Symptomer

Jeg har hittil hatt hodepine og tett nese. Kjenner også litt av mensmurringene som dere snakker om, men ellers er formen fin!

Mensmurringer. Og ifølge mannen så har jeg visst fått gravid-temperamentet godt på plass :hilarious:

Kjenner jeg har fått temperamentet jeg også. Ellers ingen symptomer atm.

Forrige svangerskap har jeg egentlig fortrengt alt som var før og etter den forferdelige kvalmen.. Hadde oppkast flere ganger om dagen til ca 16-18 uker, før det roet seg litt, men kastet også opp i uke 30 da jeg var på UL og lå for lenge på rygg..

Nå har jeg fått grov hårvekst, ømme bryster, av og på med vondt i bekken og kvalmen begynner sakte, men sikkert å snike seg innpå...

Sist hadde jeg allerede begynt å kaste opp flere ganger når jeg var like langt som nå i uke 7.. Krysser fingrene for at kroppen kan kjenne det igjen og roe ned kvalmen raskt.. vurderer å prøve å få xonvea hos legen.. postafen og phenergan hadde ikke virkning sist annet enn at jeg fikk sove bort en del av kvalmen, men jeg har jo ikke tid til å sove så mye med en fra før

Vanvittige luftsmerter idag. Fytti. Det vil jo ikke ut heller. Har hatt hard mage, så magen er i ulage

Noe kvalme på morgenen, men fortsatt håndterbar. Gir seg etter litt mat. Mitt værste symptom må være svimmelheten. Er fryktelig svimmel på formiddagen, men det bedrer seg utover dagen. Håper det gir seg etterhvert. Hadde samme symptom da jeg gikk gravid med lillemor og det ga seg etterhvert.

Edit: glømte å nevne trøttheten.. den er også ganske slitsomt!

Last edited:
Altså jeg må le av meg selv! Gått rundt å tenk at neinei jeg har ingen symtomer. Men på jobb inatt så innså jeg at siste uken så har jo kondisjonen vært helt sykt dårlig, og det var som et lys som gikk opp for meg da jeg skjønte at det måtte være et symptom :hilarious: Såvidt det trengs noen trappetrinn før jeg trenger flere minutter på å roe ned pusten, haha, litt flaut på jobb da - folk må jo tro jeg ikke har trent på evigheter:laughing002

Ingen symptomer. Men, våknet opp med «rar følelse bak i halsen», akkurat som om kroppen gjør seg klar for kvalme.. uten å klare å forklare det bedre (mer følsom? Nei vet ikke) :hilarious:

Jeg har ømme bryst, irriterer meg over ALT samboer sier og gjør, null sexlyst og ønsker egentlig ikke at han skal røre meg overhodet, forstoppelse og jeg er skikkelig kvalm i bølger, og bare helt utrolig trøtt. Sover dårlig og pga varmen, så er veldig spent på hvordan det skal gå tilbake på jobb imorgen :oops:

Fortsatt ikke noe særlige symptomer her :scratch Lever livet som normalt. Litt interessant med gravid diskusjonen som pågår på nett nå da :hilarious:

Usikker på om det er et symptom, men i dag har jeg fått så vondt i korsryggen. Klarer ikke rette meg ordentlig opp, og det stråler og verker ut i begge hoftene. Gjør til og med vondt å kjøre bil. Passer himla dårlig.

Ingen symptomer. Men, våknet opp med «rar følelse bak i halsen», akkurat som om kroppen gjør seg klar for kvalme.. uten å klare å forklare det bedre (mer følsom? Nei vet ikke) :hilarious:
Kjenner igjen beskrivelsen din! Litt mer var i halsen, liksom

Symptomene mine 5+5 er ømme/vonde/tunge bryst, trøtte-byger som kommer og går, har hatt treg tarm/forstoppelse (tatt tak i med å drikke masse masse vann så det er ok nå), ekstra sult. Null tegn på kvalme.

Tips til hard mage? Har slitt litt med det i det siste. Og idag har jeg hatt mye luft fanget i kroppen. Vondt!! Systemet er jo helt føkka..

Flere som har hvilepuls på mellom 90-100? ‍ Ser den dog går ned om natta til rundt 70-80
Den kan vel øke ca 10-20 slag under graviditet gjennomsnittlig, så det kommer jo litt an på hva pulsen din lå på før du ble gravid. Også hvor godt du sover. Hvis jeg har en "normal" natt så har hvilepuls økt ca 10 slag hos meg.

De siste nettene har hvilepulsen min gått litt ned igjen da, så håper det ikke er et dårlig tegn :smiley-ashamed004 Fra sånn 66 til 63. Pleide å ligge på ca 55-56 før jeg ble gravid.

Her sover jeg fortsatt dårlig, og våkner i 5 tiden og får ikke sove mer. Blir naturligvis trøtt av sån, og av varmen, så vanskelig å si om dårlig søvn og trøtt mhet skyldes varmen eller graviditeten :confused005

Back
Topp