Kjedelig at du skal møte så mye motstand og at det skal være så vanskelig å få hjelpFår bare ikke den samtalen med gynekologen ut av hodet. Det virker da som en veldig standard behandling å gi progesteron ved kort lutealfase. Og jeg har tracket sykluser lenge og har god dokumentasjon på at mine lutealfaser er på 9 dager. Tempen begynner vanligvis å falle rundt 7-8 DPO og tr kommer på 10DPO.
Tror jeg skal ta noen telefoner rundt til private gynekologer i morgen for å lodde stemningen litt. Jeg føler virkelig ikke at jeg har tid til å se an hvordan det går over flere sykluser med kun Letrozol. Med så liten eggreserve er jeg avhengig av å få fortgang på prosessen.
Naive meg som tenkte det skulle være grei skuring å få litt progesteron… Nei, fertilitetsproblemer og kvinnesykdommer skal fader meg ikke være lett å få hjelp med. Denne gynekologen har jeg gått til i mange år og alltid vært superfornøyd med, men når han kommer med en sånn påstand, kjenner jeg at mister tillit til hans faglige dyktighet. Er han virkelig så lite oppdatert, eller brukte han det som en unnskyldning for å korte ned telefonsamtalen? Tenkte han at han er eksperten og at jeg ikke kan vite sikkert om jeg faktisk har en kort lutealfase? Skjønner han progesteron også er viktig for at egget faktisk skal feste seg? Baaaaah!
Edit: her er charten fra denne syklusen
har jo skjønt at progesteronstøtte er et lavterskeltilbud, så rart at han ikke vil gi deg det.Jeg får det av legen min ved neste positive test bare for å støtte opp i starten evt. (Har lang nok lutealfase).
Håper det ordner seg for deg og at du får hjelp snart

Vi fikk avslag med begrunnelse i min dårlige eggstokkapasitet og de mente at den eneste sjansen vi hadde til å lykkes var med eggdonasjon. Om det er aktuelt må vi i tilfelle henvises til OUS…

Dessverre blir mange kvinner(vi) ikke tatt seriøst overhodet, og møter en overlegen holdning om at "de" vet best
Har iallefall funnet min drømmegynekolog og holder fast ved han
Et fantastisk forum fullt av støtte, uansett situasjon og hvor en er i livet
Erfaringsmessig er ikke jeg like flink til å stå opp for meg selv overfor helsepersonell, så det er godt å ha en som taler vår sak
EL kommer sikkert snart
Er egentlig bare her folk forstår hvor altoppslukende det her er