Januar 2025

Da fikk jeg svar at det tar 3-5mndr for 2forsøk offentlig. Går ikke 2 forsøk offentlig så har jeg tapt mye tid. Og da er jeg plutselig 40. Er det noen som går privat i Oslo og er fornøyd og vil anbefale? (Vi ønsker ikke å gå til hausken) Har lyst å ta en mnd privat mens vi venter på offentlig.
Jeg går til Medicus, og er vel både fornøyd og misfornøyd. Jeg synes det hjalp veldig når jeg begynte å lese meg opp og begynte å stille spørsmål. Når jeg forsto litt mer av prosessen. Men alle er veldig hyggelige og nå sist runde så hilser de meg ved navn. Jeg tok endometrietest på Aleris Frogner, og jeg fikk veldig godt inntrykk av legen der. Hun var veldig hyggelig og virket litt mer opptatt av det som er vanlig praksis i Europa.

Jeg går til Medicus, og er vel både fornøyd og misfornøyd. Jeg synes det hjalp veldig når jeg begynte å lese meg opp og begynte å stille spørsmål. Når jeg forsto litt mer av prosessen. Men alle er veldig hyggelige og nå sist runde så hilser de meg ved navn. Jeg tok endometrietest på Aleris Frogner, og jeg fikk veldig godt inntrykk av legen der. Hun var veldig hyggelig og virket litt mer opptatt av det som er vanlig praksis i Europa.
Tusen takk for svar❤️Skal bruke denne uken og lese meg opp. Og være mer streng enn før og stå på mitt. Og be om ekstra medisiner neste omgang.

Tusen takk for svar❤️Skal bruke denne uken og lese meg opp. Og være mer streng enn før og stå på mitt. Og be om ekstra medisiner neste omgang.
Det opplevde jeg ikke som et problem på Medicus, men jeg tror det er forskjell fra lege til lege. Jeg har hørt noen som ikke har fått også. Men jeg fikk både blodfortynnende og prednisolon, og resept på DHEA og melatonin (de to siste var legens forslag).

Det opplevde jeg ikke som et problem på Medicus, men jeg tror det er forskjell fra lege til lege. Jeg har hørt noen som ikke har fått også. Men jeg fikk både blodfortynnende og prednisolon, og resept på DHEA og melatonin (de to siste var legens forslag).
Godt å høre:) Prednisolon er noe jeg skal be om pga kronisk atopisk eksem og masse allergier osv. Blodfortynnende skal jeg spørre om. Metformin pga pcos er kanskje en god mulighet. Skal lese meg opp og stille spørsmål. Finne løsninger som gjør at jeg kan få ut flere gode egg og at spiren sitter. Koster så mye at jeg kan ikke komme uforberedt.

Godt å høre:) Prednisolon er noe jeg skal be om pga kronisk atopisk eksem og masse allergier osv. Blodfortynnende skal jeg spørre om. Metformin pga pcos er kanskje en god mulighet. Skal lese meg opp og stille spørsmål. Finne løsninger som gjør at jeg kan få ut flere gode egg og at spiren sitter. Koster så mye at jeg kan ikke komme uforberedt.
Det tror jeg blir veldig bra :Heartred Det er sikkert ikke dumt å høre med dem i forkant av at du velger heller. Hvis du har mulighet til det:bookworm:

Ikke fått noe nytt opplegg i dag. Skal få det «så fort det er klart». Men jeg er så utålmodig!! :computer005 Så i mangel på en lege diskuterer jeg ulike opplegg med chat gtp. Som har mange tanker:laughing002 blir masse som kan spørres om før oppstart hvertfall :angelic:

Jeg fikk resept på progesteron etter fertilitetssjekk på Medicus (da eksen og jeg prøvde vanlig). Legen mente det kunne hjelpe siden jeg ofte begynte å spotte mange dager før mensen kom. Var veldig fornøyd med det og følte meg tatt på alvor.

Tok en ny test i dag digital <3 Kan vell settes som gravid nå 8-)

Vedlegg

• IMG-20250204-WA0002.jpeg
    IMG-20250204-WA0002.jpeg
    146 KB · Visninger: 49
Jeg fikk resept på progesteron etter fertilitetssjekk på Medicus (da eksen og jeg prøvde vanlig). Legen mente det kunne hjelpe siden jeg ofte begynte å spotte mange dager før mensen kom. Var veldig fornøyd med det og følte meg tatt på alvor.
Progesteron er de nok alle veldig mye mer villige til å gi ut, heldigvis! Det er nok litt verre med prednisolon og blodfortynnende da de støttemedisinene ikke er så fundamentert i forskning. Så bra at du følte deg møtt- jeg har også alltid følt meg godt ivaretatt der :joyful:

Gratulerer @Annki88

Jeg hadde innsetning på mandag og igår begynte jeg med forkjølelse. Føler meg syk og for ikke luft. Jeg hater kroppen min. Hele året er jeg frisk men akkurrat denne uken må jeg bli syk. I tillegg har jeg flere muntlig høringer i dag og i morgen hvor jeg må snakke og tar eksamen. Hvorfor kan det ikke går rett veien? Håper at det går bra til slutt men jeg er ennå mer sekptiske :dead:

Gratulerer @Annki88

Jeg hadde innsetning på mandag og igår begynte jeg med forkjølelse. Føler meg syk og for ikke luft. Jeg hater kroppen min. Hele året er jeg frisk men akkurrat denne uken må jeg bli syk. I tillegg har jeg flere muntlig høringer i dag og i morgen hvor jeg må snakke og tar eksamen. Hvorfor kan det ikke går rett veien? Håper at det går bra til slutt men jeg er ennå mer sekptiske :dead:

Tusen takk<3

Uff håper du raskt blir frisk igjen. Det e jo typisk at når du ikke vil bli sjuk at det skjer så er det jo vinter,mye som går:-)
Lykke til på eksamen :-)
Krysser fingrene for at den lille spiren fester seg<3

Gratulerer @Annki88

Forhåpentligvis gjør det at immunforsvaret angriper forkjølelsen, og lar embryoet feste seg i fred! Det kan være positivt å bli syk i rugetiden! Lykke til med eksamen:Heartred

Gratulerer @Annki88

God bedring! Jeg var også syk under både uttak og innsett, men annet enn at det var slitsomt så trenger det å være negativt sier de. Lykke til med eksamen også!

Min Hcg var 33 i dag (fra 26 på fredag) så da blir det nok ikke noe her denne runden, dessverre.
Å, nei- så leit :Heartred Det er aldri noen god følelse å få det bekreftet, og kanskje særlig med kjemisk hvor testene er positive. Skal du få noen ekstra oppfølging med tanke på at hcg fortsatt stiger? Sender deg mange varme tanker:Heartred

Jeg er 8 dpo idag eller 9 dpo? Jeg går litt i surr om dagen:dead: Føler at jeg fremdeles har noen symptomer som kommer og går, men de er så diffuse at det ikke trenger å være noe. Dessuten så går jeg jo på blodfortynnende og immundempende medisiner og det meste av det jeg kjenner på kan like gjerne være symptomer på medisinene (eller cycglogesten) som graviditet. Så nå har jeg gitt opp å holde styr, og prøver bare å tenke at jeg får svar i helgen:smiley-ashamed004

Jeg tenker å teste 12 dpo (som er på lørdag), da tenker jeg det ikke er noe tvil om det er positivt eller negativt. Og jeg har sprøyter for blodfortynnende til og med søndag, så greit å vite innen mandag om jeg må ut å kjøpe nye. Hvis testene er negative i helgen slipper jeg å bruke 600kr på medisiner… Så det vil uansett være noe positivt, uansett hva som skjer:hilarious:

Å, nei- så leit :Heartred Det er aldri noen god følelse å få det bekreftet, og kanskje særlig med kjemisk hvor testene er positive. Skal du få noen ekstra oppfølging med tanke på at hcg fortsatt stiger? Sender deg mange varme tanker:Heartred
Takk :Heartpink Ja, det var leit, men jeg har jo vært ganske forberedt på det nå en stund. Jeg håper jo kroppen skal ordne opp selv ganske fort, men skal til en kontroll på tirsdag for å se om noe må gjøres. Det kan jo være BO eller exu når det er langsom stigning. Har hatt en exu før og kjenner ingen sånne smerter, men fikk beskjed om å ta kontakt med en gang hvis noe føles galt.

Back
Topp