Symptomtråd

Andre som har begynt å få sånn strek på magen? Er 11+2 i dag og merket streken i går kveld. Er førstegangsgravid og hadde ikke trodd den skulle komme så tidlig :smiley-ashamed005
Hva slags strek? Jeg kjenner en sånn vertikal utbuling midt på magen når jeg legger meg ned på rygg. En sånn strek?

Litt ømme pupper, litt ligamentsmerter, supertrøtt, tisser hele tiden, masse utflod, men syyykt tørr på leppene…

Andre som har begynt å få sånn strek på magen? Er 11+2 i dag og merket streken i går kveld. Er førstegangsgravid og hadde ikke trodd den skulle komme så tidlig :smiley-ashamed005
Jeg venter litt tredje barn har aldri har antydning til noen linea fusca, sånn strek, noensinne. Det kommer an på hudfarge, hormoner og tilfeldigheter :happy:

Et spørsmål fra en førstegangsgravid her, om dette er noe noen av dere kjenner igjen/har hatt? Jeg er ikke bekymret, mistenker at det har med bekkensmerter å gjøre. Er i uke 12, og har siden i natt hatt vondt i rygg/rumpe (halebenet kanskje?). Vanskelig å forklare, men det er vondt når jeg reiser meg og setter meg, og når jeg "strammer" musklene som om jeg holder meg. Det er en "jevn" smerte, det stikker ikke til. Dog skvatt jeg litt da jeg satte meg ned i dag, fordi smerten kom litt overraskende på :smiley-ashamed004

Utenom dette så synes jeg kvalmen har avtatt litt i helgen, noe som er veldig deilig - men jeg er også veeeldig trøtt og kjempetørr på leppene!

Når slutta dere å være så himla oppblåst? :hilarious: Føler meg som en ballong! Ikke gått ordentlig på do på 3 dager heller.. :bootyshake

Har begynt å få mage nå, begynner å kjenne at den strekker seg også, selv om det ikke er så stort enda. Men har begynt å skje noe ila de siste dagene (uken). Er i uke 14+0 imorgen. Er ca 59 KG og har holdt meg stabil i vekt frem til nå også. Men ja, kjenner altså at det begynner å strekke og presse noe voldsomt nå. Blir førstegangsmamma, aldri vært så langt inn i en graviditet før. Kjenner andre liknende? :happy: :Heartred

13+3 kvalme som kommer og går. Den er tidvis overkommelig, andre ganger slår den meg ut og sender meg over doen. Og den kommer hele døgnet. Heldigvis ikke stuptrøtt da jeg er hjemme med en tass, men kvalmen er seig. Tør kun ta én Xonvea da jeg fortsatt ammer, og med forrige var jeg småkvalm helt frem til fødsel.

13+4 i dag og føler meg så mye bedre.
Tar fortsatt 4 xonvea i døgnet, men tør ikke redusere mengden helt enda :laughing002
Matlysten er på plass igjen.
Er mer tørst og drikker mer.
Må opp og tisse om natten, det er nytt fra de siste dagene.
Puppene er ikke ømme lenger, men «store» og fine (alt er stort når jeg er en liten B til vanlig):hilarious:

15+1. Har lenge vært plaget av tett nese, og saltvann nesespray hjelper ikke noe, heller ortivin men frykter å bli avhengig.. :dead:
Ellers står jeg opp 1-2 ganger ila natten for å tisse, og har veldige rare drømmer :alien

Tredje trimester symptomer?

Mine er overraskende få. Trøtthet, kvalme og svimmelhet er jo der til en viss grad, men kanskje 10% av hva den var i første trimester. Dynes det er ganske godt å være høygravid, med de hensyn folk rundt deg tar. Bare synd det samme hensynet ikke var der når det faktisk var trengt, helt i starten!

Ingen rygg/bekkenplager, hovne bein eller halsbrann enda. Føler meg heldig!

Mine er overraskende få. Trøtthet, kvalme og svimmelhet er jo der til en viss grad, men kanskje 10% av hva den var i første trimester. Dynes det er ganske godt å være høygravid, med de hensyn folk rundt deg tar. Bare synd det samme hensynet ikke var der når det faktisk var trengt, helt i starten!

Så heldig❤️ Trøtthet, kvalme og svimmelhet er godt tilstede og forverres av denne varmen. Men halsbrannen holdes i sjakk med somac heldigvis. Syntes kanskje noe av det mer irriterende er at magen tar så stor plass. At det er vanskelig å bøye seg og sitte fremoverlent :smiley-ashamed004

Håper det holder seg slik for deg så lenge som mulig :love7
Har nok ikke vært like heldig her :hilarious: kvalmen er litt tilbake, sliter med pusten og blir veldig fort sliten, trøtt og svimmel. Sover dårlig, smerter i symfyse, hofte, rygg - tidvis så mye at jeg må bruke mannen som krykke for å komme meg rundt, for jeg får ilende smerte av å legge vekt på spes venstre bein :hilarious::smiley-ashamed004 synes rett og slett graviditeten er ganske tung akkurat nå! Hovenhet i bein og hender har også kommet siste uka :wacky:så er det litt knekk i psyka og humøret her i tillegg. Trøster meg med at 2.trimester var ganske fint! Og at det ikke er så fryktelig lenge igjen nå til vi får møte lille rampen i magen:Heartbigred

I dag har jeg hatt en del vond murring nederst i magen og i korsryggen. Kan ikke huske at jeg fikk slike vonde murringer så tidlig sist (er i uke 33+6 i dag), men som andregangs kan de vel kanskje komme tidligere. Er det andre som kjenner på slike murringer?

I dag har jeg hatt en del vond murring nederst i magen og i korsryggen. Kan ikke huske at jeg fikk slike vonde murringer så tidlig sist (er i uke 33+6 i dag), men som andregangs kan de vel kanskje komme tidligere. Er det andre som kjenner på slike murringer?
Andregangs og murringer her :happy119 Vært litt bekymra for at de kom så tidlig, men det skjer jo ikke noe mer så tar det bare som et tegn på "endelig snart ferdig"

Back
Topp