Nr 2 som ikke kom

CD 11 - 1.runde IVF

 Uttak

Da har vi satt snuten mot Trondheim, uttak og totalfrys. Satt gonapeptyl i går kveld og i dag kjører vi til Trondheim. Har veldig blandede følelser, men jobber hardt med meg selv for å snu tankegangen. Får prøve å nyte en siste sommer som tre og håpe at neste sommer har vi et nytt medlem i vår lille familie:Heartred

Nå er alt ute av mine hender. Hadde egentlig gledet meg til det og i starten var det ganske deilig, men nå liker jeg det ikke lenger. Ubehagelig å ikke ha kontroll og ganske kjipt å vite at vi ikke kan prøve selv heller. Nå skal jeg gjøre alt jeg kan for å legge denne søskendrømmen på hylla for sommeren. Tror egentlig jeg har godt av en pause. Og kanskje litt mindre hormoner i kroppen vil gjøre godt for hodet :bag:
Så spennende med tur til Trondheim! Krysser fingrene for at uttaket går greit ❤️ hva er årsaken til at dere ikke får ferskforsøk?

For mange egg. Trodde aldri det skulle være et problem. But here we are:bored:
Nå skal vi prøve å nyte en natt barnefri uten dårlig samvittighet
ååå, skjønner. Håper det betyr at du slipper flere uttak i det minste :Heartred Kos dere masse i sommer, spis masse ost og spekemat og drikk øl! Men jeg skjønner at det er vanskelig når dere ikke kan prøve selv heller i sommer.

ååå, skjønner. Håper det betyr at du slipper flere uttak i det minste :Heartred Kos dere masse i sommer, spis masse ost og spekemat og drikk øl! Men jeg skjønner at det er vanskelig når dere ikke kan prøve selv heller i sommer.
Kan vel prøve selv neste syklus, men skal ikke gå inn for å prøve. Skal prøve å legge bort alt av apper og prøve å bare være tilstede. Føler jeg har vært litt for opphengt i det her en stund nå.
Men ja håper det blir mange blastoer på frys :Heartred kanskje til og med nok til en tredje en?

Kan vel prøve selv neste syklus, men skal ikke gå inn for å prøve. Skal prøve å legge bort alt av apper og prøve å bare være tilstede. Føler jeg har vært litt for opphengt i det her en stund nå.
Men ja håper det blir mange blastoer på frys :Heartred kanskje til og med nok til en tredje en?
Krysser fingrene for det! Det er ikke så rart at man blir opphengt, jeg har blitt opphengt allerede første syklus, når man bestemmer seg for å prøve så skulle jo man gjerne allerede hatt den babyen i armene :Heartred

CD 13 - 1.runde IVF

Uttak

Da er første uttak gjennomført og vi har kommet oss hjem igjen. Det ble tatt ut 16 follikler og fant 16 egg. Så sier meg veldig fornøyd med det. Fant ut at St.olav sin grense for totalfrys var 15 egg ut, men det har visst ganske mye å si hvor mange follikler som er der i utgangspuktet og. Og som nevnt tidligere ble det jo funnet over 30 follikler på ul, men det ble bare tatt ut de største. Utviklingen av eggene og hvor mange som blir befruktet vil vi få vite tirsdag eller onsdag neste uke. Eventuelt om alle faller ifra får vi beskjed om det når det skjer.

Dagen før og dagen for selve uttaket kjente jeg at det var mye der nede, og hadde ett konstant press. Og det var de eneste fysiske plagene jeg kjente. Har i ettertid også kjent at hoder var ganske tungt av alle hormonene i kroppen og.
Var egentlig mest spent på uttaket og gruet meg ikke så veldig. Var bare veldig klar for å bli ferdig med det. Smertestillende fungerte bra (selv om det var veldig ubehagelig å sitte på venterommet og trøkke seg full av piller med fremmede rundt) og kjente nesten ikke lokalbedøvelsen. Det var faktisk ganske spennende å følge med på skjermen og se når hun tømte folliklene for væske. Og etter en halvtime på observasjoner fikk vi reise hjem. På grunn av morfin kunne jeg ikke kjøre hjem, men det var ganske deilig å bare få slappe av på turen.
Har ikke kjent på så veldig mye smerter i ettertid, har kjent ut som mensenkramper og hodet har ikke vært helt med så har flere ganger tenkt at det var tr. Nå føler jeg meg mest oppblåst og ganske øm nederst magen. Men forma er veldig god ellers. Fått letta en del i hodet og knekken med totalfrys har blitt litt lettere å bære. Skulle jo aller helst ha vært gravid nå, men kjenner det skal bli litt godt å bare slappe av i sommer, også er det påan igjen i august en gang.

Skal også ha en ny konsultasjon om 14 dager for å planlegge innsett I august. Har og lest flere ganger at mange bruke å få en avbrutt syklus etter totalfrys så får se om det skjer med meg og.

Så heldig at smertestillende funket godt til deg! Da ble jo uttaket ganske tålelig :)

Her merket jeg null til morfinen, og følte ikke mer smertestillende enn paracet og Ibux; så uttaket var ganske jævlig :bag: satser på at august blir bra!

Så godt å høre at det gikk bra :Heartpink Jeg har tenkt masse på deg de siste dagene! Krysser fingrene for at flest mulig egg blir til gode embryoer , det her skal bli sommerbaby 2026!! :love7

CD 1 - Pausesyklus

Da har tr offisielt kommet på besøk. Og vi starter pausesyklus før eventuelt innsett!
St.Olav har ikke ringt enda angående eggene, så da håper vi det betyr gode nyheter. Skal oppdatere her så fort de ringer.

Ellers har det vært mye hagearbeid etter ny drenering og tiden har gått veldig fort. Skjønner ikke at det allerede er en uke siden uttak. Om tiden fortsetter å gå så fort er det plutselig ikke så lenge til innsett :woot:

Er veldig spent på denne syklusen, har hørt den kan være en del lenger enn en normal syklus, så håper egentlig den blir lang nok så jeg slipper tr på ferie. Også er det bare en uke til på jobb før ferie så har det ganske greit for tiden. Gjorde godt å bli kvitt litt egg :dance011

OPPDATERING

Var visst 15 egg de fikk ut, og ikke 16. Av de 15 ble 13 befruktet, og 7 utviklet seg til blasto og ligger nå og koser seg på frys i vente om å bli en liten spire. Det var jo nesten 50% uttelling så er fornøyd med det. Nå kan august bare komme så vi kan få sette i gang :happy093

OPPDATERING

Var visst 15 egg de fikk ut, og ikke 16. Av de 15 ble 13 befruktet, og 7 utviklet seg til blasto og ligger nå og koser seg på frys i vente om å bli en liten spire. Det var jo nesten 50% uttelling så er fornøyd med det. Nå kan august bare komme så vi kan få sette i gang :happy093
Wow det er jo kjempebra, 7 spirer på frys :woot: :Heartpink

Ååå så bra at det ble såpass mange ! Nå blir det et helt volleyballag på dere til slutt :excited001 :Heartpink

CD 10 - Pausesyklus

For et tankekjør det er med denne prosessen. Alltid noe å gruble over.
Jeg har nå hatt en telefonkonsultasjon og så heldig som jeg er ser det ut til at det blir to pausesykluser :banghead:

På grunn av mine korte sykluser vil jeg få tr for tidlig og ikke få mulighet til innsett ved første mens. I stedet må jeg vente helt til slutten av august/tidlig september for innsett:arghh:

Men plot twist. Er det en mulighet at syklus blir forlenget (snakk om en liten uke), så er det en mulighet for innsett i starten av august. Så sant de ikke blir helt fullbooket og jeg må vente enda lenger. Så hodet surrer, prøver å forberede meg på at det ikke blir noe før september. Men så har jeg lest om mange som får en litt lenger syklus, og da klarer jeg ikke gjør annet enn å håpe. Håpe at de ikke blir helt full, håpe at syklus bare kan strekke seg litt. Og skulle syklus bli normal vil det og bety at tr kommer når vi er på camping, noe jeg absolutt ikke er interessert i:shifty:

Gjør virkelig mitt beste for å legge det her fra meg nå i sommer, men det er så mye som går gjennom hodet mitt. Sa jo og at jeg ikke skulle tracke noe i sommer, men klarer ikke legge fra meg tempingen. Eneste er at jeg ikke har på alarm lenger. Nå blir tempen målt når jeg våkner, så får jeg bare prøve å tolke når en eventuell eggløsning blir.

Off det er fortvilende når man ikke vet, enten blir det sånn eller sånn og tankene svirrer i full galopp :sorry: Håper virkelig det ordner seg tidligst mulig for dere :smiley-angelic001:Heartpink Kan jeg spørre hvor «kort» syklus du har? Det stod i introen din 27 dager og jeg trodde det var innenfor normalen? Sender deg en klem :smiley-angelic003

Off det er fortvilende når man ikke vet, enten blir det sånn eller sånn og tankene svirrer i full galopp :sorry: Håper virkelig det ordner seg tidligst mulig for dere :smiley-angelic001:Heartpink Kan jeg spørre hvor «kort» syklus du har? Det stod i introen din 27 dager og jeg trodde det var innenfor normalen? Sender deg en klem :smiley-angelic003
Den er ikke noe unormalt kort, ligger rundt 25-27 dager. Men den blir for kort i forhold til sommerstengte klinikker. Om jeg følger normal syklus får jeg mensen før de åpner opp igjen etter sommeren. Drøyer det seg en uke kan jeg akkurat rekke det. Kjente bare at å utsette det enda en gang var veldig tungt :Heartred

Den er ikke noe unormalt kort, ligger rundt 25-27 dager. Men den blir for kort i forhold til sommerstengte klinikker. Om jeg følger normal syklus får jeg mensen før de åpner opp igjen etter sommeren. Drøyer det seg en uke kan jeg akkurat rekke det. Kjente bare at å utsette det enda en gang var veldig tungt :Heartred
Ah da så, da misforstod jeg når du skrev at du hadde korte sykluser. Skjønner veldig godt at utsettelsene tar på, håper du kommer inn så tidlig som mulig. Nå må det bli vår tur :smiley-angelic003:Heartpink

ååå så kjedelig at du kanskje må hoppe over enda en syklus , skjønner godt frustrasjonen din , krysser fingrene for at det blir en litt lenger syklus denne gangen :Heartpink

CD 18 - Pausesyklus

Og tror ikke det har vært noe EL enda. Selv om jeg temper litt sporadisk synes jeg at den har holdt seg ganske jevn. Fikk en liten økning i dag, men ikke helt stor nok til å være el. Eventuelt er den rett rundt hjørnet. Aksjeleggingen har også vært ganske sporadisk, men vi har ikke gått inn for å prøve like hardt som tidligere. Og det kjennes faktisk ganske greit. Tror vi begge har innsett at det ikke blir noe før innsett. Kanskje vi må prøve å få inn en aksje i dag om el nærmer seg. Det spennende nå er om vi får innsett i august, eller om vi må vente helt til september.

Vedlegg

• Screenshot_20250712_092223_FF App.jpg
    Screenshot_20250712_092223_FF App.jpg
    127,5 KB · Visninger: 25
Back
Topp