Førstegangsmamma2020
Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Julistrålene 2025 ♡
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Ullprogram (30 C)Hva vasker dere hjemmestrikket ull på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ullprogram (30 C)Hva vasker dere hjemmestrikket ull på?
Ullprogram (30 grader) med kun milo tøyvaskHva vasker dere hjemmestrikket ull på?
Vanlig ullvask. 30 grader. Funker for alle garntyper jeg bruker. Med vår maskin hvert fall. Bruker vanlig såpe (Klar), myte at man må ha spesialsåpe. Men absolutt fordel om den er flytende og ikke pulver.Hva vasker dere hjemmestrikket ull på?
Hva har dere sentrifugeringen på?Vanlig ullvask. 30 grader. Funker for alle garntyper jeg bruker. Med vår maskin hvert fall. Bruker vanlig såpe (Klar), myte at man må ha spesialsåpe. Men absolutt fordel om den er flytende og ikke pulver.
Jeg vasker alt jeg strikker for hånd, med mindre jeg bruker garn som er superwash behandlet, det kan vaskes på ullprogram i maskin. Ville ikke anbefalt å vaske ubehandlet ullgarn i maskin, uten å teste din maskin med en prøvelapp i det aktuelle garnet først. Det kan være stor forskjell fra maskin til maskin hvor skånsomme de er. Jeg bruker ullsåpe, enten Milo eller På Stell sinHva vasker dere hjemmestrikket ull på?
Jeg husker ikke om det er 700 eller 900 omdreininger, men standard for ullprogrammet på min maskin hvert fall. Gjør ingen endringer på den. Det er som det skrives her sikkert lurt å teste noe mindre viktig først, men jeg kjenner min maskin, og det har alltid gått bra i den.Hva har dere sentrifugeringen på?
Ullprogram 30 grader med miloHva vasker dere hjemmestrikket ull på?
Jeg trodde ull måtte ha veldig skånsom sentrifugering, så jeg skrudde ned til 400 omdreininger.. men alt ullet ble tovetJeg husker ikke om det er 700 eller 900 omdreininger, men standard for ullprogrammet på min maskin hvert fall. Gjør ingen endringer på den. Det er som det skrives her sikkert lurt å teste noe mindre viktig først, men jeg kjenner min maskin, og det har alltid gått bra i den.
Huff det var kjedelig. Våre maskiner er nok veldig ulike da, dessverre! Det var virkelig synd!Jeg trodde ull måtte ha veldig skånsom sentrifugering, så jeg skrudde ned til 400 omdreininger.. men alt ullet ble tovetvasket på ullprogram, 30 grader og 400 omdreininger..
Jeg tør aldri å vaske i maskin. Jeg strikker mye i alpakka og det krymper lett uansett. Så jeg vasker for hånd med med vaskemiddel fra på stell.Men er det en ting at ull må ha høy sentrifugering? Eller er det bare maskinen som ødelegger klærne? Funket tydeligvis ikke på lav sentrifugering..
I dag vasket jeg plagg i Sandnesgarn Sunday og Tynn merino og flere plagg i knitting for olive Merino på ullprogram med 30 grader og 900 omdreininger. Ingenting ble tovet. Maskiner er nok veldig forskjellige. Vasket sammen med andre ullplagg til oss voksne, så kanskje det hjelper å ha en fullere maskin?? Eller så er det noe med måten maskinen din jobber på. Veldig synd at det ble tovet!Jeg trodde ull måtte ha veldig skånsom sentrifugering, så jeg skrudde ned til 400 omdreininger.. men alt ullet ble tovetvasket på ullprogram, 30 grader og 400 omdreininger..
Kanskje jeg hadde for lite omdreininger? Er en del som har blitt ødelagt - noe helt nyttI dag vasket jeg plagg i Sandnesgarn Sunday og Tynn merino og flere plagg i knitting for olive Merino på ullprogram med 30 grader og 900 omdreininger. Ingenting ble tovet. Maskiner er nok veldig forskjellige. Vasket sammen med andre ullplagg til oss voksne, så kanskje det hjelper å ha en fullere maskin?? Eller så er det noe med måten maskinen din jobber på. Veldig synd at det ble tovet!
Jeg tør aldri å vaske i maskin. Jeg strikker mye i alpakka og det krymper lett uansett. Så jeg vasker for hånd med med vaskemiddel fra på stell.
Håper ikke mye ble ødelagt
Jeg bruker som regel 800, har ikke ødelagt noe til nå men er jo alltids en risiko for det dessverreHva har dere sentrifugeringen på?
Vil henvise til svaret jeg la igjenKanskje jeg hadde for lite omdreininger? Er en del som har blitt ødelagt - noe helt nytt(
Veldig kjedelig at noe har blitt ødelagt!Jeg vasker alt jeg strikker for hånd, med mindre jeg bruker garn som er superwash behandlet, det kan vaskes på ullprogram i maskin. Ville ikke anbefalt å vaske ubehandlet ullgarn i maskin, uten å teste din maskin med en prøvelapp i det aktuelle garnet først. Det kan være stor forskjell fra maskin til maskin hvor skånsomme de er. Jeg bruker ullsåpe, enten Milo eller På Stell sin![]()
Takk for gode tips <3Vil henvise til svaret jeg la igjenDet handler ofte mer om type garn plaggene er strikket i, om det er egnet til å vaskes i maskin på ullprogram (superwashbehandlet) eller ikke. For eksempel er Sandnes sin Tynn Merinoull superwashbehandlet
Veldig kjedelig at noe har blitt ødelagt!Du kan prøve å legge det vått med litt balsam i vannet en stund og strekke det til for å få det i riktig størrelse igjen
![]()