♡ IKM Uke 27 ♡

Eggløsningsslim slutter ganske kjapt etter eggløsning; leser meg til at noen har det dagen etter, men som regel er det slim før og under. Men kan hende du har eggløsning sånn ca nå, og at blodet er fordi egget slapp..?
Jeg tror i alle fall du kan regne med EL i dag, om du har slim og blod nå. :)
Ja da satser vi på det :happy093 da er det bare den evig lange ventingen igjen:arghh: kjenner at jeg er ikke noe god på å vente.

Eggløsningsslim slutter ganske kjapt etter eggløsning; leser meg til at noen har det dagen etter, men som regel er det slim før og under. Men kan hende du har eggløsning sånn ca nå, og at blodet er fordi egget slapp..?
Jeg tror i alle fall du kan regne med EL i dag, om du har slim og blod nå. :)
Eg har alltid el-slim 1-2 dagar etter el :think005 egget slippes fort også, så om det egentlig skal snu når det gule legemet starter å produsere progesteron så tar nok akkurat det meir tid hos meg iallefall.. men, er vell ingen fasit ☺️

Eg har alltid el-slim 1-2 dagar etter el :think005 egget slippes fort også, så om det egentlig skal snu når det gule legemet starter å produsere progesteron så tar nok akkurat det meir tid hos meg iallefall.. men, er vell ingen fasit ☺️

Så gøy! En dag etter forstår jeg, og det er vel ikke unormalt heller. Jeg husker helt hvordan det er til meg, for har ikke sjekka syklus før nå, (og før de andre ungene husker jeg ikke, men tror jeg har sett snev dagen etter, da!), men..!
Tenker; et egg lever typisk 24t som ubefruktet, men opp til 48 timer. Hvis egget lever nærmere 48t før det tørker inn, så vil det jo kanskje gi mening med eggløsningsslim opp mot 48t etter??

Eller treg oppstart med progesteron, gjør at CF ikke endrer seg kjapt?

Men regner jo med at det uansett er svært individuelt, selv om det finnes et svar som er "typisk".
Liksom.
Med sædceller sies det jo 3-5 dager, at de overlever, men det er ikke uvanlig med opp mot 7 dager i godt miljø, og lengste dokumenterte er vel på hele 9 dager. Så.. individuelle forskjeller forekommer jo. (Og der de overlevde i 9 dager, må jo de ha hatt svært fertilt miljø LENGE!).
Så selv om noe er "vanlig", så er det jo slett ikke sånn for alle!

Vet ikke, jeg skjønte det i alle fall slik at det oftest, for de fleste, sluttet å produsere slim ganske fort etterpå, men jeg satt i bilen da jeg søkte rundt - så det ble nok litt fort og gæli, og, altså :hilarious:

Men i tilfelle over med blod og smerter, og positiv EL test i går, så tror jeg likevel på eggløsning i dag :p (.. eh, jeg er fremdeles på mandag, burde legge meg..men ja)

PP 3 CD12

Tok Clear Blue digital EL test idag morges, negativ selvfølgelig siden jeg forventer LH stigning på torsdag eller fredag. Tenkte jeg skulle ta med urinstrips på jobb for å teste på ettermiddagen siden det er det som er anbefalt, men jeg glemte jo selvfølgelig å ta med :inpain: Er ikke hjemme før kl 19 idag, så det får vel holde, ellers må jeg be hubby om å ta med til treningsøkten på gymmet :hilarious: Når på dagen pleier dere å ta urinstrips?

Jeg tror jeg blir nødt til å skrive meg inn her - EL virker til å være forsinket denne mnd :smiley-ashamed004
Små skritt - PP2 - B2 - EL ? - IKM ?
Jeg oppdaterer så snart jeg vet når EL er - hatt EL-slim og smerter i 5 dager nå og tempen flyr opp og ned :smiley-ashamed004

PP 3 CD12

Tok Clear Blue digital EL test idag morges, negativ selvfølgelig siden jeg forventer LH stigning på torsdag eller fredag. Tenkte jeg skulle ta med urinstrips på jobb for å teste på ettermiddagen siden det er det som er anbefalt, men jeg glemte jo selvfølgelig å ta med :inpain: Er ikke hjemme før kl 19 idag, så det får vel holde, ellers må jeg be hubby om å ta med til treningsøkten på gymmet :hilarious: Når på dagen pleier dere å ta urinstrips?
Tar gjerne en formiddag og en tidlig kveld, men er ikke så nøye på det og tester når det passer! Men mine bruker være positive over et døgn da, så ikke så stor sjanse for å gå glipp av positiv test. 19 burde vel gå fint, spesielt om du ikke forventer det ennå? :happy:

PP 3 CD12

Jeg kan godt ta flere ganger for dag, har oftest pleid å ta morgen, ca 12-14 og etter 18, på dager hvor LH begynner bli sterk.

Tar gjerne en formiddag og en tidlig kveld, men er ikke så nøye på det og tester når det passer! Men mine bruker være positive over et døgn da, så ikke så stor sjanse for å gå glipp av positiv test. 19 burde vel gå fint, spesielt om du ikke forventer det ennå? :happy:
Ja du har rett! Godt å høre at det kanskje ikke er så nøye med klokkeslett på urinstrips, bare min tredje periode med testing så har ikke så mye erfaring, jeg hadde positiv test kveld CD13 og morgen CD14 sist så da vil jo en av de fange opp toppen :happy:

Jeg tror jeg blir nødt til å skrive meg inn her - EL virker til å være forsinket denne mnd :smiley-ashamed004
Små skritt - PP2 - B2 - EL ? - IKM ?
Jeg oppdaterer så snart jeg vet når EL er - hatt EL-slim og smerter i 5 dager nå og tempen flyr opp og ned :smiley-ashamed004
Da bare gir du et pling så fører jeg deg opp på riktig dag :)

Første LH tester tatt idag. SmilReader (kan ikke skrive det rette navnet, da det kommer opp en emoji for smil :hilarious: ) har jeg aldri prøvd før. Det er de jeg har nok av til å teste videre med. Nå er det skikkelig i gang! :hello2 IMG_9061.jpeg

Første LH tester tatt idag. SmilReader (kan ikke skrive det rette navnet, da det kommer opp en emoji for smil :hilarious: ) har jeg aldri prøvd før. Det er de jeg har nok av til å teste videre med. Nå er det skikkelig i gang! :hello2 Vis vedlegget 462800
Oi, sterke da!! Smil-ereader var nesten litt diffus, kunne jo nesten blitt tolket positiv; men er jo ikke så verst styrke på BP heller!

Jeg kan godt ta flere ganger for dag, har oftest pleid å ta morgen, ca 12-14 og etter 18, på dager hvor LH begynner bli sterk.
Lurt! Jeg har bare 8 stk babyplan igjen men ser de selger makesure LH tester på butikken så kan sikkert bare fylle på med de når BP lageret er tomt for denne perioden :happy: Tror det er bare hcg testene til makesure som er dårlige?

Oi, sterke da!! Smil-ereader var nesten litt diffus, kunne jo nesten blitt tolket positiv; men er jo ikke så verst styrke på BP heller!
På appen til smilen så viser den 9,2. Det kan gå opp til 10. Tester igjen ikveld. Så får vi se. Men ja, de er allerede litt sterke.

Lurt! Jeg har bare 8 stk babyplan igjen men ser de selger makesure LH tester på butikken så kan sikkert bare fylle på med de når BP lageret er tomt for denne perioden :happy: Tror det er bare hcg testene til makesure som er dårlige?
Personlig synes jeg make sure er gode som graviditetstester; men kan jo hende de nylig har hatt dårlige batcher...? Ikke hatt problemer med dem selv. LH testene er greie, men liker BP bedre. Men de funker jo absolutt. Ville tatt et par stk samtidig som BP dog, for å sammenligne.

På appen til smilen så viser den 9,2. Det kan gå opp til 10. Tester igjen ikveld. Så får vi se. Men ja, de er allerede litt sterke.
Ja, ikke sant :bag: når forventer du EL?

Egentlig ikke før på søndag. Men se her da. Nå har BP steget på noen timer. Fra 22,5 til 30 på Premom. Og har litt eggløsningssmerter nå. Burde jeg kanskje teste en gang til ikveld?Vis vedlegget 462817
Jeg ville testet både i kveld og i morgen, jeg. :p de der er nesten positiv, så..! Bruker du premom-fanen på premom?

Til meg står det bare opp mot 1 før positiv.
Screenshot_2025-06-17-18-13-41-50_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg

Personlig synes jeg make sure er gode som graviditetstester; men kan jo hende de nylig har hatt dårlige batcher...? Ikke hatt problemer med dem selv. LH testene er greie, men liker BP bedre. Men de funker jo absolutt. Ville tatt et par stk samtidig som BP dog, for å sammenligne.
IMG_4176.jpeg

Testet både BP og MS, begge viste akkurat det samme i premom :thumleft Ser ikke ut som det er EL med det første :bounce

Vis vedlegget 462821
Testet både BP og MS, begge viste akkurat det samme i premom :thumleft Ser ikke ut som det er EL med det første :bounce
Nice
Screenshot_2025-06-17-18-18-55-23_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg

Screenshot_2025-06-17-18-19-05-22_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg

Ble forskjell til meg :p men har satt den ene som "easy@home" og andre som "others" da. Men pleier være lettere for meg å se på BP, da den er bittelitt svakere i fargestoffet :p

Back
Topp