Fortelle familie om graviditeten

Min eldste datter (15) får fortløpende oppdateringer, fordi jeg måtte ha henne til å være hjemme og passe hunden mens vi var i Trondheim og satte inn :bag:
Dette er nr 5, og folk pleier generelt ikke bli så begeistret da; blir mer sånn "ah, igjen, ja.".
Men igjen, det er nr5, og jeg ble oppblåst FØR positiv test; så vet ikke helt hvor lenge jeg skal gidde vente heller. Lurer på om det bare blir en snap liksom :bag:

Nå først må gubben komme hjem, så jeg kan dytte testen med + på i trynet på ham! :hilarious:

Min søster vet det allerede. Hun har visse forventninger til meg som regel og greit at hun demper dem litt en periode :hilarious: hun vet jo hva som skjedde ifht exu-en. Kommer ikke til å fortelle flere før vi evnt får god tilbakemelding på ul :bag:

Syns egentlig det er kjekkest å vente litt med å fortelle, min og samboer sin lille hellighet en liten stund liksom :happy: Men neste uke skal vi være med svigers i liten hytte en uke, og kanskje det er lettest at de får vite. Så er det litt mer forståelig at jeg benytter de ekstra barnepasserne til å sove litt ekstra og slikt :joyful: Dessuten ser vi ikke de så ofte, så det er kjekt å fortelle face to face.
Forteller nok nærmeste familie og noen venner i løpet av sommeren, og resten av verden (og 4 og 2-åringen) etter tidlig ultralyd og nipt-resultat.

Tenkte vi skulle avtale med svigers etter UL i uke 12 at vi kommer over og tar med pizza fra restauranten i nærheten for å samles til en uhøytidelig middag. Kommer til å spørre etter en ekstra pizzaeske eller legge ultralydbildet så det stikker frem litt under pizzaen når de åpner lokket.
Tror det blir stas for dem, han har en yngre bror med to barn - men han er 36 år og blir pappa for aller første gang, han var også «sen» med å finne seg kjæreste, så dette blir moro:Heartred

Vi har en del kommende tanter og onkler som er under 18 år (og ikke en gang tennåringer), så vi lurte litt på om vi skulle kjøpe inngravert glass av en av de to typene nedenfor. Tror jeg har endt med Spiegelau glassene, og med teksten på den første høye. Koster litt over 200 per glass da :) Har selv 2 søsken, også har samboeren min 6 søsken :)

Vedlegg

• Screenshot_20250701_120430_Chrome.jpg
    Screenshot_20250701_120430_Chrome.jpg
    80,2 KB · Visninger: 40
  • Screenshot_20250701_121304_Chrome.jpg
    Screenshot_20250701_121304_Chrome.jpg
    229,5 KB · Visninger: 40
Vi har en del kommende tanter og onkler som er under 18 år (og ikke en gang tennåringer), så vi lurte litt på om vi skulle kjøpe inngravert glass av en av de to typene nedenfor. Tror jeg har endt med Spiegelau glassene, og med teksten på den første høye. Koster litt over 200 per glass da :) Har selv 2 søsken, også har samboeren min 6 søsken :)
Tror brodern da det til våre andre søstre, ved å gi de noe ala denne :p

Screenshot_2025-07-04-19-25-39-76_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Tok litt lengre tid før poenget ble tatt da, fordi de har jo vært tante leeenge :p yngste av dem ble født tante :hilarious: :hilarious:

Så flinke de er Eg fortalte gubben det på messenger, det var greit nok, tenkte eg, også sendte eg tre venninner snap:hilarious:
Foreldra mine skal ikkje få vite før nærmare haustferien, tenkjer eg. Dei var ikkje så begeistra sist, så då blir det slik.

Med de to første fortalte vi det rundt uke 6-8. Denne gangen venter vi til etter uke 10 og gjennomført nips-test :)

Så flinke de er Eg fortalte gubben det på messenger, det var greit nok, tenkte eg, også sendte eg tre venninner snap:hilarious:
Foreldra mine skal ikkje få vite før nærmare haustferien, tenkjer eg. Dei var ikkje så begeistra sist, så då blir det slik.
Ååå hvorfor er de ikke begeistret? Kjedelig å ikke kunne glede seg til å fortelle det til foreldrene sine da

Ååå hvorfor er de ikke begeistret? Kjedelig å ikke kunne glede seg til å fortelle det til foreldrene sine da
Ja, dei er no litt sære innimellom. Men dei elskar å vere besteforeldre til guten, og dei har han utruleg mykje, så det går seg til:)

Gruer meg til å fortelle min mor det. Hun har aldri kommet overens med samboer, og stiller alltid mange spørsmål av typen «er du sikker på at det er dette du vil?» (Samboer og jeg har vært sammen 9 år så er rimelig stabilt, men han er håndverker og ikke høyt utdannet slik mor og hennes omgangskrets.) Men ja, tanken på hennes reaksjon har lagt en demper på graviditeten helt siden det ble et faktum

Gruer meg til å fortelle min mor det. Hun har aldri kommet overens med samboer, og stiller alltid mange spørsmål av typen «er du sikker på at det er dette du vil?» (Samboer og jeg har vært sammen 9 år så er rimelig stabilt, men han er håndverker og ikke høyt utdannet slik mor og hennes omgangskrets.) Men ja, tanken på hennes reaksjon har lagt en demper på graviditeten helt siden det ble et faktum
Så kjipt å høre :( Det blir jo forhåpentligvis bedre etterhvert som ungen vokser opp og de får bygge et forhold sammen.

Synes moren min også har vært litt slem mot storesøsteren min som tok en utdannelse men fortsatte å jobbe i butikk. Synes det har bedret seg veldig mye etter at hun og samboeren fikk en unge (som er 2 år nå). Tror de har innsett at søsteren min har det veldig fint etter at de har fått vært mye mer på besøk hos de, og sett hvordan de faktisk har det :)

Hvordan legge det frem for foreldre? Tenker at for min mor å får å hans foreldre må det bli lagt frem på en litt gøy måte alle er skilte så de får vite det hver for seg.

Tenker også gjøre det litt høyt for søsteren til kjæresten, for hun er så giret for å bli tante å så må jeg si det på en litt gøyal måte til min ene bror(da han å damen venter barn 2 måneder før meg)

Sånn har eg det med mi mor også, skjønt ho liker mannen min, men ikkje at han er «lavt utdanna». Ho kommenterer alltid til både meg og mannen at han prioriterer feil i livet siden me ikkje alltid har råd til å vere med på det eine eller det andre heile tida (typ reise på luksus hoteller i syden 1-2 gonger i året).

Fortalte mamma igpr(5+1), hun fortalte det til min pappa.. mamma gråt og pappa sa ikke stort :rolleyes: han var slik forrige gang også, men det går seg fort til!
Svigermor og stefaren til samboer får vite på fredag da vi skal besøke de. Faren til samboer får vite så fort vi besøker han, mest sannsynlig i starten av august.
Da har vi hatt første ultralyd også.
Kommer til å avvente med besteforeldrene våre litt, til vi vet hvordan det går

Vi tenkte å fortelle de aller nærmeste nå, dvs de som jeg bruker som støtte når jeg har mistet. Har kjøpt halsbånd til mine to hunder hvor det står «My pawrents are getting me a human» og «Big brother» som jeg tenkte å ta på de og dra innom :Heartpink Alle andre får vite etter TOUL tenker jeg.

Jeg måtte fortelle det til foreldrene mine, søster og svoger i går. Hadde ikke tenkt til å fortelle det så tidlig, men de skjønte det selv etter noen dager på hyttetur :p Moren min stusset over at jeg takket nei til vin og litt for opptatt til å velge ut biter som var gjennomstekt. Skulle bare sagt det selv første kveld. Fikk på en måte ikke fortalt det selv :banghead:

Jeg måtte fortelle det til foreldrene mine, søster og svoger i går. Hadde ikke tenkt til å fortelle det så tidlig, men de skjønte det selv etter noen dager på hyttetur :p Moren min stusset over at jeg takket nei til vin og litt for opptatt til å velge ut biter som var gjennomstekt. Skulle bare sagt det selv første kveld. Fikk på en måte ikke fortalt det selv :banghead:
Jeg skal på tur med svigerfamilien i en uke nå. I utlandet. Etter å ha lest dette tror jeg kanskje jeg lander på å fortelle det allerede nå… De kommer til å ha sine mistanker uansett!

Jeg skal på tur med svigerfamilien i en uke nå. I utlandet. Etter å ha lest dette tror jeg kanskje jeg lander på å fortelle det allerede nå… De kommer til å ha sine mistanker uansett!
Så mange regler for mat å drikke man ska være forsiktig med i utlandet, så er det nok lurt ja. Jeg har selv ikke fortalt noen hjemme enda men folk har blitt mistenksomme nå som jeg er på ferie utenlands å ikkje ligger ut bilde av mat og vin som jeg pleier ligge ut, så har lagt ut bilde av noen alkoholfrie drinker for at folk ska slutte være så mistenksomme

Back
Topp