Symptomer

Kan være det har blitt snakket om her eller et annet sted, men er det noen her som har hatt svangerskap som har gått bra uten NOE som helst kvalme? Jeg har venninner som ikke har vært kvalm i det hele tatt og det har gått helt fint. Men min forrige graviditet endte i MA i uke 8 og hadde null kvalme da. Er 5+1 nå og har nuuuull kvalme, føler meg fullstendig normal bortsett fra at jeg er sykt sulten hele, hele tiden. Jeg vil liksom at denne kvalmen skal komme slik at jeg kan få bekrefte at det går fint med frøet, da leger/jordmødre sier det er det beste tegnet på at det går bra…
Tror ikke jeg hadde noe kvalme i det hele tatt forrige gang - sånn utenom et par "bølger" helt i starten (som mye sannsynlig var pga støttemedisiner liksom). Forøvrig, i svangerskap nr1 og nr2 ble jeg ikke kvalm før sånn uke 6-7. Ingenting før det.

Kan være det har blitt snakket om her eller et annet sted, men er det noen her som har hatt svangerskap som har gått bra uten NOE som helst kvalme? Jeg har venninner som ikke har vært kvalm i det hele tatt og det har gått helt fint. Men min forrige graviditet endte i MA i uke 8 og hadde null kvalme da. Er 5+1 nå og har nuuuull kvalme, føler meg fullstendig normal bortsett fra at jeg er sykt sulten hele, hele tiden. Jeg vil liksom at denne kvalmen skal komme slik at jeg kan få bekrefte at det går fint med frøet, da leger/jordmødre sier det er det beste tegnet på at det går bra…
Jeg hadde forsåvidt ingen kvalme forrige gang bortsett fra "uggen/småkvalme" som varte i underkant av 1 døgn. Vellykket svangerskap

Nå er jeg så mye kvalm. Kan ikke huske det var så ille med forrige. Kaster ikke opp, men går med kvalme og sliter veldig med å få i meg noe mat.
Samme her, det er slitsomt. Jeg har fått kvalmestillende og det hjelper litt. Jeg kaster iallefall ikke opp.

Samme her, det er slitsomt. Jeg har fått kvalmestillende og det hjelper litt. Jeg kaster iallefall ikke opp.
Kanskje jeg skal spørre legen om kvalmestillende. Har liksom tenkt at det ikke er ille nok før man kaster opp, men jeg vil gjerne slippe å ha det sånn her i mange uker. Vanskelig å være ordentlig mamma for hun lille her også..

Herregud så sinnsykt oppblåst jeg er. Ser helt ut som om jeg er 6 mnd på vei her.. Huff, føler meg helt fæl! Går liksom ikke an å holde inn magen heller
Same, same..
Kan holde magen litt inn over kortere perioder. Magen blir ikke flat da, men ser da i alle fall ikke supergravid ut :hilarious:

Same, same..
Kan holde magen litt inn over kortere perioder. Magen blir ikke flat da, men ser da i alle fall ikke supergravid ut :hilarious:
Hehe, fy flate alt mulig! I denne varmen, vil ha minst mulig klær på, ser helt bolle ut. Pluss er skikkelig irritert og grinetryne idag. Heldigvis får jeg pizza til kvelds. Det ordnet seg litt

Hehe, fy flate alt mulig! I denne varmen, vil ha minst mulig klær på, ser helt bolle ut. Pluss er skikkelig irritert og grinetryne idag. Heldigvis får jeg pizza til kvelds. Det ordnet seg litt
Figurformende badedrakt og løse kjoler på meg ass :bag: :hilarious:

Altså, jeg er så ufattelig sliten. I to dager har jeg sovnet på ettermiddagen og sover kanskje 1 time, men bruker jo sikkert 3 timer på å komme meg etterpå for jeg er helt koko i hodet og kropp:hungover: Jeg er konstant sulten, og mett, på samme tid. Skjønner ikke hvordan det er mulig, jeg! Kvalmen er det eneste jeg føler ikke er konstant, og jeg vil jo ikke HA kvalme - men litt mer uvelhet hadde kanskje fått meg til å føle at dette var en sunn graviditet:bag:

Litt «stikkende smerte» på begge sidene i kveld. Litt av og på. Smerte er feil ordvalg, fordi det er jo ikke vondt. Bare litt ubehag på en måte

Kanskje jeg skal spørre legen om kvalmestillende. Har liksom tenkt at det ikke er ille nok før man kaster opp, men jeg vil gjerne slippe å ha det sånn her i mange uker. Vanskelig å være ordentlig mamma for hun lille her også..
Det er jo iallefall greit å ta en prat med legen om det. Ulempen med den jeg tar er at jeg blir veldig trøtt så sover 10 timer hver natt. Men det er verdt det for min del.

Det er jo iallefall greit å ta en prat med legen om det. Ulempen med den jeg tar er at jeg blir veldig trøtt så sover 10 timer hver natt. Men det er verdt det for min del.
Ja, tror jeg må det om det ikke blir bedre. 10 timer høres såå deilig ut! Sjelden kost med en på halvannet :hilarious: :love7

Ja, tror jeg må det om det ikke blir bedre. 10 timer høres såå deilig ut! Sjelden kost med en på halvannet :hilarious: :love7
Det kan jeg se for meg :shy: Mine er 5 og 8 år så de står opp og leser litt eller hører på lydbok eller står opp med mannen min så hittil fungerer det greit at jeg må sove så mye.

Noen andre som har opplevd akutt løs avføring og veldig kort tid på å komme seg til toalettet når de har gått på progesteron? Aldri opplevd før og nå siste uken har jeg ca 1 minutt fra jeg kjenner noe i magen til det kommer styles/default/xenforo/hmh.gif

Graviditet og søvn, ass. Flere dager har jeg vært trøtt som fy.
I dag sovner jeg ikke i det hele tatt. -.-

Neei, jeg måtte sykemeldes - var så ille at jeg holdt på å svime av under bilkjøring. Da jeg i uke 10 var så dårlig at jeg måtte svinge av veien for å ta en pause, fordi jeg trodde det skulle svartne for meg - da bad jeg legen om sykemelding :bag:
Kan jeg spørre om hvilken uke den svimmelheten begynte I?
Jeg skal etter planen på mc tur i neste uke, da er jeg u5+ og ender nok over i u6 før jeg er hjemme igjen, og det vil ikke være mulig om jeg blir svimmel. Har normalt lavt blodtrykk, så derfor litt ekstra stressa for å få dette.

Last edited:
Kan jeg spørre om hvilken uke den svimmelheten begynte I?
Jeg skal etter planen på mc tur i neste uke, da er jeg u5+ og ender nok over i u6 før jeg er hjemme igjen, og det vil ikke være mulig om jeg blir svimmel. Har normalt lavt blodtrykk, så derfor litt ekstra stressa for å få dette.
Tror ca 7-8, men husker ikke ><

Back
Topp