Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har du hatt oppstartssamtale med sykepleier (der hvor du får detaljert medisinplan) eller er det den du venter på?Det var fullt i mai, så de hadde ikke ledig kapasitet før juni. Men jeg var redd vi måtte vente til etter sommeren
Kanskje stengt for oppstartsamtaler i hele juli? For jeg snakket med sykepleier i forrige uke på fertilitet som sa de hadde steng i uke 29 og 30.Hun sa også at seksjonen er stengt hele juli og at de nå holder på å gi time til de som ble henvist i desember og januar
Jeg vet ikke. Helt ærlig var hun jeg snakka med på telefonen veldig bisk og sur. Jeg ble litt overrasket. Følte jeg hadde lua i hånda og var veldig mild siden jeg syns det er en emosjonell reise. Hadde bare spørsmål om innsending av blodprøveresultater av partner. Så sier hun uoppfordret "dere må ikke ta blodprøvene". Jeg bare "ånei, må vi ikke det?". Så svarte hun "nei, men da får dere ikke behandling hos oss". Hva faenKanskje stengt for oppstartsamtaler i hele juli? For jeg snakket med sykepleier i forrige uke på fertilitet som sa de hadde steng i uke 29 og 30.

Ja, vi hadde samtale med sykepleier tidlig i april. På grunn av påske og mensen var det ikke mulig med oppstart før mai, men da var det som sagt fullt. Så skal begynne på medisiner så fort jeg får mensen I juniHar du hatt oppstartssamtale med sykepleier (der hvor du får detaljert medisinplan) eller er det den du venter på?
Spør fordi jeg ble henvist i slutten av januar jeg også. Selv om jeg var utredet ville de ha meg inn på nytt, så hadde samtale med gynekolog + UL + blodprøver i slutten av mars. Pga lav AMH (og lav AFC) vil de ha første uttak før sommerferien, og jeg har time med sykepleier i neste uke for å få medisinplan. Men aner ikke om jeg skal starte på neste mens eller om jeg må vente da
Skjønner! Takk for heads-up, så trenger jeg ikke bli skuffet om jeg også må vente til juni, eller kanskje enda lengerJa, vi hadde samtale med sykepleier tidlig i april. På grunn av påske og mensen var det ikke mulig med oppstart før mai, men da var det som sagt fullt. Så skal begynne på medisiner så fort jeg får mensen I juni
skjønner ingenting jegTok en måned for gubben, husker jeg. Jeg fikk min etter 2 timer. Hans kom via papir da, og han ringte og etterlyste også.Hvor lang tid tar det å få den politiattesten? Mannen søkte rett etter meg, men fikk svar etter noen timer. Nå har det gått snart to uker med venting for megskjønner ingenting jeg
![]()
Ja, jeg starta opp første syklus etter samtalen med sykepleierVed telefonsamtale med sykepleier, gjelder dette informasjon om medikamenter for oppstart? Starter man som regel opp ved 1.mens etter denne samtalen? Noen med erfaring fra st.olavs ang dette?![]()

Vi måtte vente 2 sykluser på grunn av stor pågang i mai. Går og venter på at tr skal komme så siste syklus kan begynne!Ved telefonsamtale med sykepleier, gjelder dette informasjon om medikamenter for oppstart? Starter man som regel opp ved 1.mens etter denne samtalen? Noen med erfaring fra st.olavs ang dette?![]()
Fikk du beskjed om stor pågang i mai?Vi måtte vente 2 sykluser på grunn av stor pågang i mai. Går og venter på at tr skal komme så siste syklus kan begynne!
Vi fikk begge svar dagen etter vi sendte forespørselHvor lang tid tar det å få den politiattesten? Mannen søkte rett etter meg, men fikk svar etter noen timer. Nå har det gått snart to uker med venting for megskjønner ingenting jeg
![]()
Ja, når vi skulle planlegge oppstart fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å starte med stimulering på syklusen som startet i mai på grunn av stor pågang. De hadde hvert fall ikke tid til meg.Fikk du beskjed om stor pågang i mai?![]()
Okei, takk for oppdatering! Håper du kommer i gang i juni ❤ Det er leeenge å vente til etter sommerenJeg hadde oppstartsamtale med sykepleier på mandag og fikk også beskjed om at det var fullt i mai. Skal igang på første juni-mens, og den er beregnet til å komme 01.juni så håper VIRKELIG at den ikke nå velger å komme siste dag i mai istedenfor…
Jeg fikk forøvrig beskjed om at 27.juni er den siste dagen de gjør uttak før sommeren, ettersom de har stengt hele juli.
Takk for svar. Masse lykke til!!Ja, når vi skulle planlegge oppstart fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å starte med stimulering på syklusen som startet i mai på grunn av stor pågang. De hadde hvert fall ikke tid til meg.
Begynner på ny syklus de første dagene i juni, så håper mai og og siste syklus går fort.
Ja er bare å ringe callbackHallo! Vurderer sette inn et av eggene vi har på lager, men.. synes liksom ikke all info jeg vil ha ligger søkbart på nett
Ringer jeg helst bare callback'en for å forhøre meg og evt avtale innsett?
Også lurer jeg på, siden jeg har endret etternavnet ift det som står på behandlingskortet, vet noen om jeg må gjøre noe spesielt ift det? Fødselsnummeret og fornavnet er jo det samme![]()
Takk! Det er lenge ja, føles som at 90% av IVF-behandling er ventingOkei, takk for oppdatering! Håper du kommer i gang i juni ❤ Det er leeenge å vente til etter sommeren
Jeg prøver å se på ventetiden som en mulighet til å forberede kroppen enda bedre, men fins grenser for hvor lenge jeg kan lure meg selv med det og… Håper du også kommer igang raskt til høsten!