August 2025

Oppdatering fra embryologen dag 2 etter uttak:

Av 4 befruktede embryoer så er det 2 stk av topp kvalitet og 2 stk som er litt ujevne. Da blir det innsett imorgen og kanskje til og med noen på frys :love7:Heartbigred
Hei @En_gang_kanskje, så spennende, krysser fingrene!
Hvilken klinikk er du på?

Jeg visste ikke at de har oppdateringer i helgene... Jeg er på OUS og i dag er dag 3, men jeg har ikke hørt noe fra dem ennå.
Er det vanlig å høre noe tilbake?

Jeg visste ikke at de har oppdateringer i helgene... Jeg er på OUS og i dag er dag 3, men jeg har ikke hørt noe fra dem ennå.
Når jeg var på OUS i mai fikk jeg kun en melding på Helsenorge dagen etter eggutakk med hvor mange som var befruktet, hadde innsett dag 3 og måtte spørre om kvaliteten på eggene, det var ingen som overlevde/ var gode nok for nedfrysning dag 5, informasjon kom også her via Helsenorge.

Takk for lykkeønsker, da er du en dag foran meg i løpet så sender masse lykkeønsker tilbake :smiley-angelic001:Heartpink Jeg er på offentlig Haukeland Universitets Sykehus (HUS), og skjønner at det egentlig ikke er vanlig å få tilbakemeldinger i det offentlige… HUS sa at de vanligvis ringer på dag 1 bare for å si hvor mange som er befruktet, jeg spurte veldig pent om embryologen kunne gi meg en oppdatering på dag 2 også, og det kunne hun. Ikke vanlig rutine men jeg var nok heldig. Når er det planlagt innsett for deg?

Så bra! Lykke til i morgen. Må si du får mye oppdateringer, det er bra service på Haukeland :gen014
Tusen takk for lykkeønsker :smiley-angelic003:Heartbigred Ja ble nesten litt flau over hvor god service det var på Haukeland, mulig det bare er en eksepsjonelt ivrig og engasjert embryolog, hun virket iallefall sinnsykt hyggelig og grei :Heartpink

When I was at OUS in May, I only received a message from Helsenorge the day after the egg retrieval with how many had been fertilized, had conceived on day 3 and had to ask about the quality of the eggs, none survived/were good enough for freezing on day 5, information also came here via Helsenorge.
Takk for lykkeønsker, da er du en dag foran meg i løpet så sender masse lykkeønsker tilbake :smiley-angelic001:Heartpink Jeg er på offentlig Haukeland Universitets Sykehus (HUS), og skjønner at det egentlig ikke er vanlig å få tilbakemeldinger i det offentlige… HUS sa at de vanligvis ringer på dag 1 bare for å si hvor mange som er befruktet, jeg spurte veldig pent om embryologen kunne gi meg en oppdatering på dag 2 også, og det kunne hun. Ikke vanlig rutine men jeg var nok heldig. Når er det planlagt innsett for deg?
Tusen takk for svar, begge to!
Så koselig å høre at du var så heldig @En_gang_kanskje :thumbright!!

Jeg har to avtaler på tirsdag: først for å sjekke om det er væske i egglederen, og den andre, hvis alt ser bra ut, blir nok for selve innsett av embryo.
Men det er bare slik jeg tror det blir. Har ikke fått noen bekreftelse eller flere oppdateringer siden jeg fikk vite hvor mange egg som ble befruktet.

Tusen takk for svar, begge to!
Så koselig å høre at du var så heldig @En_gang_kanskje :thumbright!!

Jeg har to avtaler på tirsdag: først for å sjekke om det er væske i egglederen, og den andre, hvis alt ser bra ut, blir nok for selve innsett av embryo.
Men det er bare slik jeg tror det blir. Har ikke fått noen bekreftelse eller flere oppdateringer siden jeg fikk vite hvor mange egg som ble befruktet.
Slik jeg forstår det så er vanlig rutine å gi beskjed om hvor mange som blir befruktet, jeg var nok bare heldig å få vite videre på dag 2 siden jeg spurte. Når du ikke har hørt noe mer så går det som normalt/etter forventning vil jeg tro, fordi skjer det noe spesielt så vil de jo ta kontakt med deg :Heartpink Satser på innsett for deg på tirsdag da, blir en 5 dagers det da :smiley-angelic003:Heartbigred

Gratulerer med positiv test! :smiley-bounce012
Mulig det varierer mellom klinikker, men på St Olavs så må man vente til testdato for å melde resultat, både positivt og negativt.
Tusen takk, og takk for svar :Heartpink
Fikk beskjed om å ringe callbacken, men har testdag på søndag. Er ikke telefonen stengt da?

Tusen takk, og takk for svar :Heartpink
Fikk beskjed om å ringe callbacken, men har testdag på søndag. Er ikke telefonen stengt da?
Ja, så da må du ringe inn mandag morgen :) Tar gjerne noen dager før de ringer opp igjen også, så man må bare smøre seg med den berømte tålmodigheten, lettere sagt enn gjort :angelic:

Hei. Det ble visst en svært kort tur innom her. Var gjennom et svært smertefult uttak i dag som resulterte i tre egg, på veien hjem fikk vi beskjed om at alle eggene var abnormale, så det ble ikke noe videre for oss denne gang og det ser ut som vi tar en pause da hele denne runden har vært svært tøff psykisk og med så smertefult uttak i tillegg, til tross for veldig godt medisinert med hele 4 forskjellige medisiner :think005

Hei. Det ble visst en svært kort tur innom her. Var gjennom et svært smertefult uttak i dag som resulterte i tre egg, på veien hjem fikk vi beskjed om at alle eggene var abnormale, så det ble ikke noe videre for oss denne gang og det ser ut som vi tar en pause da hele denne runden har vært svært tøff psykisk og med så smertefult uttak i tillegg, til tross for veldig godt medisinert med hele 4 forskjellige medisiner :think005
Glemte visst poenget mitt her :hilarious: at jeg kan fjernes/settes på avbrutt. Masse lykke til til dere andre:Heartbigred

Glemte visst poenget mitt her :hilarious: at jeg kan fjernes/settes på avbrutt. Masse lykke til til dere andre:Heartbigred
Lei meg for at denne runden gikk sånn for dere :sorry: Håper du får godt ut av pausen og kan begynne igjen om litt med friskt mot og gode resultater til slutt :Heartbigred

Back
Topp