Eg fikk svar morgenen etter.Jeg var på første kontroll hos legen idag. Tok blodprøver, det gjorde jeg ikke på første kontroll sist gang, men det var på helsestasjon. Tror han skulle sjekke hcg verdier, noen som vet hvor lang tid det tar å få svar?![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eg fikk svar morgenen etter.Jeg var på første kontroll hos legen idag. Tok blodprøver, det gjorde jeg ikke på første kontroll sist gang, men det var på helsestasjon. Tror han skulle sjekke hcg verdier, noen som vet hvor lang tid det tar å få svar?![]()
![]()
Om det er via Furst så ligger blodprøvene dine der allerede. Jeg tar blodprøve hos legen så de blir de sendt dit og jeg kan sjekke selv. Prøv og logg inn og seJeg var på første kontroll hos legen idag. Tok blodprøver, det gjorde jeg ikke på første kontroll sist gang, men det var på helsestasjon. Tror han skulle sjekke hcg verdier, noen som vet hvor lang tid det tar å få svar?![]()
![]()
Fillern, virker som gamle legekontoret mitt brukte det men ikke det nyeOm det er via Furst så ligger blodprøvene dine der allerede. Jeg tar blodprøve hos legen så de blir de sendt dit og jeg kan sjekke selv. Prøv og logg inn og se
Ja, håper det går fortFillern, virker som gamle legekontoret mitt brukte det men ikke det nyeDa må jeg sikkert vente på at legen min sender meg melding med prøvesvar på helsenorge
Eg fikk beskjed om å bare ringe legekontoret, så slapp eg å vente på at legen skulle sjekke.Fillern, virker som gamle legekontoret mitt brukte det men ikke det nyeDa må jeg sikkert vente på at legen min sender meg melding med prøvesvar på helsenorge

Åh, så bra! Håper du får time snart da!Fikk endelig tilsendt skjema fra helsestasjonen på HelseNorge - rett før de stenger, vettuFylte ut og sendte tilbake innen få minutter, forhåpentligvis får jeg tildelt time i morgen
Hun nevnte allerede at vi skal legge en god plan ift. fødsel, hadde katastrofesnitt sist, så det pluss omstendigheter rundt ble veldig traumatisk (har tårer i øynene nå) 
Jada, går helt fint det. Du trenger ikke bli henvist til jordmor, du bestemmer selv hvem du vil gå til. Men kan hende du må til legen for blodprøver hvis ikke jordmor kan ta det.Er det vanlig/mulig å bestille time hos jordmoren før man går til fastlegen? Fastlegen min er vanskelig å nå, og jeg tenkte jeg bare kunne gå til jordmoren. Men nå fortalte en venninne meg at det er vanlig å gå til fastlegen først og deretter bli henvist til jordmoren. Jeg setter pris på rådet deres.![]()
Jeg har kun til jordmor med de første siden fastlegen er er sykmeldt heeeeele tiden og vikarene er mange og ofte veldig rare. ..Er det vanlig/mulig å bestille time hos jordmoren før man går til fastlegen? Fastlegen min er vanskelig å nå, og jeg tenkte jeg bare kunne gå til jordmoren. Men nå fortalte en venninne meg at det er vanlig å gå til fastlegen først og deretter bli henvist til jordmoren. Jeg setter pris på rådet deres.![]()
Men har bestilt meg legetime nå når jeg er ca 9 uker, for å få tatt blodprøver og bli henvist til ultralyd.. pleier å ha jern og b12 mangel, så kjekt å få fulgt opp det. Ringer nok ikke hs/ jordmor før etter første ultralyd, det er jo lite de får gjort før man kan høre hjertelyd og sånn