Flere på rundt 40?

Jeg er 42, og det gikk på 9 pp. Er 4+6 idag. Jeg fikk min første for 11 år siden på første forsøk.

Jeg er veldig rolig og tenker positivt nå. Alt kan skje, det vet jeg. Barnet er sterkt ønsket, så jeg håper dette går bra :)

Men nå er vi 4-5 stk over 40 år i januar-gruppa. Les om alle de som blir gravide over 40, for det er mange. Og det er mange som får friske barn. Tenk positivt, kanskje går det :)

Jeg vil forresten anbefale deg og partner en fertilitetssjekk. Hvis alt ser fint ut, er det bare å prøve på egenhånd. Legen vår anbefalte at vi forsøkte i noen måneder, og da heller kom tilbake. Jeg ble nå gravid rett før vi skulle forsøke IVF.
Man kan jo også vurdere IVF med engang. Men det koster endel som du sikkert vet, også man blir jo litt usikker når man kanskje klarer det selv. Det er også endel delte meninger om hvor nyttig IVF er med egne egg når man er 40+.

Jeg vil forresten anbefale deg og partner en fertilitetssjekk. Hvis alt ser fint ut, er det bare å prøve på egenhånd. Legen vår anbefalte at vi forsøkte i noen måneder, og da heller kom tilbake. Jeg ble nå gravid rett før vi skulle forsøke IVF.
Man kan jo også vurdere IVF med engang. Men det koster endel som du sikkert vet, også man blir jo litt usikker når man kanskje klarer det selv. Det er også endel delte meninger om hvor nyttig IVF er med egne egg når man er 40+.
Jeg er også 42 og har stått i ei større utredning nylig. Da snakket vi en del om hva som kunne gagne oss best. Jeg blir lett gravid (ca hver 5.måned), men mister dessverre mellom uke 5 og 12. Overlegen/professoren på dette sykehuset mente da at IVF ikke ville ha noe for seg for oss fordi vi faktisk klarte å bli gravide på egen hånd, og at problemet ikke gjaldt det å bli gravid. Så det kan være noe i det. De har forsøkt å finne årsaken til alle tapene våre, uten hell så langt. Men de mener den ikke utelukkende går på alder da vi har mistet mange over tid. Hadde de bare klart å løse det, hadde vi kanskje fått det siste ønskebarnet, for gravide blir vi fortsatt.

Gratulerer så mye med spiren din :Heartred

Jeg er også 42 og har stått i ei større utredning nylig. Da snakket vi en del om hva som kunne gagne oss best. Jeg blir lett gravid (ca hver 5.måned), men mister dessverre mellom uke 5 og 12. Overlegen/professoren på dette sykehuset mente da at IVF ikke ville ha noe for seg for oss fordi vi faktisk klarte å bli gravide på egen hånd, og at problemet ikke gjaldt det å bli gravid. Så det kan være noe i det. De har forsøkt å finne årsaken til alle tapene våre, uten hell så langt. Men de mener den ikke utelukkende går på alder da vi har mistet mange over tid. Hadde de bare klart å løse det, hadde vi kanskje fått det siste ønskebarnet, for gravide blir vi fortsatt.

Gratulerer så mye med spiren din :Heartred
Det høres logisk ut. Fortvilende å ikke få vite hvorfor, og litt fortvilende å høre at legene ikke klarer å finne årsaken. Det må jo være nok caser til at dette har blitt forsket på.
Håper virkelig dere får det til en dag!

Det høres logisk ut. Fortvilende å ikke få vite hvorfor, og litt fortvilende å høre at legene ikke klarer å finne årsaken. Det må jo være nok caser til at dette har blitt forsket på.
Håper virkelig dere får det til en dag!
Takk :Heartred Vi klarer heller ikke å forstå hva som var annerledes da det gikk og vi fikk barn for 3 år siden. Det begynte som alle de andre der testene har steget som de skulle i begynnelsen :binkybaby

Vet ikke hva som skjedde men fikk ikke skrivd mer plutselig... Etter 40 får man ikke hjelp i det offentlige, da må man privat. Eller man kan til offentlig gynekolog som kan skrive ut noe medisiner. Men ikke ivf. Da må man privat... Og det er grisedyrt!
Nå sitter jeg uten å fått noe hjelp gravid igjen et år etter, 10uker på vei. Og snart ny nipt test skal taes.
Du må si ifra hvordan det går. Krysser fingrene for at dette går bra nå:)

Er 40 år og vi prøver på vårt syvende barn :love7 Er nå i PP2, men mistet septemberspiren vår i januar❤️ Har blitt lett gravid førhen, men har også mistet mange ganger mellom barna vi har fått.

Håper at dere alle koste dere i går =) Veldig fint å lese at flere er gravide og prøver å bli gravide! Ingen tvil om at det ikke er lett å vite om man er en av de som kan bli gravid lett i den alderen eller om man bruker tid og evt må ha hjelp av medisiner osv. Det er kanskje veldig ulikt hva fastleger og gynekologer vet om dette også, slik at det kommer litt an på hvilken man går til? Jeg er på dag 23 i syklus i dag, har 28 dagers syklus, og tok en test i morges som var negativ.

Jeg blir 42 i november. Vi prøver på vår 4 baby :Heartred Vi fikk han minste Mars 23, samme år som jeg ble 40 år. Ble gravid i Mai 24, men mistet i uke 8(juni 24) Begynte å prøve for fult august 24 og fikk en kjemisk i Mars(mistenker det) og en i april, tenker at det er et resultat av at alle hormoner er på plass nå og jeg er veldig optimistisk fremover. Har gått ned 12 kilo, sluttet å røyke etter nyttår og d tok jeg også mitt siste glass vin. Har også bare 1 eggleder som gjør det litt vanskeligere.

Jeg blir 42 i november. Vi prøver på vår 4 baby :Heartred Vi fikk han minste Mars 23, samme år som jeg ble 40 år. Ble gravid i Mai 24, men mistet i uke 8(juni 24) Begynte å prøve for fult august 24 og fikk en kjemisk i Mars(mistenker det) og en i april, tenker at det er et resultat av at alle hormoner er på plass nå og jeg er veldig optimistisk fremover. Har gått ned 12 kilo, sluttet å røyke etter nyttår og d tok jeg også mitt siste glass vin. Har også bare 1 eggleder som gjør det litt vanskeligere.
Hvordan merker man om man får kjemisk? Hadde du en eggleder når du fikk de tre barna dine? Betyr det at det kan være noen sykluser det ikke slippes egg?

Også 40 år, vi har blitt relativt raskt gravide med alle våre andre barn, men prøving etter 40 år tok ett år. Tok en test av meg selv, men ingen ville ta blodprøver (..), men innvendig så greit ut. Mannen tok sædprøve som viste litt nedsatt, så fikk beskjed om at det ikke kom til å gå (dårlig odds kombinert med min alder), brukte letrozol, og måneden etter - jaggu satt den ikke da :Heartpink :shy: :love7 takknemlig for et lite mirakel! 17+0 i dag :Heartred

Back
Topp