Hei
Jeg er nå i svangerskapsuke 24 og starter kjenne på en liten «skrekk» om en kan kalle dette. Tidligere uker har jeg vert en del kvalm og sliten, men er også mamma til en liten på snart 1 år og dagene er aktive.
Jeg startet tenke på fødsel sist og ser i notater at jeg var i aktiv fødsel i nesten 11 timer hvorav siste 2-3 var med full åpning og press rier. Fødsel fra vannavgang var godt over 17 timer og jeg var helt utslitt og var overhode ikke tilstede og med når barnet mitt vart født. Fødselen endte i klipp og kopp for å få baby ut og jeg hadde en (om en kan kalle det) traumatisk opplevelse med overlegen som håndterte meg der nede. Jeg skal nå føde på same sykehus og jeg stresser med å kanskje skulle havne i same situasjon hvor jeg var på sykehuset nesten alle timene, dårlig plassert epidural som «lammet» halve kroppen og gav med spinal hodepine flere uker/mnd etter fødsel og en dårlig behandling og respekt av avsluttende lege. Jeg følte meg mindreverdig, ikke sett, og ikke hørt av legen.
Min samboer har sagt han vil håndtere dette neste gang, snakke med jm på sykehuset og be om annen lege. Men jeg stresser likevel selv om jeg vet han ordner når han sier det
Det jeg kanskje søker her i Skravletråden er om noen har flere fødsler hvor kanskje senere fødsler gikk raskere? Og hadde en bedre opplevelse som har «overdøyd» den andre fødselen?
Svangerskapet i seg selv føler jeg har gått for fort og jeg kan ikke fatte jeg er over halvveis. Jeg føler det ikke har gått opp ennå og tar meg selv flere ganger å tenke at jeg opplever forrige svangerskap igjen med mitt snart 1 år gamle barn i magen, ikke en ny verdensborger og at jeg skal føde om under 20 uker
Jeg har jm time om to uker og vil selvfølgelig ta opp dette med henne da jeg hadde god oppfølging i forkant av første fødsel. Har ikke hatt time hos henne ennå denne gangen.