, for har luktet den lenge , men ikke funnet.
Å fy søren, det brekker man seg vel av til og med når man ikke er gravid skulle jeg tro

Å fy søren, det brekker man seg vel av til og med når man ikke er gravid skulle jeg tro
Ja, nei, kjenner godt til den..! Har hatt katt i mange år, og de er flinke til å legge dem på lure plasser i blant..

Skikkelig bekkenløsning, blæ. 3 svangerskapet og meldte seg i uke 9 denne gangen..
Bestilt time til lege men fikk ikke time før 2 september, går å halter nå:banghead:

Kjøpt meg bekkenbelte, synes det hjelper null

Skikkelig bekkenløsning, blæ. 3 svangerskapet og meldte seg i uke 9 denne gangen..
Bestilt time til lege men fikk ikke time før 2 september, går å halter nå:banghead:

Kjøpt meg bekkenbelte, synes det hjelper null
Har de ikke ø-hjelpstime på legekontoret? Uutholdelig å skulle vente så lenge.

Jeg fikk et heslig svar på helsenorge at fysio kunne jeg kontakte selv og fastlegen tar ferie fra torsdag og hadde ikke anledning denne uka - han var tilbake i uke 36 fikk jeg beskjed om.
Men det hjelper jo ikke meg, når jeg jobber på lukket avdeling for personer med demens, har 90% stilling og har gått torsdag, fredag, langvakt 12,5t lørdag og søndag - så er jeg helt ødelagt. Pressa meg gjennom helga for å få legetime enten i dag eller i morgen, men nei. Så nå må jeg stå i 90% i over 2 uker til - og deet ser jeg ærlig litt mørkt på.
Jeg ble irritert og svarte vel noe som «da skal jeg ha time første dagen han er tilbake i uke 36 for dette går ikke i lengden». Og da fikk jeg time 2 september. Angrer på at jeg ikke sto på mitt
Har de ikke ø-hjelpstime på legekontoret? Uutholdelig å skulle vente så

Back
Topp