Symptomtråd ✨

Jeg er så utrolig varm om kvelden når vi har lagt oss, holder på å krepere under dyna selv om det er sommerdyne, det er null varme i rommet og vinduet er åpent. Hjelpes, jeg er som en varmeovn.

hvordan kjenner man igjen en eventuell UVI i graviditeten? Jeg har vanligvis symptomfri uvi og kjenner det mest på et slags press på blæren og at jeg må tisse ofte.
Men nå som jeg er gravid er det både press på blæren og jeg må tisse ofte uansett.
I dag har jeg vondt nederst i magen når jeg står, men det er helt fint når jeg sitter.

hvordan kjenner man igjen en eventuell UVI i graviditeten? Jeg har vanligvis symptomfri uvi og kjenner det mest på et slags press på blæren og at jeg må tisse ofte.
Men nå som jeg er gravid er det både press på blæren og jeg må tisse ofte uansett.
I dag har jeg vondt nederst i magen når jeg står, men det er helt fint når jeg sitter.
Jeg tror du bare må ta urintest. Jeg fikk det påvist uten å ha noen symptomer, og ante ikke selv at jeg hadde det.

Jeg tror du bare må ta urintest. Jeg fikk det påvist uten å ha noen symptomer, og ante ikke selv at jeg hadde det.
I dag gjør det ikke vondt lenger….
Er alltid litt ekstra obs da jeg fikk nyrebekkenbetennelse av uvi for 20 år siden. Strøk nesten med. Ingen symptomer før det kom i nyrene.

16 uker snart. Spyr fremdeles. Ellers så
puppene ut som vannballonger!

14+ 3 og er enda trøtt fra en annen verden. Måtte sykemeldes nå fordi jeg sover jo 15 timer i døgnet funker ikke å sove heller… noen andre som er trøtte??

14+ 3 og er enda trøtt fra en annen verden. Måtte sykemeldes nå fordi jeg sover jo 15 timer i døgnet funker ikke å sove heller… noen andre som er trøtte??
Jaa kan fortsatt sovne litt midt på dagen. Jeg lurer på om jernmangel kan ha noe med det å gjøre kanskje? Ønsker hvertfall sterkt energien tilbake snart!

Stuptrøtt konstant! Sovner på sofaen ca hver dag.
Kunne ønske jeg kunne blitt deltids-sykemeldt, men vet ikke hvordan det evt blir siden jeg bare er ringevikar.

14+1 Synes symptomene mine har begynt å lette veldig nå. Er mye mindre tungpusten, magen har på en måte løftet seg litt og blitt annerledes. Klarte å gå litt tur i solen i dag (kanskje solen gjør at jeg føler meg bedre?). Kvalmen er kraftig redusert, men ikke helt borte. Sliter fremdeles med tisseturer på natten og mange tanker i det jeg skal sove. Hjernen ser ut til å begynne å fungere igjen. Nå håper jeg å snart få kjenne ordentlig liv, for man blir nesten bekymret…

13+1 her og kvalmen har lettet noe. Jeg er sabla trøtt om ettermiddagene da. Og magen presser på blæra hele tiden. Babyen ligger langt nedi bekkenet fremdeles sa jordmoren i dag .

Noen flere som er svimle? Husker dette fra aller første svangerskap. Jeg kan lett bli svimmel om jeg står oppreist over en tid, etter å ha ligget. Det skjedde etter TOUL da vi ventet på NIPT-blodprøve og der skjedde en annen gang i påska også. Jeg blir svimmel, småkvalm og får en besvimelsesfølelse. Hjelper å drikke og å sette seg ned med hodet mellom beina. Det er litt ekkelt da, men jeg har ikke besvimt for jeg kjenner igjen signalene godt og klarer å forhindre besvimelse.

Noen flere som er svimle? Husker dette fra aller første svangerskap. Jeg kan lett bli svimmel om jeg står oppreist over en tid, etter å ha ligget. Det skjedde etter TOUL da vi ventet på NIPT-blodprøve og der skjedde en annen gang i påska også. Jeg blir svimmel, småkvalm og får en besvimelsesfølelse. Hjelper å drikke og å sette seg ned med hodet mellom beina. Det er litt ekkelt da, men jeg har ikke besvimt for jeg kjenner igjen signalene godt og klarer å forhindre besvimelse.
Hadde det ofte helt i starten, men skjer sjeldnere nå. Det varte dog bare noen sekunder, så om du opplever det veldig ofte så ville jeg kanskje sjekket at du ikke har noen mangler? D-vitamin, jern, blodtrykk osv. Vanlig å svimle litt, men greit å dobbeltsjekke om det er veldig intenst.

Fikk blod igjen på papiret jeg nå. Uke 17. skjønner ikke hvorfor jeg skal blø en gang hver mnd :( ville dere ringt lege eller sett an? Sist sa de jeg skulle si ifra hvis jeg blødde like mye som en mens, men det er ikke sånn nå.. men syns det er ubehagelig.

Hadde det ofte helt i starten, men skjer sjeldnere nå. Det varte dog bare noen sekunder, så om du opplever det veldig ofte så ville jeg kanskje sjekket at du ikke har noen mangler? D-vitamin, jern, blodtrykk osv. Vanlig å svimle litt, men greit å dobbeltsjekke om det er veldig intenst.
Mangler ingenting her, men jeg opplever det som blodtrykksfall og ettersom jeg har normalt/lavt blodtrykk i utgangspunktet kan det svimle for meg av og til. Men skal følge med.

Fikk blod igjen på papiret jeg nå. Uke 17. skjønner ikke hvorfor jeg skal blø en gang hver mnd :( ville dere ringt lege eller sett an? Sist sa de jeg skulle si ifra hvis jeg blødde like mye som en mens, men det er ikke sånn nå.. men syns det er ubehagelig.
Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Jeg er også mer svimmel om dagen, og får litt lettere blodtrykksfall når jeg reiser meg fort. Mulig det bare er at jeg har drukket litt lite, og eventuelt litt lavt blodtrykk i svangerskapet.

Har vært på do en gang til, kom heldigvis ikke noe da. Men har booket privat ultralyd imorgen, så får mannen vært med også. Godt å få sjekket det ut.
Så bra! Kanskje du har morkaken litt foran åpningen eller noe? Jeg har i hvert fall det nå og blør gjerne litt etter samleie. Krysser fingrene for deg i morgen

Back
Topp