Vogn

Nå har jeg kjøpt en Bugaboo fox på Finn, og er så fornøyd! Skal forsøke å selge TFK monoen :) Det eneste er at kalesjen har cerise farge, så sånn sett passer det best med jente. Ellers får jeg kjøpe en kalesje på Finn i litt mer guttevennlig farge:p
Vognen kostet «bare» 2800, men virker å være i veldig god stand:)
Elsker Finn :Heartred Med førstemann gjorde keg super kupp på emmaljunga Edge duo . Kjøpte den for 2500,- og den var nesten ny og hun trodde den var ødelagt , men samboern fiksa . Brukte den til begge barna (2 tette) og solgte den igjen til 2300,- som de den gang lå på brukt .

Gjorde kupp med nr tre også og kjøpte av ei venninne :dance011

Så får håpe på et kupp igjen . Jeg aner ikke hva jeg vil ha nå :bag: har grusvei her vi bor så må ta det i betraktning .

Vi skal til syden nå og jeg vurderer å kjøpe en bugaboo Butterfly. En liten reisetrille vi kan ha med på flyet. Hun på 3.5 sover enda og det kan være greit å ha en vogn på reisen også.

Hun passer den nok ikke så lenge, men tanken er at den kan brukes som vogn til den lille etterhvert. Først med bilstoladapter.

Pga måten vi bor på er det egentlig veldig lite trilling. Mest soving i vogn med storvogna, og om vi skal handle drar vi på et senter og parkerer under tak. Jeg sliter med bekkenleddsmerter langt ut i permisjonen og det å bale med en vogn er en påkjenning da. Tenker Butterfly kan gjøre livet litt enklere siden den er så lett å slå opp.

Den er dyr, men vi slipper jo kjøpe storvogn til denne knotten da. Også kan man til og med ha søskenbrett på Butterfly!

Bare et lite obs med tanke på bilstol... ser mange går rundt med sovende baby i bilstol som settes på vogn. Sikkert for å slippe å overføre fra bilstol til vogn, ikke forstyrre søvn o.l., men vær litt obs på det kan være farlig.
Dette var noe jeg selv ikke fikk info om da jeg var førstegangsgravid, men litt greit å vite ❤️

Vedlegg

• Screenshot_20240707_192752_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240707_192752_Samsung Internet.jpg
    471,7 KB · Visninger: 61
  • Screenshot_20240707_192735_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240707_192735_Samsung Internet.jpg
    424 KB · Visninger: 61
Jeg trenger en vogn som ikke tar all verdens plass, som er lett, og som kan brukes av mannen som er en god del høyere enn meg. Hadde buggaboo donkey sist (søskenvogn), elska den! Tenker kanskje den er litt lav for mannen bare, altså at babyen ligger lavt, men mulig jeg husker feil.

Bare et lite obs med tanke på bilstol... ser mange går rundt med sovende baby i bilstol som settes på vogn. Sikkert for å slippe å overføre fra bilstol til vogn, ikke forstyrre søvn o.l., men vær litt obs på det kan være farlig.
Dette var noe jeg selv ikke fikk info om da jeg var førstegangsgravid, men litt greit å vite ❤️
Enig at dette er veldig viktig å være informert om. Vi kjøpte bilstol fra cybex som kan foldes ut slik at baby ligger og ikke sitter i C form, brukte det og car superfornøyd med mini og kan anbefale den.

Enig at dette er veldig viktig å være informert om. Vi kjøpte bilstol fra cybex som kan foldes ut slik at baby ligger og ikke sitter i C form, brukte det og car superfornøyd med mini og kan anbefale den.
Oi, så genialt!! Det har skjedd mye siden sist jeg hadde baby :hilarious:

Så på vogn i dag, det blir nok en bugaboo fox 5 utpå høsten. :dance011
Har Stokke trailz fra forrige gang, og elsket den, spesielt på tur i skogen, men den tar så himla stor plass i bilen. Selger den eller bruker den som sovevogn i barnehagen.

Hva heter den?

Noen som bor rett i nærheten solgte sin Talos S Lux til en ganske grei pris, så vi endte med å hive oss rundt og gå for den. Det er ikke så altfor mange til salgs av denne brukt generelt, så det ble bare sånn at vi kjøpte den nå selv om jeg egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe noe særlig før til høsten :smiley-ashamed004 Har tenkt å kjøpe Cybex sin Cloud T bilstol, og den kan festes på denne vognen, så det passer perfekt. Håper Cloud T kommer på tilbud etterhvert for jeg synes det er dyrt med nesten 6000 for bilstol med base. Men siden den er kåret til den tryggeste bilstolen på markedet nå, vil jeg ha den.
Vi kjøpte også den vognen, og gleder ogg

Varsku: Styr i hvert fall unna Bellino Di Lusso testen på nettet er kjøpt og betalt, og leverandøren er ikke særlig profesjonell, dessverre. De er kanskje profesjonell på import og salg av varer, men ikke barnevogner. Stoler verken på kvaliteten eller leverandøren, og de kan ikke levere reservedeler. De vil heller ikke hjelpe om du har en brukt vogn, selv om den helt ny. Man ender fort opp med en defekt vogn, ettersom de ikke kaller tilbake defekte varer da det er for dyrt men de frasier seg alt ansvar, uten at noen av eierne (gammel og ny) er klar over dette. De forholder seg altså ikke til forbrukerens rettigheter.
Er veldig for å støtte norsk gründervirksomhet, men de må også klare å levere det de lover når de skal være en leverandør i kvalitetsklassen. Kvaliteten på vognen opplevdes også helt grei, men ikke topp notch. Knirkete og vanskelige knapper. Ellers er vognene pene å se på, i det minste

Jeg har vært og testet litt ulike på butikken, og mine favoritter så langt er Emmaljungo Sento Pro, Bugaboo fox 5, TFK mono 2☺️ jeg har derimot veldig lyst å gå for gjenbruk, så kanskje en eldre versjon av disse for min del☺️ men hva man har som behov styrer jo veldig.
For øvrig skuffet Cybex priam litt. Synes den var knotete å håndtere.
Oisann, vi hadde en helt annen opplevelse med Bellino. Når vi hadde en liten feil med knappen på vognen så fikk vi en ny reservedel etter 3 dager. Vår knirker heller ikke og nå som vi fikk den nye knappen så fungerer de helt perfekt. Kan høres ut som om du fikk en vogn som ikke fungerte helt som den skulle. Vi er i hvertfall utrolig fornøyde! :)

Vi har kjøpt Impala Maestro. Har ikke testet den med barn oppi enda da, men den virket god å trille og var lett å slå sammen/sette opp. Og i en prisklasse vi kunne klare, i motsetning til de vognene jeg har drømt om før jeg ble gravid. :glasses9

Har hatt vogndilla, og prøvde noen med tvillingene. Hadde en TFK duo som ble sovevogn i BHG, da jeg synes den var alt for tung og stor til daglig bruk. Hadde også en Uppababy Vista. Helt ok, men likte ikke ha tvillingene over hverandre.
Hadde en ergobaby trille liggende i bilen, den brukte vi en god del. Også har jeg fremdeles begge babyzen yoyo trillene, og elsket de til turer, butikk og ferie. Så skal fortsett å bruke de:)

Uansett.. Synes bugaboo donkey var overlegen på det meste, så det blir definitivt en bugaboo fox nå til nye babyen. Kalesjen på den er den beste!! Elsker alle oppgraderinger som har kommet på nyere modell :gen014 gleder meg generelt bare til å ha en enkel vogn som alltid får plass der jeg skal trille gjennom dører og på butikk :p

Er det noen som har erfaring med vogn som er god å løpe med? Mannen løper mye, så har tenkt det hadde vært fint om han kunne løpe med vogn. Er derimot usikker på om det skal være en lettere vogn nummer 2 eller om vi skal gå for en som funker til alt. Dette er vårt første barn, men har jo tittet litt på vogner venner har og på nett osv. Er Bugaboo Fox som har stått øverst på min liste til nå.
Vi har Bugaboo fox 3, og jeg kjøpte et brukt understell til den på Finn som heter Bugaboo runner. Helt fantastisk å bruke på vinteren også pga store hjul, også slipper man å ha to vogner men heller bare to understell :)
Sjekk Finn så kanskje du finner en? Bare pass på at den passer til den vognen du har pga den produseres ikke så da er det en del eldre ute og går :)

Noen som bor rett i nærheten solgte sin Talos S Lux til en ganske grei pris, så vi endte med å hive oss rundt og gå for den. Det er ikke så altfor mange til salgs av denne brukt generelt, så det ble bare sånn at vi kjøpte den nå selv om jeg egentlig ikke hadde tenkt å kjøpe noe særlig før til høsten :smiley-ashamed004 Har tenkt å kjøpe Cybex sin Cloud T bilstol, og den kan festes på denne vognen, så det passer perfekt. Håper Cloud T kommer på tilbud etterhvert for jeg synes det er dyrt med nesten 6000 for bilstol med base. Men siden den er kåret til den tryggeste bilstolen på markedet nå, vil jeg ha den.
Titter litt på cloud T , men det er jo så mye forskjellig :scratch z og z2 osv :laughing021 hva er forskjellen ?

Titter litt på cloud T , men det er jo så mye forskjellig :scratch z og z2 osv :laughing021 hva er forskjellen ?
Cloud Z og Cloud T er veldig like. Er vel stort sett bare stoffet som er ulikt, bedre ventilasjon i kalesjen på cloud T samt lettere vekt. Ser ut som prisen er såppass lik dog at jeg tenker at derfor går jeg for Cloud T som er den nyeste. Men hvis Z2 kommer på tilbud og ikke T så kommer jeg nok til å vurdere Z.

Har hatt emmaljunga Edge duo til alle tre og elsket den vogna . Den er stor , men jeg liker det for man får lessa på så mye på tur . Men så vurderer jeg å prøve noe nytt den siste gangen . Har også vario cage hundebur i bilen. Titta litt på denne Cybex talos S lux . Synes den ser simpel ut i fotbrettet kontra emmaljunga feks . Og er baggen så stor og fin til vinterpose ? Også dekk skrives det at passer til alt . Vi bor på gård og har en del grusvei, men går også mye asfalt . Jeg tenkte se nærmere på den i butikk , men dere som har hatt denne er den knall god ? Bilsete ? Fornøyd ? Ser på Finn så kan man kjøpe vogn med bag og sportsdel for 7000 , så om man kjøper bilstol utenom så blir det noe å spare . 15 lapper er mye når jeg har gjort kupp på vogner i all tid haha

Vedlegg

• IMG_7489.jpeg
    IMG_7489.jpeg
    514,4 KB · Visninger: 17
Back
Topp