Flere på rundt 40?

40 år, blir 41 i år. Og prøver på nr. 2. Første har akkurat fylt 2 år, og satt på første forsøk. Nr. 2 her vist seg å være et helt annet kapittel. PP18, nå. Kun hatt 2 (muligens 3) kjemiske der siste året. To fullførte runder med IVF uten positivt resultat. Tredje forsøk denne syklusen, endte med totalfrys og 2 fine blastocyster på frys. Håper på innsett neste syklus, og at en av de to kan bli en baby. Men etter så mange prøveperioder mister man jo litt håpet. Jeg har lav AMH, men ellers er alle blodprøver meget fine. Ingenting i vei med mannen. Så det er alder som er utfordringen. Dessverre. Fint å se at det er flere voksne, og flere gravide :Heartpink

Jeg har tatt en test i dag, negativ. Venter mens fredag,så da antar jeg at det ikke har blitt noe. Litt optimistisk å tro det skal gå på første forsøk. Men det hadde vært veldig fint:)

Krysser fingrene for at det er negativt svar id positive nyheter denne gang! Hadde du ultralyd før testen sist? Så de ingenting på den?
Nei, hu som tok første ultralyd sa hu kikka og kikka om igjen osv på bildene. Men hu klarte ikke finne noen av markørene. Ikke engang de på Rikshospitalet klarte det. Så vi tok fostervannsprøve og morkakeprøve som også påviste trisomi 21... Bla overlegen som har stått fram når Bjørn Einar romøren og fruen har stått fram med siste jenta deres. Veldig spesielt at ingen klarte det. Men når alle testene viste det, så tenkte vi at det må stemme. Alle kan ikke ta feil....

Nei, hu som tok første ultralyd sa hu kikka og kikka om igjen osv på bildene. Men hu klarte ikke finne noen av markørene. Ikke engang de på Rikshospitalet klarte det. Så vi tok fostervannsprøve og morkakeprøve som også påviste trisomi 21... Bla overlegen som har stått fram når Bjørn Einar romøren og fruen har stått fram med siste jenta deres. Veldig spesielt at ingen klarte det. Men når alle testene viste det, så tenkte vi at det må stemme. Alle kan ikke ta feil....
Nei, absolutt ikke :Heartpink Gentester blir ikke feil, ultralyd kan bli feil, ja :Heartred Bare lurte på om det var noen markører (som de kunne se) på ultralyd, men da var det altså ikke det! Da må det være et sjokk at nipt kom tilbake positiv :(

Nei, absolutt ikke :Heartpink Gentester blir ikke feil, ultralyd kan bli feil, ja :Heartred Bare lurte på om det var noen markører (som de kunne se) på ultralyd, men da var det altså ikke det! Da må det være et sjokk at nipt kom tilbake positiv :(
Ja, det var et jævli stort sjokk... Rett og slett! Sto i skolegården i et friminutt med et barnehagebarn jeg fulgte og verden raste rundt meg... Hadde da i tillegg ingen jeg kjente. Kun dette er barnet jeg også måtte ta vare på oppi alt. Og gå tilbake til barnehagen igjen, med snørr og tårer. Barnet har særskilte behov så vet ikke helt hva det fikk med seg. Lærer'ne fikk hvertfall mye med seg...... Hele mai mnd ifjor var et salig kaos. 2mai var ordinær tidlig ultralyd, og fikk svar noen dager senere. 13mai var vi i Oslo på Riksen, og en drøy uke etter det var vi der igjen. Så møte i nemd for å søke om senabort. Fikk klar signal med en gang. Men det var også en real knekk... Gjennomførte det siste dagen i mai. 1juni var jeg SÅÅÅ klar for og reise på 40år kalas for en av mine beste venner opp igjennom. Ikke alkohol eller noe, men bare være der. Være sosial med masse venner. Jeg skulle bare inn på sykehuset og hjem igjen, det var planen min! Men alt kom ikke ut. Så måtte i narkose 2dager etterpå og utskrapning..
Sliter nå med og glede meg over graviditet og det livet som kommer.

Du trenger ikke forvente dårlig klaff , for det er jammen mange som er 30-35 med få egg igjen . Men istedenfor å prøve over lang tid så hadde jeg sjekka opp privat (ikke så dyrt ) jeg sjekka opp med tanke på alder og tid og hadde da mista to ganger . Noe jeg følte var unormalt og som de sa på sykehuset at er unormalt når man har fått tre barn tidligere. Jeg hadde mer egg enn normalen og det kan stemme for damene i slekta er veldig fruktbare . Jeg får igjen mensen /syklusen som vanlig mnd etter MA og kjemisk . Etter fødsel ruller egga etter 2-4 mnd . Jeg hadde to polypper som gjorde det vanskelig for egget å sitte fast . Så venta på hystoskopi , men ble gravid i ventetiden og det gikk bra med den . Men veldig glad for å ha sjekke tilstanden der . Koster en 1000-1600 ca å ta ultralyd og noen prøver . Jeg sier til alle som prøver og har passert 35 . Sjekk opp først som sist , isteden for å prøve i to år (kaste bort 2 år ) for å finne ut at det er 0 egg eller en feil der . Da mener jeg også mannen . For da kan man søke hjelp med en gang. For mange er det med litt tabletter . Så verdt det .

40 år, blir 41 i år. Og prøver på nr. 2. Første har akkurat fylt 2 år, og satt på første forsøk. Nr. 2 her vist seg å være et helt annet kapittel. PP18, nå. Kun hatt 2 (muligens 3) kjemiske der siste året. To fullførte runder med IVF uten positivt resultat. Tredje forsøk denne syklusen, endte med totalfrys og 2 fine blastocyster på frys. Håper på innsett neste syklus, og at en av de to kan bli en baby. Men etter så mange prøveperioder mister man jo litt håpet. Jeg har lav AMH, men ellers er alle blodprøver meget fine. Ingenting i vei med mannen. Så det er alder som er utfordringen. Dessverre. Fint å se at det er flere voksne, og flere gravide :Heartpink
Ah! Håper det går etterhvert :)

Vet ikke hva som skjedde men fikk ikke skrivd mer plutselig... Etter 40 får man ikke hjelp i det offentlige, da må man privat. Eller man kan til offentlig gynekolog som kan skrive ut noe medisiner. Men ikke ivf. Da må man privat... Og det er grisedyrt!
Nå sitter jeg uten å fått noe hjelp gravid igjen et år etter, 10uker på vei. Og snart ny nipt test skal taes.
Det du skriver er misvisende

" Kvinner bør generelt ikke være fylt 39 år ved søknadstidspunktet, men kan få behandling opptil 46 år, med muligens individuell vurdering"

Vet om mange som fått hjelp via ivf etter fylte 40.offentlig.. blant annet i Porsgrunn ..

" Kvinner bør generelt ikke være fylt 39 år ved søknadstidspunktet, men kan få behandling opptil 46 år, med muligens individuell vurdering"

Vet om mange som fått hjelp via ivf etter fylte 40.offentlig.. blant annet i Porsgru

Vet om mange som fått hjelp via ivf etter fylte 40.offentlig.. blant annet i Porsgrunn ..
Merkelig at de har fått hjelp der. For vi fikk avslag i det offentlige. Ingen barn fra før. Vi fikk avslag pga mors alder. Over 40 da jeg ble henvist. Jeg bor ikke langt unna Porsgrunn kommune. Er faktisk fra Porsgrunn. .

Hei igjen, nå tror jeg at jeg har opplevd det som kalles kjemisk? Jeg fikk flere positive tester for et par dager siden, både tidlig og vanlig tester. Skulle hatt mensen i går, ikke kommet enda. Men nå blir testene negative. Så frustrerende. Jaja er kanskje ikke annet å forvente, ble kanskje litt for optimistisk!

Det her var veldig motiverende å lese :)

Vedlegg

• IMG_6991.jpeg
    IMG_6991.jpeg
    293,7 KB · Visninger: 64
Hvordan merker man om man får kjemisk? Hadde du en eggleder når du fikk de tre barna dine? Betyr det at det kan være noen sykluser det ikke slippes egg?
Har ikke fått med meg at du har skrevet her. Beklager :Heartred Tester som forblir svake og ikke øker.. Veldig trist og kjedelig. Leste at du selv hadde hatt det nå.

Egglederen mistet jeg i 2012, da var datteren min rundt 1 år og sønnen var 7 år. Så er mange år siden.

Har eggløsning fra begge sider, den friske egglederen kan plukke opp egg fra den siden som mangler :)kroppen er utrolig

Hei, jeg lurer på om d er flere rundt 40 som prøver? Og hva kan man forvente, når oppsøke hjelp? Dette er vår første mnd og jeg har regemessige sykluser, tegn som eggløsningsslim og økt lyst. Bør jeg forvente at det kommer til å bli vanskelig? Håper flere her har erfaring og kan svare=)
Noen av mine venninner over 40 år har blitt gravide på naturlig vis uten problemer. Du kan også ta en titt på myIVFanswers-nettstedet, de har mange webinarer av de beste fertilitetsekspertene for kvinner i alderen 40+ om naturlig og assistert befruktning. Jeg bruker dem ofte når jeg trenger profesjonell informasjon.

Er 21+3 nå og fortsatt har jeg ikke kjent noe liv, men på ultralyd for 14dager siden fant vi ut at morkaka ligger foran. :hungover: pluss jeg har jo litt overvekt, spes da litt ekstra mage. Så tror lissom det er grunnen til at jeg ikke kjenner noe enda. Var hvertfall en veldig sprellende liten gutt inni der. :happy::happy::happy:

Jeg tok abort på grunn av trisomi 21. Det var så vondt og trist. Vi ønsker oss endelig et barn men tiden løper mot oss. Blir snart 43. Jeg må vente nå etter abort for neste forsøk. Men jeg vil ikke prøve igjen med egne egg. Sjansen er veldig liten. Mannen min ønsker eggdonasjon. Jeg er egentlig med men hvis alt går bra får jeg barn med 44. Er det lov? Når det prøver IVF fram til alderen 46. Er det fortsatt sjanse for oss?

Jeg tok abort på grunn av trisomi 21. Det var så vondt og trist. Vi ønsker oss endelig et barn men tiden løper mot oss. Blir snart 43. Jeg må vente nå etter abort for neste forsøk. Men jeg vil ikke prøve igjen med egne egg. Sjansen er veldig liten. Mannen min ønsker eggdonasjon. Jeg er egentlig med men hvis alt går bra får jeg barn med 44. Er det lov? Når det prøver IVF fram til alderen 46. Er det fortsatt sjanse for oss?
Jeg tok også abort ifjor når jeg var 39,en mnd før jeg blei 40. Ble gravid igjen i vinter og er gravid igjen nå.. Vi var hos privat lege Medicus i Oslo for fertilitet test å sjekke meg og samboer. Og alt så bra ut hos begge, så vi valgte og vente og prøve selv. Det var i desember, og jeg ble gravid 8mnder etter aborten. Ble og sjekket på Rikshospitalet for bærere av arvelig sykdom. Og der ble det heller ikke funnet noe hos noen av oss.

Jeg tenker en tur for å få sjekka amh nivå osv hos deg og svømmere til mannen og høre hva sjansen deres er for naturlig eller om det er best med ivf.

Back
Topp