Drømmen om et søsken.

Lykke til i dag :love017
Dette skal gå bra, for det har jeg bestemt nemlig. ;)

Masse lykke til i dag ❤️
Tusen takk! Jeg fikk akkurat beskjed fra embryologen om å sette meg i bilen og kjøre til Oslo. Vi har en 4AA blastocyst som venter på oss der. Det er helt sprøtt. Jeg er ikke god i sannsynlighetsregning, men troooor oddsen for det var ganske dårlig :laughing001 :Heartpink

Jeg er offisielt ruger :Heartpink
Ble ringt av embryolog litt over 8 i dag. Hun fortalte at den lille blastocysten hadde utviklet seg til en ekspanderende blastocyst med gradering 4AA. Tusen følelser på en gang! Hadde jo innerst inne ikke trodd det skulle bli innsett. Men dette er en liten tøffing. Håper også det er en stayer:Heartpink

Hadde time til innsett klokken 13. Og embryologen tok en siste titt, og den hadde da begynt å klekke, så graderingen havnet et sted midt mellom 4 og 5 AA.

Jeg må få berømme embryologene hos Medicus. Det å høre fra henne hver dag har gjort ventetiden mye enklere for meg. Og jeg opplever virkelig at de heier på meg. Legen og sykepleieren i dag virket også oppriktig glade for at vi hadde fått et så godt utgangspunkt utfra det ene lille egget vi fikk ut.

Nå blir det spennende dager framover! Vær så snill og klamre deg fast lille :Heartpink

Vedlegg

• IMG_8498.jpeg
    IMG_8498.jpeg
    43,2 KB · Visninger: 20
Last edited:
Jeg er offisielt ruger :Heartpink
Ble ringt av embryolog litt over 8 i dag. Hun fortalte at den lille blastocysten hadde utviklet seg til en ekspanderende blastocyst med gradering 4AA. Tusen følelser på en gang! Hadde jo innerst inne ikke trodd det skulle bli innsett. Men dette er en liten tøffing. Håper også det er en stayer:Heartpink

Hadde time til innsett klokken 13. Og embryologen tok en siste titt, og den hadde da begynt å klekke, så graderingen havnet et sted midt mellom 4 og 5 AA.

Jeg må få berømme embryologene hos Medicus. Det å høre fra henne hver dag har gjort ventetiden mye enklere for meg. Og jeg opplever virkelig at de heier på meg. Legen og sykepleieren i dag virket også oppriktig glade for at vi hadde fått et så godt utgangspunkt utfra det ene lille egget vi fikk ut.

Nå blir det spennende dager framover! Vær så snill og klamre deg fast lille :Heartpink
Topp gradert embryo! Det kan vel ikke bli mye bedre enn det :D :hello2

I dag har vært en rar dag. Vært utrolig emosjonell, og kjenner veldig på at jeg nå har «mistet kontrollen» over utviklingen, siden ingen får fulgt med lenger. Hadde jo selvsagt aldri noen reell kontroll, men ja.

I går var jeg så enormt glad, men i dag her jeg tenkt mye på at det er like sannsynlig at det ikke blir baby som at det blir det. Jeg kjenner av og til veldig på hvor sliten jeg blir av min egen hjerne.

Ellers har det blitt brå slutt på inntak av koffein som har resultert i dundrende hodepine. Det er mye diffuse «smerter/murringer» i magen. Men det skyldes nok økningen av Cyclogest fra 2 til 3 ganger daglig i går.

Last edited:
I dag har vært en rar dag. Vært utrolig emosjonell, og kjenner veldig på at jeg nå har «mistet kontrollen» over utviklingen, siden ingen får fulgt med lenger. Hadde jo selvsagt aldri noen reell kontroll, men ja.

I går var jeg så enormt glad, men i dag her jeg tenkt mye på at det er like sannsynlig at det ikke blir baby som at det blir det.

Ellers har det blitt brå slutt på inntak av koffein som har resultert i dundrende hodepine. Det er mye diffuse «smerter/murringer» i magen. Men det skyldes nok økningen av Cyclogest fra 2 til 3 ganger daglig i går.
Akkurat sånn har jeg også følt det etter innsett. Det er vanskelig å gå fra å kunne se på en skjerm hva som skjer og til at man bare må håpe det går bra inni der. Men når det nå har gått så fint fram til blasto, så er det god sjanse for at det fortsetter å gå bra. Den var i ferd med å klekke, det betyr at akkurat nå så leter den etter en god plass å grave seg ned. Kanskje den akkurat nå har funnet seg en god plass og har begynt å grave seg ned i den myke gode slimhinna full av god næring for et lite embryo. ❤️

Akkurat sånn har jeg også følt det etter innsett. Det er vanskelig å gå fra å kunne se på en skjerm hva som skjer og til at man bare må håpe det går bra inni der. Men når det nå har gått så fint fram til blasto, så er det god sjanse for at det fortsetter å gå bra. Den var i ferd med å klekke, det betyr at akkurat nå så leter den etter en god plass å grave seg ned. Kanskje den akkurat nå har funnet seg en god plass og har begynt å grave seg ned i den myke gode slimhinna full av god næring for et lite embryo. ❤️
Takk for fine ord :Heartpink det hjelper litt når dagen er litt tyngre enn den kanskje trenger å være:Heartpink

I dag våknet jeg og følte meg litt støl og rar i magen. Sentrert i midten ca midt mellom navelen og symfysen. Utover dagen sprede det seg først ut til lysken, og så videre rundt over korsryggen så ble som et stølt «belte». Rar følelse.

Utover det føler jeg meg som vanlig. Ingen Pepsi i deg heller, men foreløpig ingen hodepine, så håper jeg slipper unna i dag :)

Tar meg selv i å sitte å ta på magen:laughing002 håper det sender god energi til den som forhåpentlig jobber med implantasjon inni der :Heartpink

Jeg hadde planlagt ikke teste noe før 12dpo. Den planen røk ut døra i dag. Jeg tok en make sure test på mandag for å sjekke ståa på Ovitrelle. Den var negativ. Angrer på at jeg ikke har tatt flere tester med lavere følsomhet. For på dagens test skimter jeg strek. Og den umiddelbare glede gikk over i: det er sikkert Ovitrelle-strek. Der er 10 dager i dag siden jeg satte Ovitrelle. Så fikk kjempe smil, til at fornuften tok over. Må jo bare se om streken blir borte eller sterkere. Forrige IVF runde hadde jeg positiv test 6dpo, men negativ 7dpo, så da var Ovitrelle ute etter 9 dager.
Jeg har mye rare følelser i magen. Lett stølhet, og tidvis følelsen av sakte leamus eller «dytt» på venstre side mot midten i høyde med hoftebeinet. Kjenner det kun hvis jeg sitter i ro eller ligger. Ifølge chat kan dette være at enbryoet jobber med å grave seg dypere ned i slimhinnen. Håper det stemmer :Heartpink
I går og i dag har jeg også hatt litt stikking i brystene. Men prøver å ikke legge altfor mye i det :angelic: :bag:

Vedlegg

• IMG_8530.jpeg
    IMG_8530.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 40
  • IMG_8531.jpeg
    IMG_8531.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 40
Last edited:
Men hallo så spennende! Hvis makesure var negativ allerede på mandag må det da være mest sannsynlig at Ovitrelle er helt ute også på mer sensitive tester nå og at dette er babystrek :love7

Men hallo så spennende! Hvis makesure var negativ allerede på mandag må det da være mest sannsynlig at Ovitrelle er helt ute også på mer sensitive tester nå og at dette er babystrek :love7
Det er bare at det var utvannet urin på kvelden på mandag. Angrer meg sååå for at jeg ikke har testet mer! Det er klart at der er grenser for hvor høyt det kan ha vært på mandag. Hvis man ser på halveringstiden burde det vært 87 da, og der ville man sett selv om det var utvannet urin. Så må bare anta at det var lavere enn halveringstiden tilser. Men får jo bare hvordan den her utvikler seg da :bag: håper så inderlig!!!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp