Gravidbelte yay or nay?

Førstegangsmams

Glad i forumet
Marsfiolene 2026 ♡
Usikker på om jeg skal investere i gravidbelte (til bil) etterhvert. Har dere gjort det? Evt fordeler og ulemper?

Med nr 1 brukte jeg gravidbelte religiøst. Med nr 2 var jeg en *smule* mindre hysterisk, så da passet jeg kun på å sette beltet korrekt over hoftene da dette er det "eneste" som faktisk har noe effekt kollisjonsmessig. Når beltet er plassert korrekt syns jeg det var like "behagelig" som når en bruker den belteholderen

Brukte det bare for at det skulle være mer behagelig på lange bilturer

Fikk forresten min gratis av en i familien som nettopp hadde gått gravid, så jeg tror ikke jeg hadde kommet på å kjøpe det selv

jeg ble også godt skremt av trygg trafikk sin vurdering av gravidbelter. Men! BeSafe sin pute imøtegår i alle fall en del av kritikken på sine sider, og for egen del var jeg rett og slett helt nødt til å få meg en slik for at beltet skulle holde seg et nogenlunde adekvat sted under kjøreturen etter hvert. Så her ble det til slutt kjøpt inn av nødvendighet, men om beltet hadde ligget greit ellers ville jeg ikke gjort det.

jeg ble også godt skremt av trygg trafikk sin vurdering av gravidbelter. Men! BeSafe sin pute imøtegår i alle fall en del av kritikken på sine sider, og for egen del var jeg rett og slett helt nødt til å få meg en slik for at beltet skulle holde seg et nogenlunde adekvat sted under kjøreturen etter hvert. Så her ble det til slutt kjøpt inn av nødvendighet, men om beltet hadde ligget greit ellers ville jeg ikke gjort det.
BeSafe er en av dem som ble kollisjonstestet, og det så ikke bra ut for noen av beltene :bag:

Vel som Trygg Trafikk sier:
  • Som gravid er det ekstra viktig å passe på at beltet ligger under magen og er stramt slik at det ikke sklir opp på magen.
Dette ble umulig for meg på lengre turer uten gravidbeltet så jeg kjøpte en for å ikke måtte dra beltet nedover hele tiden. Så for meg er det Yay.

Back
Topp