Håpet om det siste ønskebarnet

Kunne man tar dette til en privat lege? I desperasjonens navn? :bag: Og kanskje få tatt den igjen nå, og det den fremdeles avvikende så kan man anta den også er det om tre måneder? Oss kanskje kan prøve korrigere allerede nå?

Men hvorfor må det gå sååå lang tid før neste prøve? Er det fordi de tenker den er rett, og kanskje blir bedre på fire måneder?
Står at det skal være 12 uker mellom for å bekrefte eller avkrefte. Om de forhøyde verdiene var forbigående pga en infeksjon f.eks., så vil en test være falsk positiv om den tas for tidlig. Jeg fikk jo påvist bakteriell vaginose, men fant ikke tydelig svar på om det kan være årsaken til forhøyet blodprøveverdi for APS.

Har googlet og den 12 ukers tiden mellom testene er visst standard, så må bare vente.

Nok en syklus går mot slutten, og håper i det minste at mensen ikke blir forsinket.

Kjennes veldig vondt og tungt, og tenker mer og mer at alle mine gode egg er brukt opp for lengst.

Last edited:
Må bare få ut dette, og kanskje bare her noen forstår. En av de nærmeste naboene her, bokstavelig talt i nabohuset, er høygravid. De flyttet inn i fjor, og har ikke hatt så mye med dem å gjøre. Nå når det er blitt varmere og folk går rundt uten store jakker etc., så møtte jeg henne for noen dager siden og så at hun hadde veldig stor gravidmage. Gratulerte selvfølgelig, men kjente hjertet sank inni meg og føles så urettferdig at "alle" blir gravide bortsett fra meg.

Nå gruer jeg meg skikkelig til sommeren, å måtte se på denne familien med deres snart nye baby de kan kose seg med i hagen og se dem gå ut på trilleturer. Alt føles så vanvittig tomt og urettferdig. Nå kan jeg ikke engang prøve å kose meg i hagen i sommer eller prøve å holde tunge tanker på avstand. Snart kommer jeg til å høre og se en baby ofte, mens jeg får negativ test etter negativ test....

Bestevenninna mi har en sønn som fyller 4 senere i år. Og jeg tenker på babyen vår, som måtte aborteres pga. akrani i 2022, som ville fylt 3 år i september eller oktober. Sønnen til bestevenninna mi minner meg på det så jeg møter henne så sjelden fordi det er vondt, og nå får jeg ikke pause hjemme/i nabolaget engang. Må jeg faktisk flytte? Vet dette høres ekstremt ut, men en dagbok er vel til for å få ut de vonde tankene også. :(

25.april tok jeg den andre blodprøven for å avkrefte eller bekrefte APS. Har enda ikke fått svaret på blodprøven, men i dag fikk jeg en melding på helsenorge om at gynekologen har henvist meg til utredning på sykehuset.

Betyr det at blodprøven avkreftet APS, og at de skal se om det er andre årsaker til de åtte kjemiske, eller ble APS bekreftet og de skal gjøre videre prøver og evt. gi meg medisiner?

Er forvirret, og denne gynekologen har ikke kontortid på fredager, så vet ikke hva dette betyr. :confused: :rolleyes:

Fikk bekreftet i dag jeg faktisk har APS. Føler meg knust. 8 kjemiske på to år, og så var det APS hele tiden og med behandling kunne jeg hatt en baby nå. I mellomtiden har jeg blitt 43, 44 senere i år. Nå er kanskje alle de gode eggene brukt opp uansett. Sist jeg var gravid nå var i desember/januar, og er så bittert og vondt å tenke på at det fosteret kunne kanskje vært reddet med fragmin eller klexane. Nå har jeg ikke klart å bli gravid igjen siden da, kanskje det er for sent.

Fikk bekreftet i dag jeg faktisk har APS. Føler meg knust. 8 kjemiske på to år, og så var det APS hele tiden og med behandling kunne jeg hatt en baby nå. I mellomtiden har jeg blitt 43, 44 senere i år. Nå er kanskje alle de gode eggene brukt opp uansett. Sist jeg var gravid nå var i desember/januar, og er så bittert og vondt å tenke på at det fosteret kunne kanskje vært reddet med fragmin eller klexane. Nå har jeg ikke klart å bli gravid igjen siden da, kanskje det er for sent.
Kan jeg spørre hva APS er? ❤️

Nei, du må ikke tenke sånn! Mamma ble gravid når hun var 43 og jeg leser stadig om flere som er helt oppi 47 år som blir gravide uten hjelp. Nå har du funnet ut hva som er galt, så endelig kan du få den hjelpen du trenger :Heartred Heier masse på deg

Det positive er at når man vet hva som er årsaken, så kan du få behandling :Heartred Har stor tro på at det kan gå bra med behandling, det gjør det for mange med ASP. Heier også masse på deg! Krysser fingre for en ny spire snart :Heartred Skal du gå på litt blodfortynnende nå mens du prøver eller har du fått et behandlingsopplegg der du starter etter positiv test?

Det positive er at når man vet hva som er årsaken, så kan du få behandling :Heartred Har stor tro på at det kan gå bra med behandling, det gjør det for mange med ASP. Heier også masse på deg! Krysser fingre for en ny spire snart :Heartred Skal du gå på litt blodfortynnende nå mens du prøver eller har du fått et behandlingsopplegg der du starter etter positiv test?
Takk. :Heartred Jeg har fått innkalling til utredning på sykehuset, men det er først 27.juni. Var en gynekolog jeg har vært hos tidligere, som var snill og gav meg resept på fragmin, så tenker å bruke det om jeg får positiv test før jeg skal på utredning.

Nei, du må ikke tenke sånn! Mamma ble gravid når hun var 43 og jeg leser stadig om flere som er helt oppi 47 år som blir gravide uten hjelp. Nå har du funnet ut hva som er galt, så endelig kan du få den hjelpen du trenger :Heartred Heier masse på deg
Takk for oppmuntring. :Heartred Prøver å tenke positivt, men jeg er jo 43 og tiden går, og blir så trist av alle de små fostrene som ikke overlevde. Vet de ikke hadde noen følelser eller noe før uke 6, men likevel, tenker for mye på det som kunne vært.

Så fantastisk at det gikk bra for moren din å bli gravid som 43-åring. Vet du om hun prøvde lenge?

Takk for oppmuntring. :Heartred Prøver å tenke positivt, men jeg er jo 43 og tiden går, og blir så trist av alle de små fostrene som ikke overlevde. Vet de ikke hadde noen følelser eller noe før uke 6, men likevel, tenker for mye på det som kunne vært.

Så fantastisk at det gikk bra for moren din å bli gravid som 43-åring. Vet du om hun prøvde lenge?
Det skjønner jeg veldig godt, det er veldig vondt :Heartred Men, neste gang så skal det gå helle veien.

Mamma ble gravid med en gang hun tok ut spiralen sin. Hun gikk hele veien uten noen problemer :Heartred

Nå kan du endelig få hjelp ❤️ jeg har trua på at du har flere gode egg igjen, og at du snart sitter med positiv test ❤️

Takk. :Heartred Jeg har fått innkalling til utredning på sykehuset, men det er først 27.juni. Var en gynekolog jeg har vært hos tidligere, som var snill og gav meg resept på fragmin, så tenker å bruke det om jeg får positiv test før jeg skal på utredning.
Er det ikke sånn at du helst skal stå på albyl-e nå mens du prøver også? Går det an å ta en telefon til gynekologen for å høre? :Heartred

Er det ikke sånn at du helst skal stå på albyl-e nå mens du prøver også? Går det an å ta en telefon til gynekologen for å høre? :Heartred
Ja, du har rett. Har lest om det. Jeg har brukt albyl-e denne syklusen, ble ikke noe graviditet men fortsetter i tilfelle det kan gå på neste eggløsning. Fikk resept på albyl-e og letrozole i 2023, gynekologen sa det var et "lavterskeltilbud" til kvinner som har prøvd lenge. Er jo veldig fortvilet over at han ikke tok denne blodprøven allerede da, og jeg selv ante jo ikke noe om det dessverre.

Så godt du ikke det minste nå VET hva som er grunnen, og det kan gjøres noe med❤️ men forferdelig du ikke har blitt utredet for dette noe før?:sorry: Tror det er masse håp for en ny graviditet❤️

Ja, du har rett. Har lest om det. Jeg har brukt albyl-e denne syklusen, ble ikke noe graviditet men fortsetter i tilfelle det kan gå på neste eggløsning. Fikk resept på albyl-e og letrozole i 2023, gynekologen sa det var et "lavterskeltilbud" til kvinner som har prøvd lenge. Er jo veldig fortvilet over at han ikke tok denne blodprøven allerede da, og jeg selv ante jo ikke noe om det dessverre.
Ja, det er utrolig dårlig av gynekolog/lege som har fulgt opp spontansbortene dine at de ikke har utredet deg for habituell abort. APS er en del av den standard utredningen som skal tas når man har mistet 3 ganger. Men ikke noe å gjøre med det nå, prøv å se fremover og at det er masse håp for en ny graviditet nå som du endelig blir medisinert riktig :Heartred

Jeg har håp for at du fremdeles har noen gode egg i kurven :Heartred

Back
Topp