Første kontroll

Jeg var på første kontroll hos legen idag. Tok blodprøver, det gjorde jeg ikke på første kontroll sist gang, men det var på helsestasjon. Tror han skulle sjekke hcg verdier, noen som vet hvor lang tid det tar å få svar? :rolleyes: :Heartred
Om det er via Furst så ligger blodprøvene dine der allerede. Jeg tar blodprøve hos legen så de blir de sendt dit og jeg kan sjekke selv. Prøv og logg inn og se

Om det er via Furst så ligger blodprøvene dine der allerede. Jeg tar blodprøve hos legen så de blir de sendt dit og jeg kan sjekke selv. Prøv og logg inn og se
Fillern, virker som gamle legekontoret mitt brukte det men ikke det nye :( Da må jeg sikkert vente på at legen min sender meg melding med prøvesvar på helsenorge

Fikk endelig tilsendt skjema fra helsestasjonen på HelseNorge - rett før de stenger, vettu :wacky: Fylte ut og sendte tilbake innen få minutter, forhåpentligvis får jeg tildelt time i morgen

Avtalt med jordmor at hu ska ringe meg på mandag, snakket såvidt med henne i dag. Samme jordmor som sist :love017

Fikk melding fra jordmoren min fra sist, fikk time hos henne når hun er tilbake fra ferie 19. august, da er jeg 13+4, så det er jo lenge til, men glad jeg fikk henne. Hun har også henvist meg til OTUL, det blir 12+5, før jeg får sett henne :hilarious: Hun nevnte allerede at vi skal legge en god plan ift. fødsel, hadde katastrofesnitt sist, så det pluss omstendigheter rundt ble veldig traumatisk (har tårer i øynene nå) :Heartred

Last edited:
Har legetime på fredag. Egentlig bare fordi jeg må ha med noe kvalmestillende ol på ferie, men håper legen kan sende henvisning til TUL også, så jeg ikke havner bakerst i den køen etter sommeren.

Første jordmortime blir i slutten av juli. "Min" jordmor har ferie da, så fikk time hos en annen, men det skal nok gå fint.

Er det vanlig/mulig å bestille time hos jordmoren før man går til fastlegen? Fastlegen min er vanskelig å nå, og jeg tenkte jeg bare kunne gå til jordmoren. Men nå fortalte en venninne meg at det er vanlig å gå til fastlegen først og deretter bli henvist til jordmoren. Jeg setter pris på rådet deres. :)

Er det vanlig/mulig å bestille time hos jordmoren før man går til fastlegen? Fastlegen min er vanskelig å nå, og jeg tenkte jeg bare kunne gå til jordmoren. Men nå fortalte en venninne meg at det er vanlig å gå til fastlegen først og deretter bli henvist til jordmoren. Jeg setter pris på rådet deres. :)
Jada, går helt fint det. Du trenger ikke bli henvist til jordmor, du bestemmer selv hvem du vil gå til. Men kan hende du må til legen for blodprøver hvis ikke jordmor kan ta det.
Sist var jeg i uke 6 hos jordmor. For oss spørs det vel på kapasiteten nå i sommer. Verken legen eller jordmoren min hadde ledig før august.

Tatt kontrollprøver grunnet kronisk sykdom i uke 5, bestilt jordmortime når jeg er 9+3, regner med at henvisning til TOUL og søknad om fødeplass blir sendt da.

Jeg har kun til jordmor med de første siden fastlegen er er sykmeldt heeeeele tiden og vikarene er mange og ofte veldig rare. ..:hilarious: Men har bestilt meg legetime nå når jeg er ca 9 uker, for å få tatt blodprøver og bli henvist til ultralyd.. pleier å ha jern og b12 mangel, så kjekt å få fulgt opp det. Ringer nok ikke hs/ jordmor før etter første ultralyd, det er jo lite de får gjort før man kan høre hjertelyd og sånn

Back
Topp