Symptomtråd ✨

Her kjenner jeg på relativt lite symptomer...
- Noe vondt i brystene som virker tyngre
- Noe kvalm om morgenen eller om det er lenge siden jeg har spist
- Oftere vondt i korsryggen (verre på kvelden eller hvis jeg blir sliten)
- Vondt i livmorområdet som kommer og går

I helgen opplevde jeg en mindre blødning, altså bare en dråpe eller to i truseinnlegget, og lyst rosa ved tørking (tok kun 12 timer før det var helt over). Ganske skummel opplevelse...
Off så ekkelt..
Menst sannsynligvis helt ufarlige blødninger. Men veldig ekkelt når det skjer. Fint det roet seg ned igjen. :Heartpink

5+5
Symptomene har roet seg veldig de siste dagene, noe som gjør meg litt bekymret. Føler ikke like mye stikking og murring i nedre del av magen som jeg gjorde hele uke 3 og 4.

Nå føler jeg på veldig ømme bryster. I løpet av kvelden får jeg vondt i korsryggen/blir sliten og trøtt.

5+5
Symptomene har roet seg veldig de siste dagene, noe som gjør meg litt bekymret. Føler ikke like mye stikking og murring i nedre del av magen som jeg gjorde hele uke 3 og 4.

Nå føler jeg på veldig ømme bryster. I løpet av kvelden får jeg vondt i korsryggen/blir sliten og trøtt.
Kjenner litt på det samme, er 6+4. men det går opp og ned! Pluss at man blir vant til ting, så merker at om jeg kjenner gooodt etter så kan jeg kjenne f.eks. litt stikking eller en bitteliten kvalmebølge :hilarious: Satser på at alt er bra!

5+5

Har følt på det samme at symptomer har roet seg i det siste. De er der, men føler at jeg må kjenne mer etter på en måte. Om det går veien så blir jeg å angre på at jeg ikke nøt det å ha en rolig ute bare :laughing002 Kvalmen pleier å komme i begynnelsen av uke 7 hos meg.

Har følt på det samme at symptomer har roet seg i det siste. De er der, men føler at jeg må kjenne mer etter på en måte. Om det går veien så blir jeg å angre på at jeg ikke nøt det å ha en rolig ute bare :laughing002 Kvalmen pleier å komme i begynnelsen av uke 7 hos meg.
Kjenner litt på det samme, er 6+4. men det går opp og ned! Pluss at man blir vant til ting, så merker at om jeg kjenner gooodt etter så kan jeg kjenne f.eks. litt stikking eller en bitteliten kvalmebølge :hilarious: Satser på at alt er bra!
Jeg tenkte det ville ta seg opp ettersom ukene øker på, mtp at hcg stiger. Er kanskje derfor jeg er litt forvirret over at jeg «føler meg så bra».
Håper alt er bra og at vi hadde uro uten grunn :happy:

5+5
Føler jeg leter mer etter symtomer enn forrige uke, men de er nå der så trøster meg med det. Det kommer og går veldig, noen dager kjenner jeg mye andre dager nesten ingenting. Ramser opp det jeg har notert siste dagene:

-Mindre ømme bryster enn før, men ubehagelig hvis jeg klemmer/klyper eller blir veldig kald og får stive nipler. Men det "trekker" ikke sånn som før med sånn stikkinger.
-FORFERDELIG TRØTT, kunne sovet i 18 timer hver dag og må ofte legge meg med eldste som er 2 år. Er heeeelt ferdig etter jobb, null overskudd. Savner litt å være førstegangs fordi da kunne jeg bare legge meg på sofaen etter jobb, ikke så lett med en 2 åring og midt i oppussing :smiley-ashamed004
-Halsbrann, men kun etter mat. Tidligere hadde jeg det hele tiden uansett.
-Mer sensitiv på konsistens og utseende på ting. Jeg tar C vitamin brusetablett hver dag, men nå begynner jeg å synes det er ekkelt fordi det blir sånn oljelignende formasjoner i vannet. LITT TMI men går på progesteron og litt sånn ser urinen min også ut når jeg ser neddi do før jeg trekker opp også tenker jeg på det også blir jeg kvalm :wtf:Men husker jeg måtte slutte å drikke C vitamin med eldste også når kvalmen kom for fullt!
-Smerter i korsryggen.
-Av og på murringer både på forsiden og i korsryggen.
-Fryser SÅ MYE HELETIDEN. Kunne bodd i en badstue tror jeg.
-Hodepine selv om jeg drikker og spiser godt.
-Svimmelhet av og på, jeg pleier ikke være det så tolker det som et symtom.
-Ligamentsmerter, kvier meg for å nyse, og gjør vondt å snu seg på natta. Da kan det plutselig strekke godt.
-Fikk cravings på rå stangselleri, noe jeg egentlig ikke liker og det smakte GODT! :oops:
-Luktesansen er sterkere, det å skifte bleie på eldste er en liten kamp om å holde pusten til tider :laughing002 Spiller ingen rolle på innholdet :hungover:

Glemte å skrive oppblåst, ser ut som jeg kunne vært 5-6 mnd på vei :laughing021

Jeg er også såå oppblåst! Roer dette seg etter hvert eller skal jeg nå se ut som en gravid dame fram til lenge etter fødsel? Hadde håpt magen kunne skjules en god stund til

Er bare i uke 4, men har hatt følgende symptomer i flere dager:
  • Ømme pupper!
  • Trøttere enn normalt på ettermiddag/kveld
  • Antydning til kvalme, men gir seg raskt
  • Murringer langt nede i ryggen ned mot rumpa)
  • Kort lunte og veldig irritabel :smiley-ashamed004

5+6
Jeg som var bekymret i går for at jeg følte på så lite symptomer. Vel, nå kom kvalmen :smiley-ashamed004 Måtte på et tidspunkt gå å legge meg midt på dagen fordi det var utholdelig.

Lite symptomer, men testet pga brekninger da jeg gikk forbi noen som røyket, kjente det igjen fra de andre :nailbiting: ellers litt ømme pupper og metallsmak i munnen når jeg drikker vann.

5+6
Satan i helvette der tror jeg kvalmen kom gitt, jeg er så dårlig, føler jeg må gå på do og spy nå liksom. Jeg begynner å angre på at jeg klagde over lite symtomer :laughing021
Oppblåst også, så jeg ser ut som jeg er 7 mnd på vei, mye luft i magen. Vurderer å bare legge meg så jeg kan slippe å være kvalm :laughing002

Er forresten også så sinnsykt støl i magen, føles som jeg har tatt 100 situps liksom. Noen som kjenner på noe lignende?

5+6
Jeg som var bekymret i går for at jeg følte på så lite symptomer. Vel, nå kom kvalmen :smiley-ashamed004 Måtte på et tidspunkt gå å legge meg midt på dagen fordi det var utholdelig.
Sjukeste, samme skjedde meg akkurat :laughing021

5+6
Satan i helvette der tror jeg kvalmen kom gitt, jeg er så dårlig, føler jeg må gå på do og spy nå liksom. Jeg begynner å angre på at jeg klagde over lite symtomer :laughing021
Oppblåst også, så jeg ser ut som jeg er 7 mnd på vei, mye luft i magen. Vurderer å bare legge meg så jeg kan slippe å være kvalm :laughing002
Har kjent litt kvalme i dag jeg også, 5+5 akkurat som sist!:dance011Håper det blir verre og verre! :hilarious:

Ja da var det i gang, spøy akkurat som en gris. Faen ass :sad015 Ny jobb i november og trives godt og vil ikke bli sykemeldt! Har allerede vært sykemeldt nå pga EXU operasjon og de vet årsaken osv. Men synes det er så flaut!! Forrige svangerskap var jeg sykemeldt fra september og fram til fødselen i mars... Starta med svangerskapskvalme, da spøy jeg ikke før i uke 9, men var mye kvalm også begynte spyingen i ferien. Prøvde meg noen uker på jobb med hjemmekontor men måtte gå fra møter på PCen for å spy og ble da sykemeldt 100%. Er 5+6 eller 6+0 i morgen.

Dette er jo et supert tegn og betryggende, men fyyyyyy så jævlig samtidig. Nå ligger jeg under dyna mi og skjelver imens jeg skriver fordi jeg er så kald. Godt å ha en plass å lufte hva som skjer med en selv og oppdatere seg på andres reise :Heartred

Ja da var det i gang, spøy akkurat som en gris. Faen ass :sad015 Ny jobb i november og trives godt og vil ikke bli sykemeldt! Har allerede vært sykemeldt nå pga EXU operasjon og de vet årsaken osv. Men synes det er så flaut!! Forrige svangerskap var jeg sykemeldt fra september og fram til fødselen i mars... Starta med svangerskapskvalme, da spøy jeg ikke før i uke 9, men var mye kvalm også begynte spyingen i ferien. Prøvde meg noen uker på jobb med hjemmekontor men måtte gå fra møter på PCen for å spy og ble da sykemeldt 100%. Er 5+6 eller 6+0 i morgen.

Dette er jo et supert tegn og betryggende, men fyyyyyy så jævlig samtidig. Nå ligger jeg under dyna mi og skjelver imens jeg skriver fordi jeg er så kald. Godt å ha en plass å lufte hva som skjer med en selv og oppdatere seg på andres reise :Heartred
Ååååh, stakkars! :hug003 De på jobben vil nok helt sikkert forstå at du ikke kan veksle mellom å jobbe og spy hele dagene. Og de fleste vet av egen erfaring eller andrehåndserfaring at svangerskap (og alt som følger med) påvirker folk veldig forskjellig. :happy::Heartred

Back
Topp