Fortelle familie om graviditeten

Her er det kun samboer som vet, er jo bare 4+5 enda. Vil fortelle det til familie og venner etter hvert, får se hvor lenge vi klarer å skjule det:Dvil også gjerne se om alt er som det skal og at hjertet slår også. vi fortalte det med engang med forrige

Vi prøvde å invitere med brødrene til samboeren min på moren sin side på kafé med oss senere i dag også, men han yngste broren (som bor hjemme) svarer ikke, og han eldste gidder ikke pga han traff moren i helgen :smiley-ashamed004 Samboeren min er ganske irritert på han eldste, for han mener eldste broren bare sa typ "Hei" og "Hadet" pga moren kom innom jobben til eldste broren :smiley-ashamed004 At det ikke telles som å faktisk møte på moren og ta seg tid til hun.

Her er det bare jeg og samboeren som vet noe. Vi tenker kanskje å fortelle nærmeste familie i løpet av august, men den aller første som skal få vite det er min datter på 11 år
MEN hun har uttrykt tidligere at hun ikke vil ha søsken o_O Så tar gjerne imot tips fra dere om hvordan man kan fortelle på en koselig/kul/morsom måte at hun skal bli storesøster :dance008

Her har jeg fortalt det til mamma, hun vet hvor mye jeg har slitt etter jeg mistet i MA i fjor og hun vet at vi har prøvd og prøvd. Også fortalt det til mine to nærmeste venninner da hun ene plutselig fortalte at hun var gravid, da klarte ikke jeg holde tett. Kun 5 uker som skiller oss. Har et lite håp om at den andre venninnen vår kommer like etter :Heartpink

Ble invitert på middag til min bror og svigersøster idag, fortalte at jeg skulle gå, og da tenkte han automatisk at jeg kunne tenkt meg et glass hvitvin til maten.. Da han tilbydd meg det så måtte jeg jo pent takke nei. Han gratulerte med det samme. Men de vet at vi mistet i fjor og at vi har prøvd siden. Så han og svigersøsteren min sa rett etterpå at de håpte det gikk veien denne gang :love017

Skal snart på ferie med en annen bror, og vi skal til søsteren til samboeren min. De kommer til å skjønne det når jeg ikke drikker noe vin, så blir å fortelle dem det. Foreldrene til samboer kommer også på besøk i august, så blir å fortelle dem det da. Pappa blir jeg nok å fortelle til snart også. Så da vet egentlig alle mine nærmeste det ganske snart. Egentlig veldig fint :Heartpink Ellers vill jeg holde det skjult så lenge som mulig for kollegaer og bekjente.

Her er det bare jeg og samboeren som vet noe. Vi tenker kanskje å fortelle nærmeste familie i løpet av august, men den aller første som skal få vite det er min datter på 11 år
MEN hun har uttrykt tidligere at hun ikke vil ha søsken o_O Så tar gjerne imot tips fra dere om hvordan man kan fortelle på en koselig/kul/morsom måte at hun skal bli storesøster :dance008
Ææh, den er litt kjedelig da. Har hun noe spesielle interesser? Tenkte type, "introducing: PLAYER 2" om hun liker spille, eller noe sånt som spiller på hennes interesser.

Evt en tskjorte eller kopp, "verdens beste storesøster". Koselig det og. :)

Vi venter til etter ultralyd i slutten av august, men min mor har nok skjønt det allerede, og kanskje også søsteren min. Ikke alltid så lett å skjule oppblåsthet og kvalme.

Ææh, den er litt kjedelig da. Har hun noe spesielle interesser? Tenkte type, "introducing: PLAYER 2" om hun liker spille, eller noe sånt som spiller på hennes interesser.

Evt en tskjorte eller kopp, "verdens beste storesøster". Koselig det og. :)
Hun er ikke så veldig interessert i spilling, men har tenkt tanken på en kopp eller noe

Hun er ikke så veldig interessert i spilling, men har tenkt tanken på en kopp eller noe
Neei, var bare eneste jeg kom på akkurat nå av interesser :hilarious: . Funker jo også om hun spiller fotball/håndball/etc, ofc. Men kan spille på interessene som sagt. Hvis hun har noen spesifikke .

Men kopp e.l. funker jo

Jeg fortalte det til moren til samboeren min i går og lillebroren, men hun gjettet det bittelitt før jeg sa noe. Hun satt og røyket og blåste mot meg, så samboeren min ble litt sur og sa "Ikke blås mot hun da, hun røyker jo ikke". Alle andre rundt det bordet enten snuser eller røyker, så var litt unødvendig å blåse mot meg uansett. Da spurte hun rett ut "Er du gravid?", også sa jeg jo nei da, for vi hadde kjøpt noen glass de skulle få åpne opp der det sto etterpå. Men hun fortsatte å snakke om graviditet relaterte ting i sånn kanskje en halvtime etterpå. Hun blåste ikke mer røyk mot meg heller da :smiley-ashamed004

Jeg fortalte det til moren til samboeren min i går og lillebroren, men hun gjettet det bittelitt før jeg sa noe. Hun satt og røyket og blåste mot meg, så samboeren min ble litt sur og sa "Ikke blås mot hun da, hun røyker jo ikke". Alle andre rundt det bordet enten snuser eller røyker, så var litt unødvendig å blåse mot meg uansett. Da spurte hun rett ut "Er du gravid?", også sa jeg jo nei da, for vi hadde kjøpt noen glass de skulle få åpne opp der det sto etterpå. Men hun fortsatte å snakke om graviditet relaterte ting i sånn kanskje en halvtime etterpå. Hun blåste ikke mer røyk mot meg heller da :smiley-ashamed004
Litt unødvendig å blåse røyk på folk uansett, da. :bag: :bag:

Litt unødvendig å blåse røyk på folk uansett, da. :bag: :bag:
Jeg satt skrått foran hun da, så var generelt sett at hun liksom satt litt skrått mot meg og blåste rett frem. Hun mente definitivt ikke noe vondt med det, men hun har ikke pleid å ta hensyn til andre rundt seg og røyker mye :smiley-ashamed004

Fikk samboeren min til å slutte med røyking ganske raskt etter at vi ble sammen, men han snuser i stedet da. Snusing preger ikke meg like mye, så bedre det. Syntes ikke smaken av røyk var noe særlig ved kyssing og sånt :smiley-ashamed004

Jeg satt skrått foran hun da, så var generelt sett at hun liksom satt litt skrått mot meg og blåste rett frem. Hun mente definitivt ikke noe vondt med det, men hun har ikke pleid å ta hensyn til andre rundt seg og røyker mye :smiley-ashamed004

Fikk samboeren min til å slutte med røyking ganske raskt etter at vi ble sammen, men han snuser i stedet da. Snusing preger ikke meg like mye, så bedre det. Syntes ikke smaken av røyk var noe særlig ved kyssing og sånt :smiley-ashamed004

Ja, altså - jeg har alltid vært veldig sensitiv for lukt, og røyking gjør meg litt dårlig egentlig.. :p Så er vel.mest det.

Snusing lukter i alle fall ikke drit :p Det er selvsagt ikke sunt (men det får nå være opp til en selv, tenker jeg!) og ganske nasty når folk ikke gidder rydde etter seg (brukt snus overalt liksom), men om man bare gidder å kaste snusen etter seg, så plager det jo egentlig ingen!

Den er litt lei.
Jeg har dessverre ingen gode tips å komme med, men føler veldig med deg!
Jeg tenker det er godt at hun er din datter, det hadde antagelig gjort det enda vanskeligere for deg om det var hans datter som ikke ønsket seg søsken.

...men vet du hvor dypt det stikker, at hun ikke vil ha søsken? Jeg har hørt enebarn snakke høyt om hvor glad de er for å ikke ha søsken, men i noen tilfeller har jeg misstenkt at det egentlig er for å beskytte seg selv litt.

Ja, altså - jeg har alltid vært veldig sensitiv for lukt, og røyking gjør meg litt dårlig egentlig.. :p Så er vel.mest det.

Snusing lukter i alle fall ikke drit :p Det er selvsagt ikke sunt (men det får nå være opp til en selv, tenker jeg!) og ganske nasty når folk ikke gidder rydde etter seg (brukt snus overalt liksom), men om man bare gidder å kaste snusen etter seg, så plager det jo egentlig ingen!
Ja, veldig unødvendig å kaste snus rundt når boksen har et eget søplespann på toppen :wtf:

Ja, veldig unødvendig å kaste snus rundt når boksen har et eget søplespann på toppen :wtf:
Jepp. Jeg jobber på bensinstasjon. Og det er så utrolig mye sneiper og snusposer utenfor søppelkassene. Liksom, er det vits i? :dead:

Neei, var bare eneste jeg kom på akkurat nå av interesser :hilarious: . Funker jo også om hun spiller fotball/håndball/etc, ofc. Men kan spille på interessene som sagt. Hvis hun har noen spesifikke .

Men kopp e.l. funker jo
God idé å spille på interesser, så skal se om jeg får gjort noe slikt :)

Den er litt lei.
Jeg har dessverre ingen gode tips å komme med, men føler veldig med deg!
Jeg tenker det er godt at hun er din datter, det hadde antagelig gjort det enda vanskeligere for deg om det var hans datter som ikke ønsket seg søsken.

...men vet du hvor dypt det stikker, at hun ikke vil ha søsken? Jeg har hørt enebarn snakke høyt om hvor glad de er for å ikke ha søsken, men i noen tilfeller har jeg misstenkt at det egentlig er for å beskytte seg selv litt.
Tror (og håper) heldigvis at det ikke stikker for dypt. Hun har har ikke vært veldig bastant og «hard» på det liksom.
Vi skal prøve å vri det om til en veldig positiv ting så håper på det beste :gen053

Vi venter med å dele nyheten til etter OTUL og NIPT. Denne gangen blir det nok barna våre som får nyheten først og æren av å dele nyheten vidare til besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn før dei kan få tale fritt om det.

Lurer fortsatt litt på korleis vi skal gi dei nyheten. Vurdera å bestille kleplagg, drikkeflaske eller matboks med nye titlar på. Korleis har dokke formidla til 6-8 åringar?

Har dokke noken tips til kor man kan bestille slikt?

Back
Topp