Symptomtråden

Drømmer noe helt hinsides, om folk jeg nesten ikke kjenner eller ikke sett på hauger a år. Og puppene da :hungover: Au!

Hangoverfølelse/kvalme både i går og i dag, blir heldigvis bedre utover dagen (har begynt å spise frokost, noe jeg ikke har pleid før, det hjelper). Vondt i korsryggen og kjenner på litt stikninger i nedre del av magen. Blir spennede når jobb begynner igjen på tirsdag.. :dead: mannen spiste siste stykket av pizzaen som jeg hadde spart i går, da holdt jeg på å begynne å grine, så hormonene er der ja :laughing002

Ville drømmer, uggenhet ved sult, hormoner ute av kontroll..

Hangoverfølelse/kvalme både i går og i dag, blir heldigvis bedre utover dagen (har begynt å spise frokost, noe jeg ikke har pleid før, det hjelper). Vondt i korsryggen og kjenner på litt stikninger i nedre del av magen. Blir spennede når jobb begynner igjen på tirsdag.. :dead: mannen spiste siste stykket av pizzaen som jeg hadde spart i går, da holdt jeg på å begynne å grine, så hormonene er der ja :laughing002
Blitt frokostperson jeg også de siste dagene. Helt nødvendig med rundstykke med smør og gulost for at kvalmen skal døyves litt :joyful:

Dette er så skummelt! Føler jeg har så lite symptomer :schocked028:sad015 enter jeg 6+4 eller 7+0.. kan jo hende jeg bare er heldig. Men har skikkelig noia!! Tidlig ul om 5 dager og er livredd for at de ikke finner noe...

Dette er så skummelt! Føler jeg har så lite symptomer :schocked028:sad015 enter jeg 6+4 eller 7+0.. kan jo hende jeg bare er heldig. Men har skikkelig noia!! Tidlig ul om 5 dager og er livredd for at de ikke finner noe...
Vet ikke om det er noe som kan trygge deg annet en ul nå, men vet det er like vanlig å ha lite/ingen symptomer som å ha flere av dem :) Håper det ser bra ut når du skal på ultralyd :love2

Knekkebrød på brunost mot kvalmen her. Vi skulle ha pinnekjøtt til middag igår, det stinka i hele hytta. Måtte spy, så gå ut å herje med hunden og sjokk lufte hytta hahah

Knekkebrød på brunost mot kvalmen her. Vi skulle ha pinnekjøtt til middag igår, det stinka i hele hytta. Måtte spy, så gå ut å herje med hunden og sjokk lufte hytta hahah
Jeg var på lammestek i påska. Sleit no veldig pga lukt og smak. Gjorde det sist graviditet og.

Jeg er utrolig slapp å trøtt om dagene men bare ett spm til dere som har litt mer erfaring enn meg...
Jeg er kaffe avhengig å utrolig glad i lakris men har helt siden 1 dpo holdt meg unna begge disse tingene men nååååå sliter jeg. Har sprekt noen ganger å tatt en kopp kaffe men ikke snakk om mye. Lakris har jeg ikke tørt å spise men har sååååå lyst på :schocked028 ellers er symptomene å hormonene på topp! Kort lunte å stakkars folk i trafikken dem får fingern å jeg sitter i bilen å hisser meg ordentlig opp å stakkars kjæreste som sitter på sitter snart under vinduskarmen på bilen for å ikke være med i bilen :smiley-ashamed004 men puppene er tunge å kroppen tar seg fort en siesta :smiley-angelic001

Edit: oppblåst etter vært måltid å MÅ ha frokost :Heartred

Noen som har erfaring med beige/lys brun utflod som ikke betyr noe?
Hva er oddsen for at jeg AKKURAT satt å googlet det! Så tenkte jeg at kanskje jeg kunne spørre her :hilarious: Mao vet ikke, kan ikke huske hvordan det var før. Her er den plutselig mer beige/gulaktig.. leste at det kunne være tegn på infeksjon, men om det ikke luktet ille eller man hadde annet ubehag var det nok bare grunnet hormonelle forandringer

Hva er oddsen for at jeg AKKURAT satt å googlet det! Så tenkte jeg at kanskje jeg kunne spørre her :hilarious: Mao vet ikke, kan ikke huske hvordan det var før. Her er den plutselig mer beige/gulaktig.. leste at det kunne være tegn på infeksjon, men om det ikke luktet ille eller man hadde annet ubehag var det nok bare grunnet hormonelle forandringer
Så tilfeldig!! Søkene mine tilsier at det oftest er ufarlig med mindre det kommer sammen med dårligere form, blødninger og smerter i underlivet. Jeg har ingen av dem. Har hatt mye utflod de siste ukene, så antar at jeg ser ganske kjapt om det fortsetter :sorry:

Så tilfeldig!! Søkene mine tilsier at det oftest er ufarlig med mindre det kommer sammen med dårligere form, blødninger og smerter i underlivet. Jeg har ingen av dem. Har hatt mye utflod de siste ukene, så antar at jeg ser ganske kjapt om det fortsetter :sorry:
Økt mengde utfold er iallfall helt vanlig sto det. Beige/brunt kan jo bety litt blodtilblandet, men så er det jo vanlig at slimhinnene også bli ekstra skjøre under graviditet, så om du ikke har andre symptomer ville jeg prøvd å senke skuldrene :Heartred
Slitsomt denne første tiden hvor man analyserer alt altså :sorry:

Jeg er utrolig slapp å trøtt om dagene men bare ett spm til dere som har litt mer erfaring enn meg...
Jeg er kaffe avhengig å utrolig glad i lakris men har helt siden 1 dpo holdt meg unna begge disse tingene men nååååå sliter jeg. Har sprekt noen ganger å tatt en kopp kaffe men ikke snakk om mye. Lakris har jeg ikke tørt å spise men har sååååå lyst på :schocked028 ellers er symptomene å hormonene på topp! Kort lunte å stakkars folk i trafikken dem får fingern å jeg sitter i bilen å hisser meg ordentlig opp å stakkars kjæreste som sitter på sitter snart under vinduskarmen på bilen for å ikke være med i bilen :smiley-ashamed004 men puppene er tunge å kroppen tar seg fort en siesta :smiley-angelic001

Ikke så mye erfaring, men har undersøkt en del mtp kaffe og koffein. Jeg pleier å drikke en dobbelshot med espresso (i iskaffe) om dagen, dette skal utgjøre ca 120-150 mg koffein. Maksimalt anbefalt koffeininntak daglig er 200 mg, men da er det faktisk mer "føre var", en skal visst innta ganske mye koffein før det faktisk har noe å si (lav fødselsvekt mv).

Om du bare drikker en kaffekopp (traktekaffe: 80-120 mg koffein, gjennomsnittlig 95 mg) daglig hadde jeg ikke vært bekymret i det hele tatt! Så kommer det også an på om om du drikker/spiser andre ting med koffein i tillegg:

Brus (35-40 mg pr 0,33l)
Energidrikk (160 mg pr 0,5l)
Sort te (40-50 mg pr 2dl)
Mørk sjokolade (20-30 mg pr 30 gr sjokolade)

Det blir et regnestykke, men jeg kommer til å fortsette å kose meg med kaffen min såfremt denne kvalmen går over.. :)

Lakris er jeg ikke kjent med, og ikke er jeg så glad i det heller :smiley-ashamed004

Jeg er også både kaffekjærring og avhengig av lakris :angelic:
Jeg har gått over til pulverkaffe da det inneholder mindre koffein, tar en kopp morgen og en etter middag:)
Lakris kan man spise i små mengder! Har spist bittelitt nå i påsken, men blir nok å holde meg unna resten av svangerskapet:wacky:

Back
Topp