FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2? Gravid❤️

Det er vanskelig å holde nysgjerrigheten i sjakk! :smiley-angelic002

Angående ukesindikator så anbefaler jeg å lese denne: https://community.babycentre.co.uk/...-info-about-clearblue-weeks-indicator-digital
Gir en veldig god forklaring på nøyaktigheten og hcg-nivå! :Heartred
Ja så vet jeg burde vente til onsdag egentlig, var ment til det forrige uke da for å få 2-3, men fikk det allerede på mandag. Husker det tok litt lengre tid å få 3+ med datter utifra at jeg testet etter 5 dager haha men mandagen var den positiv. Får se hva jeg gjør :Heartred

Tenkte å svi av siste test digitale i morgen ved 5+0, men er egentlig redd det er for tidlig hvis den måler riktig. Da burde jeg vente til onsdag. Men så er det denne nysgjerrigheten, da!
Her tok nyskjerrigheten ovehånd :hilarious: jeg fikk 2-3 i dag også.. du er god hvis du klarer å vente :)

Her tok nyskjerrigheten ovehånd :hilarious: jeg fikk 2-3 i dag også.. du er god hvis du klarer å vente :)
Håper jeg klarer å vente til tirsdag. Sannsynligheten for å få 2-3 er jo stor. Fikk 3+ 4+6 med datter, og 5+4 på forrige MA, men ved en MA er jo forløpet likt som ved en vellykket graviditet så tidlig, så ser jo at det varierer ifht når man får 3+. Jeg har så lite lyst til å bruke mer penger på testing :angelic:

Flere symptomer:
Trøtthet
Utmattelse
Ømt tannkjøtt
Kviser
Fryser

Kveldsoppdatering:
Byturen i dag endte i dritvondt bekken. Måtte sette meg flere ganger. Skar som kniver. Og når det er sånn blir tankegangen så irrasjonell og tenker på SA osv. Var godt å komme hjem, men oppdaget nå at pillen midt på dagen var glemt så skyndte meg å ta den, og sitter her med «menskramper». For meg et godt tegn, altså. Har hatt litt av dette, men hadde mye mer og sterkere menssmerter med datter. Hadde ingenting ved MA-en i uke 12 i 2023.

Kveldsoppdatering:
Byturen i dag endte i dritvondt bekken. Måtte sette meg flere ganger. Skar som kniver. Og når det er sånn blir tankegangen så irrasjonell og tenker på SA osv. Var godt å komme hjem, men oppdaget nå at pillen midt på dagen var glemt så skyndte meg å ta den, og sitter her med «menskramper». For meg et godt tegn, altså. Har hatt litt av dette, men hadde mye mer og sterkere menssmerter med datter. Hadde ingenting ved MA-en i uke 12 i 2023.
Altså, bekkenløsning er ikke noe å trakte etter, men man er i det minste gravid da. :hilarious:

5+0

Fikk 2-3 på digital i dag, og er fornøyd med det. Skal vel ikke ha 3+ før onsdag, så hadde egentlig ikke forventet det, er bare glad det ikke sto 1-2 eller «ikke gravid», men var egentlig ikke så redd for det heller. Med så mange symptomer, så …

Med datter hadde jeg tul 5+5 pg fikk se hjertet slå. Ble satt frem til minst 6+2 (og uke 11 frem til uke 12). Hadde sannsynligvis el på dag 10. Som kan forklare at jeg fikk 3+ allerede 4+6. Nå var el sånn rundt CD 13-14.

Kommer til å kjøpe en til test, så håper jeg å være ferdig med å sponse clearblue for alltid :hilarious:

Jeg har sponset clearblue latterlig mye denne gangen :laughing001 håper vi får 3+ på neste så vi slipper å kjøpe mer :gen014:hilarious:

Jeg har sponset clearblue latterlig mye denne gangen :laughing001 håper vi får 3+ på neste så vi slipper å kjøpe mer :gen014:hilarious:
Ja, det får vi inderlig håpe. Tør ikke regne på hvor mye det har blitt over de siste årene. Er apoteker her i nærområdet jeg unngår nå :hilarious: Hvilket betyr at jeg kanskje får en lengre spasertur for å kjøpe den siste testen :hilarious:

Ja, det er så håpløst å engste seg så mye, særlig siden det ikke er noe jeg kan gjøre annet enn forsiktighetsreglene man jo har som gravid. Jeg som elsker kaffe tar bare noen munner nå på morgenen, jeg har kuttet nesten all brus (drakk ikke brus før i mange år, men det skjedde noe i barseltida med datter haha men har vært liksom 1 boks eller så om dagen). Spent på målingene, selv om det så langt til nå virker helt fint med testene jeg har tatt. Sykehuset nevnte ingenting om ultralyd, men skal jo dit igjen 22.april for å gå gjennom alt etter utredningen.

Gruer meg så til den 8.april og den ultralyden at jeg blir kvalm av å tenke på det. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre hvis det ikke er hjerteslag. Da tror jeg løpet er kjørt for oss. En ny MA vil kreve tid, og tid har jeg ikke mye av nå.
Beklager at jeg ikke har fått svart deg før nå, ble helt slått ut her av sykdom så har knapt klart å se på telefonen. Har fulgt med hvordan det går med deg men ikke fått kommentert. :sorry: :shy:❤️ føler så med deg for alle de følelsene som kommer nå, kjenner meg så innmari godt igjen i de og tror ikke jeg slappet av før jeg kjente spark regelmessig. Er noe med de MA-ene som setter en støkk i en, at man kan fortsette å bære på de selvom det ikke er liv laga, blir lissom så stressa av det. Og det tar sånn tid ja.. men jeg har troa på at dette er regnbuebabyen deres ❤️ gøy å lese om alle de lovende symptomene, selvom de også høres slitsomme ut :playful::love7 bekkenet sa ifra sykt tidlig her også så håper du slipper mye vondt i det i løpet av svangerskapet, men det er et godt tegn da. Også så fint navn på banneret :shy::Heartred

Synes du høres kjempeflink ut jeg til å ta forhåndsregler, mer kan man jo ikke få gjort. Husker jeg gikk og snakket til spiren i starten og sa "kom igjen nå lille spire, klamre deg fast, vi har alle så lyst til å møte deg" :knegg: rart hva slags vaner en plutselig kan få i barsel, det er unntakstilstand hihi.

Målingene så jo veldig fine ut da!! Og de neste testene :excited001:love017

Skjønner du gruer deg til ul, jeg gleder meg, skal følge med her og har en skikkelig godfølelse nå for at denne gangen skal du få se et lite hjerte som slår ❤️:smiley-angelic001

Fra rundt 14-tiden i dag har jeg vært periodevis kvalm :hungover: Meeen så er jeg jo lykkelig over alle sånne ting nå :hilarious:

Om det nå blir baby eller ikke, har jeg en sterk følelse av at det er et jentefrø i magen. Kinesisk fødselskart sier også det. Det stemte på datter, selv om jeg vet sånt ikke er å stole på :hilarious::Heartred
Jeg tror egentlig ikke på sånt, men det har stemt begge gangene her :hilarious:

5+1

I går syntes jeg det var lite aktivitet i livmor, men kjente det fortsatt i bekkenet. Fra jeg våknet i natt og fortsatt har jeg mye murringer. Faktisk måtte jeg sjekke papirer for blod. Dette er jo uken hjertet skal begynne å slå, så da er jeg ekstra redd for en SA. Har mistet i uke 6 før, men ingen av de gangene har jeg hatt 2-3 på digital, eller normal hcg-stigning.

TRW!!

Ikke les hvis du er sensitiv for detaljerte opplysninger

Det har altså murret nesten konstant siden i natt, og det er litt sånn, jeg vet ikke. Sjekket jo papiret for blod i natt da jeg måtte på do.
Men nå var utfloden rosa-brunlig og blank. Som før eggløsning, you see? Jeg vet ikke helt, men er SÅ redd for at dette ikke skal gå veien. Samtidig opplevde jeg dette med datter, men da satte jeg progesteron vaginalt. Nå må jeg sjekke om Duphaston oraltabletter kan gi lettblødende slimhinner. I så fall skal jeg slite med det også frem til uke 12 :stop: Det er så stress! Har jo masse symptomer og skikkelig gravidpupper.

Har bare lyst å legge meg ned og våkne om 3-4 uker.

TRW!!

Ikke les hvis du er sensitiv for detaljerte opplysninger

Det har altså murret nesten konstant siden i natt, og det er litt sånn, jeg vet ikke. Sjekket jo papiret for blod i natt da jeg måtte på do.
Men nå var utfloden rosa-brunlig og blank. Som før eggløsning, you see? Jeg vet ikke helt, men er SÅ redd for at dette ikke skal gå veien. Samtidig opplevde jeg dette med datter, men da satte jeg progesteron vaginalt. Nå må jeg sjekke om Duphaston oraltabletter kan gi lettblødende slimhinner. I så fall skal jeg slite med det også frem til uke 12 :stop: Det er så stress! Har jo masse symptomer og skikkelig gravidpupper.

Har bare lyst å legge meg ned og våkne om 3-4 uker.
Åå, jeg krysser fingrene for at det er helt uskyldig pga skjøre slimhinner ❤️ Jeg hadde ingen blødninger i 2023-svangerskapet, men denne gangen spottet jeg litt da jeg var 4+6 og 5+6. Det var helt uskyldig, og jeg er 29+1 i dag ☺️ Du jo be om hcg-målinger med 48 timers mellomrom hos legen for å se at hcg stiger ❤️

Åå, jeg krysser fingrene for at det er helt uskyldig pga skjøre slimhinner ❤️ Jeg hadde ingen blødninger i 2023-svangerskapet, men denne gangen spottet jeg litt da jeg var 4+6 og 5+6. Det var helt uskyldig, og jeg er 29+1 i dag ☺️ Du jo be om hcg-målinger med 48 timers mellomrom hos legen for å se at hcg stiger ❤️
Takk :Heartred Håper det samme her, merker jo at underlivet ikke er som det pleier pga. graviditeten, og så leste jeg at Duphaston kan gi blødninger. Med datter var det på samme viset mellom uke 6 og 7, hadde ultralyd 5+5 den gangen fordi jeg ble så stressa. Hadde hcg-måling forrige uke som virket ok, og vet ikke om jeg får mer, de har ikke svart. Har per nå bare sykehuset å forholde meg til, og vi er ikke i Norge. Men skal kjøpe ny test i dag, kjøper kanskje to da for å se om de kanskje viser noe.

Så herlig at du har tatt fatt på uke 30 :Heartred:Heartred

Takk :Heartred Håper det samme her, merker jo at underlivet ikke er som det pleier pga. graviditeten, og så leste jeg at Duphaston kan gi blødninger. Med datter var det på samme viset mellom uke 6 og 7, hadde ultralyd 5+5 den gangen fordi jeg ble så stressa. Hadde hcg-måling forrige uke som virket ok, og vet ikke om jeg får mer, de har ikke svart. Har per nå bare sykehuset å forholde meg til, og vi er ikke i Norge. Men skal kjøpe ny test i dag, kjøper kanskje to da for å se om de kanskje viser noe.

Så herlig at du har tatt fatt på uke 30 :Heartred:Heartred
Uff.. Satser på at det er Duphaston som gjør det da! Jeg hadde MA i 2022, så jeg forstår bekymringen din ❤️ Håper det ikke blir noe mer blødninger, og at du klarer å slå deg til ro og nyte graviditeten :shy:

Ja, det har gått så fort ❤️ Synes jeg nettopp fikk positiv test :bag:

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp