håpienspire
Bli kjent med forumet
Hadde liksom hjulpet å få jobbe redusert litt fremover fra nå, fremfor å gå på veggen og bli helt borte fra 2 september
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fikk et heslig svar på helsenorge at fysio kunne jeg kontakte selv og fastlegen tar ferie fra torsdag og hadde ikke anledning denne uka - han var tilbake i uke 36 fikk jeg beskjed om.
Men det hjelper jo ikke meg, når jeg jobber på lukket avdeling for personer med demens, har 90% stilling og har gått torsdag, fredag, langvakt 12,5t lørdag og søndag - så er jeg helt ødelagt. Pressa meg gjennom helga for å få legetime enten i dag eller i morgen, men nei. Så nå må jeg stå i 90% i over 2 uker til - og deet ser jeg ærlig litt mørkt på.
Jeg ble irritert og svarte vel noe som «da skal jeg ha time første dagen han er tilbake i uke 36 for dette går ikke i lengden». Og da fikk jeg time 2 september. Angrer på at jeg ikke sto på mitt
Jeg ringte idag tidlig etter en natt på sofaen (begge ungene kom i løpet av natten så ble trangt for mor i 1.50 seng). Var helt ødelagt, så jeg ringte å sa at enten blir jeg borte helt da jeg endelig får legetime, ellers tar vi tak i problemet nå slik at jeg kan stå i jobb lenger dersom jeg jobber gradert…Var det lege eller sekretær som svarte??
Hvis legen var ekkel, hadde jeg byttet.. men om du ringer på nytt og sier du må ha sykemelding, nå, så må de jo nesten ta deg inn asap, ikke om to uker...???
Also, om du jobber på lukket avdeling - ikke fare for fysisk utagering da? I så fall kan du jo høre med jm om svangerskapspenger kan være aktuelt snart.
Se der ja!! Mye bedre!!Jeg ringte idag tidlig etter en natt på sofaen (begge ungene kom i løpet av natten så ble trangt for mor i 1.50 seng). Var helt ødelagt, så jeg ringte å sa at enten blir jeg borte helt da jeg endelig får legetime, ellers tar vi tak i problemet nå slik at jeg kan stå i jobb lenger dersom jeg jobber gradert…
Var sekretæren som svarte på helsenorge igår. Fikk heldigvis komme inn 10.40 idag, hun jeg snakket med på tlf var forståelsesfull. Sykemeldt 50% av stillingen min i 2 uker til neste legetime - så får vi se da. Skal til fysio i slutten av uken ogsåså nå er jeg letta.
Åh så kjedelig. Er det ikke mulighet for noen tilrettelegging av arbeidsgiver? Evt. bruke egenmelding?Jeg fikk et heslig svar på helsenorge at fysio kunne jeg kontakte selv og fastlegen tar ferie fra torsdag og hadde ikke anledning denne uka - han var tilbake i uke 36 fikk jeg beskjed om.
Men det hjelper jo ikke meg, når jeg jobber på lukket avdeling for personer med demens, har 90% stilling og har gått torsdag, fredag, langvakt 12,5t lørdag og søndag - så er jeg helt ødelagt. Pressa meg gjennom helga for å få legetime enten i dag eller i morgen, men nei. Så nå må jeg stå i 90% i over 2 uker til - og deet ser jeg ærlig litt mørkt på.
Jeg ble irritert og svarte vel noe som «da skal jeg ha time første dagen han er tilbake i uke 36 for dette går ikke i lengden». Og da fikk jeg time 2 september. Angrer på at jeg ikke sto på mitt
Er det samme her. Kjenner ikke igjen meg selv i det hele tatt, er veldig slitsomt å ha det sånnJeg er så sinnsykt sliten hele tiden jeg, sånn helt tappet for energi. Er mye kvalm og går på Xonvea, og det forklarer jo litt. Men kjenner ikke meg selv igjen![]()
Merker det går veldig utover psyken å ha det sånn. Jeg vet jeg var sånn med nr 1 også, og at det gikk over. Bare husker ikke når, men håper det nærmer segEr det samme her. Kjenner ikke igjen meg selv i det hele tatt, er veldig slitsomt å ha det sånn![]()

Bekkenløsning med nr1, bekkenlåsning (og ingen bekkenløsning) med nr2, ikke særlig plaget før sent svangerskap med nr3, hemmende bekkenløsning med nr4.Noen her som har vært gravid flere ganger og opplevd forskjell i symptomer fra bekkenet?
Med første hadde jeg mye smerter fra halebeinet i første trimester, men merker ikke noe særlig nå. Kjenner jo at det er der når jeg sitter, men det har jeg gjort siden jeg fikk nr 1. Så egentlig tenker jeg kroppen min er mer vant til graviditet nå og gjorde den «tilpasningen» den trengte med nr 1, og derfor er jeg ikke særlig plaget nå. Men så er det den angsten for at noe er galt fordi alt ikke er helt likt denne gangen….

Får tenke at det er bra tegn, selv om det er slitsomt
Samme her, det er så digg rett etter å ha kastet opp. Føler meg nesten normalMerkelig nok føler jeg mye bedre og har mer matlyst i dag etter at jeg kastet opp. Andre som har det sånn? Det er jo veldig deilig å slippe kvalmen hele døgnet, selv om det skulle bety jeg må kaste opp innimellom![]()
Men her varer det ikke så lenge.
Min migrene har forsvunnet helt med graviditeten!Min hodepine/migrene har forsvunne heilt etter eg starta med magnesium (shift sin i dråper) og epsomsalt i bad. Også lurt å passe på elektrolytter/væskebalanse.
vet ikke om det var arbeidshelgen som slet meg helt ut eller hva….