Mars 2025

:Heartred Det er nok godt når man har forsonet seg med at dette er det siste, etter dette er det slutt. Nå skal jeg ikke gjøre sann flere ganger. Sender deg en stor klem og ønsker deg masse lykke til videre til deg og familien din. Som mini sa til oss her om dagen, det er tre i familien vår mamma. 3 åring her også.

Stor klem :Heartbigred
Ja, vi har forsåvidt vært "heldige" med et uttak og et innsett, men nesten 7år for å få mini og tre fødsler, med en levende unge, det har vært litt av en reise :Heartred
Takk :Heartred

@Overtenker40 du kan sette meg på videre til april.

Jeg har ikke optimale forhold for innsett denne runden, ble oppdaget en stor ufarlig cyste på ene eggstokken. Lurer på om det kan ha sammenheng med at jeg ble litt overstimulert. Noen som har erfaring i forhold til overstimulering og cyste? Har også merket at mensen han vært annerledes, mye mer blod over lengre tid enn vanlig.
Litt kjedelig at det ikke blir innsett selvfølgelig, men jeg har vært influensasyk sist uke som enda ikke har sluppet taket. I slutten av måneden reiser jeg på venninnetur, så det skal bli litt godt også med en liten pause fra ivf verdenen.

Krysser fingrene for at det blir mange flotte julegaver i tråden, jeg følger med i kulissene :flower:Heartred
Jeg fikk også en cyste etter fare for overstimulering, så kan være en sammenheng. Hos meg var den borte til innsett to sykluser senere. Som legen sa til meg - de ville ha den vekk fordi den kan sende ut hormoner som kan påvirke innsettet

Jeg fikk også en cyste etter fare for overstimulering, så kan være en sammenheng. Hos meg var den borte til innsett to sykluser senere. Som legen sa til meg - de ville ha den vekk fordi den kan sende ut hormoner som kan påvirke innsettet
Åh så bra den forsvant av seg selv, håper min også gjør det ellers sa de på klinikken at de kunne tømme den dersom den ikke forsvant. La du merke til det da den sprakk/tømte seg?

Åh så bra den forsvant av seg selv, håper min også gjør det ellers sa de på klinikken at de kunne tømme den dersom den ikke forsvant. La du merke til det da den sprakk/tømte seg?
Jeg kjente et skikkelig stikk i ene eggstokken (mot det den som hadde cysten), pluss vannete utflod. Dette skjedde 19 dager etter UL. På ny UL i slutten av januar (cysten ble oppdaget medio desember) var den borte.

Svart på hvitt, eller hvitt på hvitt.
Venter på telefon fra Stockholm og har sendt sms til min fantastiske gynekolog :Heartred
Litt rart at denne delen av livet er ferdig, men også litt deilig. Vi begynte å prøve på barn høsten 2015, det er nesten 10år siden!
Herlighet så mye tid vi har brukt på dette, og nå skal vi bare nyte lille eskimoen vår :Heartred

1000014729.jpg

Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan ha gått så fort. Og kjenner jo en viss uro for at egget på venstre side, hvis eggposene var størst, er overmoden på onsdag. Og selv om jeg har lav AMH, og han mente det var innafor, så er jeg jo innerst inne litt skuffet over 2 follikler. Det føles så lite sannsynlig at det blir noe som lever helt til dag 5. hvis de i det hele tatt blir befruktet. Kjenner jeg er fryktelig negativ nå. Men det gikk så fort, jeg har liksom ikke rukket å omstille hodet. Er der noen andre som har opplevd noe lignende? Med uttak på cd7?
Skjønner at du en måte skulle ønske det var fler, men til syvende og sist trenger vi ikke mer enn ett godt et. Det er det jeg prøver å tenke det selv i hvert fall :Heartpink Dyrker de alltid helt til dag 5 på din klinikk? Hos meg satt de inn på dag 3 fordi jeg bare hadde 4 befruktet.

Skjønner at du en måte skulle ønske det var fler, men til syvende og sist trenger vi ikke mer enn ett godt et. Det er det jeg prøver å tenke det selv i hvert fall :Heartpink Dyrker de alltid helt til dag 5 på din klinikk? Hos meg satt de inn på dag 3 fordi jeg bare hadde 4 befruktet.
Jeg fikk beskjed om at de alltid satte inn på dag 5. Av og til på dag 4. Det var ønske fra embryologene forsto jeg. På den andre klinikken satte jeg inn på dag 2. Hadde jo bare et befruktet. Fikk beskjed om at det ville de aldri gjort på denne klinikken. Vet ikke hva som er best/verst jeg. Å ikke få noe å sette inn, og vite raskt at det ikke går, eller å sette inn så tidlig og leve i håpet. Selv om det jo kunne falt fra allerede på dag 3 og aldri hatt noen sjanse. Kjenner jeg grubler med over alt dette mer enn jeg skulle ønske jeg gjorde. Akkurat gått en mil på tur med lydbok på øret, og faktisk klart å fokusere på den. Egentlig ganske stolt av det :laughing001

Hvordan går det med deg? :)

Jeg fikk beskjed om at de alltid satte inn på dag 5. Av og til på dag 4. Det var ønske fra embryologene forsto jeg. På den andre klinikken satte jeg inn på dag 2. Hadde jo bare et befruktet. Fikk beskjed om at det ville de aldri gjort på denne klinikken. Vet ikke hva som er best/verst jeg. Å ikke få noe å sette inn, og vite raskt at det ikke går, eller å sette inn så tidlig og leve i håpet. Selv om det jo kunne falt fra allerede på dag 3 og aldri hatt noen sjanse. Kjenner jeg grubler med over alt dette mer enn jeg skulle ønske jeg gjorde. Akkurat gått en mil på tur med lydbok på øret, og faktisk klart å fokusere på den. Egentlig ganske stolt av det :laughing001

Hvordan går det med deg? :)
Ja, vær stolt av at du klarer å legge det litt bort. Vi har jo virkelig ikke kontroll over denne prosessen selv, og "hva - hvis" tanker hjelper lite. Sikkert best å stole på at de vet best på klinikken.

Jeg var til akupunktur i går og det kjennes ut som mensen kanskje er på vei nå. Så får vi se hva de sier ang innsett.

Egguttak unnagjort. Var egg kun i en av to eggposer. Så ja. Ikke spesielt optimistisk. Men men. Neste forsøk blir hvertfall litt mindre stress og jeg får kanskje stimulert litt lenger. Spennende å se hvordan kroppen reagerer på det. Slimhinnen lå an til at dersom det lever helt til dag 5, så planlegger de innsett på mandag.

Ja, vær stolt av at du klarer å legge det litt bort. Vi har jo virkelig ikke kontroll over denne prosessen selv, og "hva - hvis" tanker hjelper lite. Sikkert best å stole på at de vet best på klinikken.

Jeg var til akupunktur i går og det kjennes ut som mensen kanskje er på vei nå. Så får vi se hva de sier ang innsett.
Endelig! Blir det greit å komme i gang igjen? :)

Ja, jeg håper jo jeg får innsett nå, men er litt redd de skal si de ikke har kapasitet. Føler liksom at tiden renner ut... særlig hvis dette forsøket ikke går og jeg må gjøre nytt uttak. Jeg er jo glad for at jeg får hjelp gjennom det offentlige, men det er mer venting og sånt.
Ja, ser den. Tiden stresser meg også, men gåt jo ganske kjapt i det private. Men det koster, og det blir også et stress moment. Kan jo vurdere å kjøre et parallellt løp i det private hvis det drar ut med ny forsøk offentlig? Men, nå skal jo eskimoen sitte da, så det skal du forhåpentligvis ikke trenge å bekymre deg for i det hele tatt :Heartpink

Ja, ser den. Tiden stresser meg også, men gåt jo ganske kjapt i det private. Men det koster, og det blir også et stress moment. Kan jo vurdere å kjøre et parallellt løp i det private hvis det drar ut med ny forsøk offentlig? Men, nå skal jo eskimoen sitte da, så det skal du forhåpentligvis ikke trenge å bekymre deg for i det hele tatt :Heartpink
Takk :Heartpink ja, krysser fingrene for det:Heartpink får vurdere alternativene hvis jeg må.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp