Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men kommer nok til å komme dit selv, med snart sju barn, noen av dem tar sikkert den på meg og 

Ser at bhg damene har kommentert, så da kan jeg slippe ut magen på mandag 
Det er stas!

Og det ironiske er at vi foreldre jobber oss IHJEL i lang tid i forveien, planlegging, organisering, det er innbydelser, laging av X og Y som tar tid.. Jeg drev med fotobok i flere måneder. Og når dagen kommer, så skal vi gi gave i penger og?
Som vi ikke har gitt nok? Vi som burde få gave for å holdt poden i live i 15 år 

Men ja, vi er slike kjipe foreldre som går litt mot strømmen, jeg synes (helt oppriktig) at det er en gave med den festen vi lager, med folk vi inviterer, maten vi lager, stemningen og minnene. Så det var gaven vår (pluss fotobok, og klær).
Han følte seg fin etter oppkast, og var hjemme (alene, stakars) i noen timer. Spiste og drakk, så ikke syk ut. Så han fikk lov å komme en tur ned til lokalet.. Men der ble han dårlig igjen, og endte opp med å kaste opp igjen. H E R R E G U D.. Dere vet, sånn når du ikke treffer doen, og både vegger, gulv, seg selv er nedspydd. Da mistet jeg det helt, og ville bare at dagen skulle bli over, må jeg innrømme 

Jeg i kjole, tørke spy på et lite do uten utstyr, klor osv. Måtte bruke tørkepapir fra dispenser med såpe og vann.. Fikk låst av doen (var heldigvis flere) så ingen gikk inn, og kjørt ungen hjem (ikke syk igjen etter dette, følte seg bra igjen). Men jeg.. Herregud. Gikk ut og satt ned alene, 100 i puls, ringing i ørene, hadde bare lyst å dra hjem 

Men både minstemann og hun på åtte gikk rundt med avsløring på t-skjorten, men ingen klarte få det med seg. Så til slutt sa hun på åtte "hva står det på skjorten min?" og bestemor leste, men "ja, du er storesøster til minste" og tok'an ikke
Så da hentet vi minstebror også, så de fikk lese der og, og da forstod de mer
De ble vel både overrasket, og ikke, men morsomt var det nå hehe.
Og det er virkelig pur glede i videoen og, så det ville vært ganske ufølsomt å være negativ til noen som er så glad 
Men hadde vært verre om jeg faktisk ikke var gravid får jeg trøste meg med 

De hadde ikke turt å spørre om det var sant, selvsagt. Men hadde vedkommende på listen på Facebook, så fikk hun bekreftelse på at det var rett da
Tenk at lille gubben kan uttrykke seg så bra da 
Og så har jeg morkaken foran, så vil nok sikkert ta litt tid å kjenne noe.
Åå, jeg vil gjerne se om det fortsatt er muligJeg legger videoen her litt, så får dere sett![]()
![]()
(ikke QUOTE videoen).
frisk og fin baby, så alt viktige ting vi ikke så forrige uke. Alt fra blodårene i navlesnora til diafragma, at det ikke var brokk osv. Veldig fornøyd og glad
Edit: Kan sende link til video via PM om noen ikke fikk sett, har ikke lyst å la den ligge åpent![]()
Har skjønt at det blir ei lita jente! Det var jo det jeg sa
Gratulerer 
Sendte deg linkÅå, jeg vil gjerne se om det fortsatt er muligHar skjønt at det blir ei lita jente! Det var jo det jeg sa
Gratulerer
![]()

Det må jo være en jente når de ikke klarer å se kjønnet?!Jeg vil også gjerne se videogratulerer så mye med lillejenta! Her vet jeg fortsatt like lite som sist vi snakket
godt å lese at konfirmasjonen ble bra også
![]()
Kan ikke forstå at en gutt kan gjemme unna såpass så mange ganger 

Har ikke sett siden OUL, ligger en ukes tid bak skjema for når jeg trodde jeg skulle få sett babyen, men jeg tror jeg får se i morgenDet må jo være en jente når de ikke klarer å se kjønnet?!![]()
Kan ikke forstå at en gutt kan gjemme unna såpass så mange ganger
Men hvordan er det med deg? Trenger en oppdatering!
Sendte deg link![]()
Og mannen tenkte han skulle slutte med snus i samme jafs, det har vært en krevende uke
så syk og stakkarslig pluss mannevond pga manglende nikotin. Måtte fortelle han at det er godt det er jeg som skal føde 
- på tross av uhell med litt sykdom

Men er ingenting å gå på, og det har vært en del bekymringer fra min side. Som jeg ikke deler med noen egentlig. Blir nok lettere når jeg kommer i gang med oppfølging av fastlegen mtp sykdom, aap og nav, har time for å bli kjent nå i juni. Så ga jeg nav oppdatering (husker ikke om jeg har sagt det) etter påske, ultralyden og vi få det nipt resten var fin. Fortalte både om form, at de avslutter behandling av meg (gått til psykomotorisk fysioterapeut), og at jeg nå egentlig står uten noen ting. Og at jeg var gravid, og når terminen var, og at min tanke var å fortsette på AAP og gubben overta permisjon. Fikk bare til svar at jeg skulle ta kontakt igjen etter jeg hadde pratet med legen. Hadde ikke forventet noen kommentar på at jeg var gravid, men hadde håpet på en reaksjon, for det føles ærlig talt ikke som noe lettelse å ha det sagt når det du sier er som luft
De har i alle fall to timer, om ikke mer, kjøre tid hver vei..
) har vært en måned ut fra verksted, og så kom det nye (men like) lamper. Vet ikke om jeg skal le eller gråte lengre 
Økonomisk er det helt krise å være på AAP, jeg hater det så mye. Gråter litt hver dag nesten, over usikkerheten og ustabiliteten. Visste dere at om et av barna blir syk og må legges inn på sykehus, f.eks for kreft, så mister jeg all inntekt? Fordi AAP ikke gir grunnlag for omsorgspenger. Og siden jeg ikke da kan følge min aktivitetsplan (som er min jobb på AAP), så mister jeg aap. Og visste dere at for å søke sosialstønad, som vi jo ha måtte i en slik situasjon, så må du bruke opp alt av oppsparte midler. Så pengene til ungene, penger du har satt av til sertifikat eller konfirmasjon, til ferie, til buffer. Rubbel og bit. Hadde sikkert måtte solgt en av bilene og, du skal ikke ha noe formue.
). Jeg prøvde spørre NAV hva jeg manglet av oppfølging for å være ferdig avklart, men det fikk jeg jo heller ikke svar på. Så må man leve sånn i limbo, og bare håpe ikke en av ungene blir syk..
Klarer ikke kjenne livmoren selv, men jordmor kjente den i dag når hun skulle høre etter hjertelyd. Heldigvis var det det, hjertelyd altså. Har hatt en litt hard natt (irriterende nok er du så sliten at du ikke får sove), og hatt vondt i magen. Sånn litt over alt, vart kvalm og vondt oppe, men også vondt i magen nede. Så var usikker på om jeg kunne dra på denne timen, var kvalm og rar. Men etter nesten tre timer våken, to ganger på do for å tisse, litt oppe og ruslet, så på den fine månen, så sovnet jeg til slutt. Og da var det heldigvis fint når jeg våknet. Men nok greier til at jeg blir urolig for om det kunne være noe galt. 
Ja, gleder meg SÅ til detHerregud, syntes dette svangerskapet dit bare suser av gårde.. Neste innlegg så har du født![]()
Deilig og ha kommet så langt. Ikke lenge til du kjenner liv
![]()
Og siden jeg vet dette er absolutt siste gangen så koser jeg meg liksom med ventetiden, om du skjønner? Øyeblikket og spenningen med første ultralyd, med å få vite hvem som gjemmer seg der.. Det kommer aldri tilbake
Så skyndter meg ikke med å få det unna. Disse milepælene 
Tok meg 9 år å bli ferdig utredet, og var SÅ slitsomt å stå i limboland over så mange år. Og usikkerhet gjør meg sykere i tillegg
Går så fort etter uke 12+0, synes jeg.. altfor fort
Det skjønner jeg så godtJa, gleder meg SÅ til detOg siden jeg vet dette er absolutt siste gangen så koser jeg meg liksom med ventetiden, om du skjønner? Øyeblikket og spenningen med første ultralyd, med å få vite hvem som gjemmer seg der.. Det kommer aldri tilbake
Så skyndter meg ikke med å få det unna. Disse milepælene
![]()
Det er en tid man ikke får tilbake, så må nyte hvert eneste øyeblikk. Det skal jeg også om jeg er så heldig igjen 

Synes tiden går alt for fort må jeg innrømme..
Så ble helt overrasket når jeg bare får en beskjed om at pengene er utbetalt og saken er avsluttet 

Takknemlig for litt medvind på det punktet!

Newbie med blomster.. Vil ha skikkelig jentete ting hihi.. Dette er absolutt siste gang, og jeg vil ha akkurat der jeg ser for meg denne gang. Ikke spare på noe! (men må selvsagt være litt nøktern økonomisk hehe). Tips gjerne om strikkeoppskrifter, eller et plagg, det holder motet og lyset oppe 
Huff, ME er en grusom sykdom. Broren min hadde det mens han var i tenårene og i starten av 20-årene. Grusomt å se alt han ville gjøre men gikk glipp av i livet.Gravid uke 17+0
Her bare raser de avgårde egentligSynes tiden går alt for fort må jeg innrømme..
Ny uke, ny oppdatering - kan starte med å si den gledelige nyheten at jeg for tredve min siden fikk beskjed om at forsikringen tar verandadøra! Det er jo egenandel på 6000 kr, men da får vi også dekket 10.000 kr. Halleluja! Bare sofaen jeg nevnte den forrige innlegg. Døra er fra 1986, så ble SÅ overrasket, hadde ikke tenkt på å sende inn en forespørsel om ikke han som byttet den tipset oss. Har dessverre ikke god erfaring med sånt, vi hadde slikt kjøpsforsikring når vi kjøpte huset. Og oppdaget en lekkasje fra taket, som vi måtte ta opp lån på 100.000 kr for å fikse, huset var nymalt når vi overtok det.. Skjønner jo hvorfor, det begynte jo å bli skader under malingen.. Snekkeren som ordnet det sa dette hadde vært i mange år før vi kjøpte det, og de må ha malt over symptomene.. Men ja, kjøpsforsikringen var altså så vriene, lang tid på å svare, unnlot å svare, var rett og slett vanskelige. Så jeg trodde forsikring var sånn, at de prøvde sno seg unnaSå ble helt overrasket når jeg bare får en beskjed om at pengene er utbetalt og saken er avsluttet
Takknemlig for litt medvind på det punktet!
Med magen håper jeg det er greit, kjenner fremdeles ingenting, og jeg er nesten litt skeptisk til om det et noe der? Jeg satt i går kveld og la sammen klær, har mine vanlige dongeri bukser (stretch dog). Og bøyer meg fram som vanlig uten å merke noe? Kjenner heller ingen livmor når jeg ligger. Må nesten høre med dopleren etterpå tenker jeg, synes det et litt ekkelt
Ellers humper og går det, ME formen er fæl altså, det et en fæl sykdom.. Jeg vet ikke om det er påvirket av svangerskapet, har liksom ikke den følelsen, for det går jo veldig opp og ned for hver dag. Hadde det vært svangerskapet hadde det vel vært jo konstant? Men er generelt mye dårligere enn før jul, og sammenligner jeg med ett år eller to tilbake, så er nok formen halvert.
Pratet litt med gubben i går, for da hadde jeg så lite å gå på, når de små tingene jeg prioriterer ikke blir overkommelige mer (sånn over litt tid), da sliter jeg litt. For jeg gjør ikke mye synes jeg. Og det er den balansen mellom å gjøre "nok" og av de rette tingene så livet føles meningsfult ut. Hadde siste time hos den psykomotoriske fysioterapeuten i går, og fikk med jeg epikrise. Sendte teksten til nav, men hører ikke noe fra dem. Det går så trått dette systemet..
Men ja, gubben prater om at vi måtte bli sunnere så vi lever lenge sammen osv. Og jeg er jo helt enig, etter at jeg blir syk har jeg gått fra medium til 3xl, det hjelper jo ikke på. Men så klarer jeg ikke helt å forholde meg til det, for for meg er ikke det den største trusselen. For meg er den største trusselen at jeg plutselig ikke klarer komme ut av senga, at jeg ikke klarer å være med folk, eller ha på lyset, eller at noen prater. Har fått kjent ordentlig på den frykten og, for har ikke lengre kontroll over det. Og i går kjente jeg at jeg ikke orket være hjemme når ungene kom fra skolen, men orket ikke sitte i bilen heller (men det var minst vondt, så gjorde det), tanken på å hente i bhg, måtte gå, løfte en arm, en fot, åpne munnen.. Nesten uoverkommelig. Og jeg blir så lei meg, tårene triller, jeg takler ikke ha det så tungt. Det føles som jeg er fanget i min egen kropp. Så å bli sunn og tynn er liksom langt fra hvor jeg er, jeg må bare unngå å bli verre. For det er den største trusselen for livet mitt. Og det er tøft å måtte prate med sin kjære om sånt..
Så jeg sier det bare, støtt ME forskning, støtt Careless som gir av overskuddet sitt til forskning.. Vi trenger det!
Jeg håper på litt bedring så jeg kan gjøre litt "nesting", har flere ting jeg har lyst til, er liksom ikke lyst det står på. Derav forskjellen mellom å være deprimert f.eks, og ME. Men ja, jeg har lyst på klær, kjøpte og strikkede i en mørk burgunder rosa fargeNewbie med blomster.. Vil ha skikkelig jentete ting hihi.. Dette er absolutt siste gang, og jeg vil ha akkurat der jeg ser for meg denne gang. Ikke spare på noe! (men må selvsagt være litt nøktern økonomisk hehe). Tips gjerne om strikkeoppskrifter, eller et plagg, det holder motet og lyset oppe
![]()

Høres ut som broren din har kommet ut av det?Huff, ME er en grusom sykdom. Broren min hadde det mens han var i tenårene og i starten av 20-årene. Grusomt å se alt han ville gjøre men gikk glipp av i livet.
Har du hatt det lenge? Kan ikke forestille meg hvordan det er å gå gravid og få en nyfødt i en sånn situasjon. Håper formen tar seg opp igjen![]()
Det er fantastisk. Virker som barn og unge som blir rammet oftere blir friske(re), og det er jo bare utrolig bra å kunne fungere i livet!Ja, det gikk over. Nå er han mer enn vanlig aktiv og har to barn og løper ekstremfjelløp. Han var veldig heldig!Høres ut som broren din har kommet ut av det?Det er fantastisk. Virker som barn og unge som blir rammet oftere blir friske(re), og det er jo bare utrolig bra å kunne fungere i livet!
Har handlet på og av av sykemeldinger siden jeg var ferdig utdannet og klar til jobb, det er femten år siden nå. Ble antydet ME i 2020, men fikk det ikke på papiret før 2023 tror jeg? Jeg vet ærlig talt heller ikke hvordan det vært å ha nyfødt slik det er nå, derfor jeg trenger å vite at gubben helt sikkert får ha permisjonen (ikke vært behov for det tidligere)..