Testene våre

Vanlig å måle ofte er det absolutt ikke. Tror de aller fleste (som ikke henger her) tar 1-2 graviditetstester også sier de seg fornøyd med det, uten engang å måle hcg :hilarious: Men vi som er ekstra bekymret, henger her (og hørt mye erfaringer på godt eller vondt) eller bare generelt har spesiell interesse av det ++ gjør litt mer ut av det. Du trenger ikke henge deg på «galskapen» om du har roen. Jeg personlig bekymrer meg nok litt mer enn jeg trenger, og hadde en del smerter/ubehag som gjorde at jeg følte for å sjekke, også ballet det litt på seg fordi jeg syntes jeg hadde usedvanlig høy hcg:hilarious: Du kan helt fint vente til neste uke om du ikke klør i fingrene eller ikke har noen «problemer/bekymringer». Tenker jeg da
Skjønner, takk for svar! Hvordan går du fram for å få testet hcg? Ber legen lage to blodprøver du tar med 48 timers mellomrom? :)

Skjønner, takk for svar! Hvordan går du fram for å få testet hcg? Ber legen lage to blodprøver du tar med 48 timers mellomrom? :)
Du kan prøve, men det skal være en medisinsk grunn for å få blodprøver egentlig.

Jeg hadde ikke noe problem med dette. Jeg forklarte egentlig bare symptomene mine og at jeg var bekymret (hadde litt spotting og smerter, så var redd exu), også var det lege som anbefalte å ta hcg over noen dager. Ser at der er litt ulik praksis der ute, noen får dette veldig lett ved å bare spørre legen om blodprøve, mens andre har veldig problemer med å få dette da legen ikke ser behov.

Og så lenge det ikke er noen grunn utover blod, smerter eller andre tungtveiende grunner (psykisk feks), så er det jo egentlig ikke medisinsk indikasjon. Så da er det egentlig "rett" at legen sier nei (det koster jo samfunnet penger og ressurser). Men skjønner det er et ønske altså :shy:

Jeg har helt spadern for fravær av symptomer :arghh:
Endte med å ta en digital, selv om det er nesten en uke siden jeg sluttet å teste. Jeg var helt sikker på at den skulle vise at jeg færre antall uker på vei enn forrige onsdag, men den er heldigvis fortsatt på 3+.

Dagene til ultralyd til lørdag kan ikke gå fortere :dead:

Endte med å ta en digital, selv om det er nesten en uke siden jeg sluttet å teste. Jeg var helt sikker på at den skulle vise at jeg færre antall uker på vei enn forrige onsdag, men den er heldigvis fortsatt på 3+.

Føler med deg! Har det helt likt selv, ingen symptomer og føler meg ikke gravid. Sliter nesten med å tro på det. Skal bli godt å få tatt ultralyd. Masse lykke til på lørdag :Heartpink

Ble litt stressa over at symptomene mine ble mildere, mat smaker plutselig mer normalt og puppene er mye mindre ømme (vært ømme siden 5 DPO). Tok en test, så heldigvis greit ut :) 16 DPO/4+1. Ikke målt hcg enda, tenkte vente til legetimen min neste uke. Er det vanlig å måle ofte?Vis vedlegget 456286
Ifht blodprøve sån har jeg aldri målt det (tredje svangerskap). Selv om jeg er nysgjerrig på verdien ser jeg ikke noe poeng i å måle uten indikasjon på at noe er feil. Urin strimmeltest derimot tok jeg ca hver 2 dag for å se stigning og å bruke opp testene :hilarious:

Samme her, symptomene er forsvunnet helt omtrent! Spurte om å få tatt blodprøve så får vi se om jeg får eller ikke :)
Får tatt blodprøver! Var 30 min for sen så blir ikke sendt før i morgen, typisk :happy8 Skal ta neste på fredag, men spørs om jeg får noen svar før etter helga

Får tatt blodprøver! Var 30 min for sen så blir ikke sendt før i morgen, typisk :happy8 Skal ta neste på fredag, men spørs om jeg får noen svar før etter helga
Å så kjedelig. Men er i alle fall tatt i dag, om du ikke får svaret i dag..

Tatt blodprøve igjen i dag, får ikke svar før i morgen jeg heller. Men tok en digital når jeg kom hjem og den viste 1-2 på fredag, men 2-3 i dag :love017 så det er litt betryggende :Heartred

Vedlegg

• IMG_3499.jpeg
    IMG_3499.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 3

Kan jeg spørre hvor du får tatt ultralyd en lørdag? Bare lagt merke til at du bor i samme fylke!

Send gjerne pm om du heller vil svare der eventuelt :)

Uansett lykke til på lørdag, ikke lenge igjen nå

Tatt blodprøve igjen i dag, får ikke svar før i morgen jeg heller. Men tok en digital når jeg kom hjem og den viste 1-2 på fredag, men 2-3 i dag :love017 så det er litt betryggende :Heartred
Så deilig å se at det utvikler seg!

• Omsorg
Reactions: vo
Back
Topp