Skravletråd

Hei
Er det noen som vet om det er opprettet en termingruppe på Facebook allerede?
Har ikke funnet noen enda. Søkte opp på gøy, men er enda tidlig for mange. Er liksom ikke så anonymt som her inne. Du kan jo opprette en selv, men husk at de som lager gruppen ikke er anonym.

Har ikke funnet noen enda. Søkte opp på gøy, men er enda tidlig for mange. Er liksom ikke så anonymt som her inne. Du kan jo opprette en selv, men husk at de som lager gruppen ikke er anonym.
Åå, det visste jeg ikke! Litt tidlig enda for at «alle» skal vite det, men det dukker nok sikkert opp ei gruppe om ikke lenge:happy:

Åå, det visste jeg ikke! Litt tidlig enda for at «alle» skal vite det, men det dukker nok sikkert opp ei gruppe om ikke lenge:happy:
Gjør nok det. Så det lå en for desember, og jeg kunne se hvem som var administratorer. Så jeg lager ingen gruppe iallefall :hilarious: Ikke at jeg er sååå anonym her inne... men er liksom noe med å gå så public. Heldigvis er det mange hyggelige damer her inne ❤️

Godt å høre at vi er flere. Var på mange turer i påska på ski med høyt tempo. Opplevd denne uka at å gå opp trappa gjør meg skikkelig andpusten :laughing002
Jeg trenger ikke gå opp trappa engang, er helt vilt andpusten, bare 14 dpo :hilarious: Det begynte i går, og tissentrengt! Kan vanligvis holde meg 8 timer helt fint.. nå max 2

Hva bruker dere for å beregne termin? Jeg får opp 3 forskjellige datoer, ikke så viktig og vet de fleste ikke føder på termin, men interessant at det er ulikt.

Hva bruker dere for å beregne termin? Jeg får opp 3 forskjellige datoer, ikke så viktig og vet de fleste ikke føder på termin, men interessant at det er ulikt.
Bruker babyverdens kalkulator med tidspunkt for el (basert på lang tids el-testing og ganske stabil syklus, + testing i denne pp’en) og legger inn i appene mine. Eneste appene jeg får feil dato på er de som ikke inkluderer sykluslengde, da jeg ikke har standard sykluslengde, så der justerer jeg termindatoen selv for å få riktig graviditetsuke, mao. blir den termindatoen feil :smiley-ashamed004 kanskje du har samme problem?

Bruker babyverdens kalkulator med tidspunkt for el (basert på lang tids el-testing og ganske stabil syklus, + testing i denne pp’en) og legger inn i appene mine. Eneste appene jeg får feil dato på er de som ikke inkluderer sykluslengde, da jeg ikke har standard sykluslengde, så der justerer jeg termindatoen selv for å få riktig graviditetsuke, mao. blir den termindatoen feil :smiley-ashamed004 kanskje du har samme problem?
Muligens! Velger å forholde meg til den som tar utgangspunkt i faktisk sykluslengde :)

Har feiret bursdagen til to av barna i dag. Heldigvis ble det ikke avslørt noe :joyful: Jeg tror jeg er dårlig på å juge når det gjelder svangerskap! Hadde jeg fått det populære spørsmålet «er du gravid?», så hadde jeg nok ikke klart og unngått å se lur ut :rendeer

Ultralyd.. Har ikke full oversikt over siste mens eller EL! Ellers hadde jeg nok brukt babyverden eller NHI sin ☺️

Har feiret bursdagen til to av barna i dag. Heldigvis ble det ikke avslørt noe :joyful: Jeg tror jeg er dårlig på å juge når det gjelder svangerskap! Hadde jeg fått det populære spørsmålet «er du gravid?», så hadde jeg nok ikke klart og unngått å se lur ut :rendeer
Samme heeeeer. Men jeg tør ikke nevne noe så tidlig, for jeg tok min første test i natt (og i dag) med veldig svake streker - så vil vente litt å fortelle noe til min mor og far før jeg evt. får litt sterkere strek. Men de er her mye med fireåringen, og jeg klarer aldri å lyve for de. Det første min mor sier da hun kommer inn døren i dag "Ah jeg hørte ett fint navn på radioen i dag hvis dere får guttebaby" :bored: :dead: :sour: :wtf: Men jeg klarte fader meg å holde snavla :nailbiting: Mannen trodde jeg hadde fortalt de om det, for han kom inn midt i samtalen. Men han sa heldigvis ikke noe :hilarious:

Samme heeeeer. Men jeg tør ikke nevne noe så tidlig, for jeg tok min første test i natt (og i dag) med veldig svake streker - så vil vente litt å fortelle noe til min mor og far før jeg evt. får litt sterkere strek. Men de er her mye med fireåringen, og jeg klarer aldri å lyve for de. Det første min mor sier da hun kommer inn døren i dag "Ah jeg hørte ett fint navn på radioen i dag hvis dere får guttebaby" :bored: :dead: :sour: :wtf: Men jeg klarte fader meg å holde snavla :nailbiting: Mannen trodde jeg hadde fortalt de om det, for han kom inn midt i samtalen. Men han sa heldigvis ikke noe :hilarious:
Hahaha. Jeg hadde besøk av ei venninne i dag som er totalt åpen om sin nedfrysning av egg etc., så da måtte jeg jo også være like åpen, så nå vet 2 venninner det:bag: Jaja, kjekt å ha noen som kan forstå/støtte ved eventuell SA

Hahaha. Jeg hadde besøk av ei venninne i dag som er totalt åpen om sin nedfrysning av egg etc., så da måtte jeg jo også være like åpen, så nå vet 2 venninner det:bag: Jaja, kjekt å ha noen som kan forstå/støtte ved eventuell SA
Ja, helt enig med deg, jeg tenker det samme. Jeg har noen få som jeg omgåes med ofte som jeg sendte nattens test til for å se om de også så strekene:
- Jeg sendte til søstersen, for hun hadde hatt en drøm om at jeg var gravid :hilarious: (og vi deler det meste).
- Så fortalte vi bestekompisen til mannen min, for de annonserte nettopp sine positive tester for oss! (Så hvis denne sitter blir det som en drøm for mannen min og bestekompisen hans, med bebiser en måned imellom bare :dummy::dummy:!!) :nailbiting:
- Også fortalte jeg en nabovenninne (hun delte sin test med meg da hun var gravid sist og vi treffes ofte) så kan hun litt om graviditet, så fint å ha noen og få litt tips og lærdom fra :cat:

Bruker babyverden sin og Nørs... de stemmer med det helsepersonell vil bruke. For frem til ultralyd så tar ikke de heller hensyn til sykluslengde. Og så regnes et svangerskap i Norge å være 40 uker og 3 dager. Mens andre steder i verden regner de 40 uker eller 40 uker og 2 dager. Det kan og virke inn på at man får ulike datoer.

Jeg velger å følge de datoene som helsepersonell bruker fordi jeg orker ikke å forholde meg til ulike datoer.

Back
Topp