Wow så fantastisk! Gratulerer så myeJeg er 43 år og ble gravid i første forsøk! Er 5+0 i dag. Er veldig oppmerksom på alt som kan gå galt, men prøver å være positiv![]()
det gir mye håp!Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Wow så fantastisk! Gratulerer så myeJeg er 43 år og ble gravid i første forsøk! Er 5+0 i dag. Er veldig oppmerksom på alt som kan gå galt, men prøver å være positiv![]()
det gir mye håp!Tusen takkWow så fantastisk! Gratulerer så myedet gir mye håp!
Hehe, jeg venter ikke mens før om en uke, så tenkte å vente til neste uke iallefall.Så spennende! Når tenker du å teste? Jeg hadde testet for leeenge siden om jeg var deg![]()
Lykke tilHehe, jeg venter ikke mens før om en uke, så tenkte å vente til neste uke iallefall.

du må bli med i januar-gjengenJeg er 43 år og ble gravid i første forsøk! Er 5+0 i dag. Er veldig oppmerksom på alt som kan gå galt, men prøver å være positiv![]()
Jeg er også 42 og har stått i ei større utredning nylig. Da snakket vi en del om hva som kunne gagne oss best. Jeg blir lett gravid (ca hver 5.måned), men mister dessverre mellom uke 5 og 12. Overlegen/professoren på dette sykehuset mente da at IVF ikke ville ha noe for seg for oss fordi vi faktisk klarte å bli gravide på egen hånd, og at problemet ikke gjaldt det å bli gravid. Så det kan være noe i det. De har forsøkt å finne årsaken til alle tapene våre, uten hell så langt. Men de mener den ikke utelukkende går på alder da vi har mistet mange over tid. Hadde de bare klart å løse det, hadde vi kanskje fått det siste ønskebarnet, for gravide blir vi fortsatt.Jeg vil forresten anbefale deg og partner en fertilitetssjekk. Hvis alt ser fint ut, er det bare å prøve på egenhånd. Legen vår anbefalte at vi forsøkte i noen måneder, og da heller kom tilbake. Jeg ble nå gravid rett før vi skulle forsøke IVF.
Man kan jo også vurdere IVF med engang. Men det koster endel som du sikkert vet, også man blir jo litt usikker når man kanskje klarer det selv. Det er også endel delte meninger om hvor nyttig IVF er med egne egg når man er 40+.

Det høres logisk ut. Fortvilende å ikke få vite hvorfor, og litt fortvilende å høre at legene ikke klarer å finne årsaken. Det må jo være nok caser til at dette har blitt forsket på.Jeg er også 42 og har stått i ei større utredning nylig. Da snakket vi en del om hva som kunne gagne oss best. Jeg blir lett gravid (ca hver 5.måned), men mister dessverre mellom uke 5 og 12. Overlegen/professoren på dette sykehuset mente da at IVF ikke ville ha noe for seg for oss fordi vi faktisk klarte å bli gravide på egen hånd, og at problemet ikke gjaldt det å bli gravid. Så det kan være noe i det. De har forsøkt å finne årsaken til alle tapene våre, uten hell så langt. Men de mener den ikke utelukkende går på alder da vi har mistet mange over tid. Hadde de bare klart å løse det, hadde vi kanskje fått det siste ønskebarnet, for gravide blir vi fortsatt.
Gratulerer så mye med spiren din![]()
TakkDet høres logisk ut. Fortvilende å ikke få vite hvorfor, og litt fortvilende å høre at legene ikke klarer å finne årsaken. Det må jo være nok caser til at dette har blitt forsket på.
Håper virkelig dere får det til en dag!
Vi klarer heller ikke å forstå hva som var annerledes da det gikk og vi fikk barn for 3 år siden. Det begynte som alle de andre der testene har steget som de skulle i begynnelsen 
Du må si ifra hvordan det går. Krysser fingrene for at dette går bra nåVet ikke hva som skjedde men fikk ikke skrivd mer plutselig... Etter 40 får man ikke hjelp i det offentlige, da må man privat. Eller man kan til offentlig gynekolog som kan skrive ut noe medisiner. Men ikke ivf. Da må man privat... Og det er grisedyrt!
Nå sitter jeg uten å fått noe hjelp gravid igjen et år etter, 10uker på vei. Og snart ny nipt test skal taes.
Håper dere får det til!!Jeg er 40 og prøver å få nr2. Ble gravid på første forsøk med 2-åringen (da var jeg 37 år), mens nå er vi på PP6 tror jeg? Hadde også en kjemisk graviditet ved første PP, så jeg kan ihvertfall bli gravid igjen. Og det gir håp.
Er nå i PP2, men mistet septemberspiren vår i januar
Vi fikk han minste Mars 23, samme år som jeg ble 40 år. Ble gravid i Mai 24, men mistet i uke 8(juni 24) Begynte å prøve for fult august 24 og fikk en kjemisk i Mars(mistenker det) og en i april, tenker at det er et resultat av at alle hormoner er på plass nå og jeg er veldig optimistisk fremover. Har gått ned 12 kilo, sluttet å røyke etter nyttår og d tok jeg også mitt siste glass vin. Har også bare 1 eggleder som gjør det litt vanskeligere.Hvordan merker man om man får kjemisk? Hadde du en eggleder når du fikk de tre barna dine? Betyr det at det kan være noen sykluser det ikke slippes egg?Jeg blir 42 i november. Vi prøver på vår 4 babyVi fikk han minste Mars 23, samme år som jeg ble 40 år. Ble gravid i Mai 24, men mistet i uke 8(juni 24) Begynte å prøve for fult august 24 og fikk en kjemisk i Mars(mistenker det) og en i april, tenker at det er et resultat av at alle hormoner er på plass nå og jeg er veldig optimistisk fremover. Har gått ned 12 kilo, sluttet å røyke etter nyttår og d tok jeg også mitt siste glass vin. Har også bare 1 eggleder som gjør det litt vanskeligere.
Så scanningen fin ut?Huff.. Vært og tatt den kjipe Nipt testen idag.. Bare og vente på svar da.![]()
Krysser fingrene for at det er negativt svar id positive nyheter denne gang! Hadde du ultralyd før testen sist? Så de ingenting på den?Huff.. Vært og tatt den kjipe Nipt testen idag.. Bare og vente på svar da.![]()
takknemlig for et lite mirakel! 17+0 i dag