IKM uke 21❤️

Jaa men alle de er langt ut i dpo land da de hadde eggløsning sist uke, så jeg blir så alene da :( Jeg har jo eggløsning i morgen! De som er her har eggløsning denne uken så føler jeg passer mer inn her…❤️
Det skjønner jeg, kjipt å være sist ut. Jeg fører deg opp, bare kjekt du vil henge med oss :D :love017
 
jeg har så sterke el smerter som kommer ca 1 uke før el, "heldigvis" :laughing002 så jeg slipper å teste i det uendelige. men å gå å vente så lenge og ikke ha noe aning om når den kommer, så ser du andre som nesten får 2 el'er på den tiden, det er tungt! Tok gyn ul? Du fikk ikke letrozol?

Ja det kan godt hende, føler jeg kjenner igjen navnet ditt :) jeg fikk hjelp i slutten av oktober, da hadde jeg ikke hatt el på 6 mnd. Restartet syklus og startet på letrozol. Har blitt gravid 3 ganer etter det, men ikke kommet lenger enn 4+5.
Håper vi kan gå over til en termingruppe sammen denne gang ❤️
Det er godt kroppen din gir et tegn så du slipper teste så mye :cat: Hmm.. og alle mine venninner som begynt likt som meg har allerede fått barn.. men, det går bra til slutt :Heartpink ja, alt ser fint ut på ul - masse egg og alt er bra.

Jeg ble gravid i oktober, når vi var i gruppe sammen. Ble så glad, når vi endelig fikk det til etter å ha prøvd en god stund. Men så fikk jeg kraftige smerter og det viste seg at egget lå i buken. Jeg blødde innvendig og det endte med hasteoperasjon for å fjerne den innvendige blodpølen og graviditeten :sorry: utrolig trist, men har derfor hatt 15+ gyn-undersøkelser på Ullevål, og de har sjekket hvert minste millimeter som er der inne. Når de gikk inn i livmoren/buken fant de også endometriosevev. Sikkert derfor det er ekstra vanskelig å bli gravid. Får se hva de gir meg av råd/medisiner for det nå fremover. Har noen erfaring med det?

Ånei, så utrolig trist at du har måtte oppleve å miste så mange ganger :Heartpink sender deg varme klemmer! Det er tøft å stå i noe slikt, og det tar på mentalt - håper du har gode støttespillere rundt deg i hverdagen! Positivt er at det endelig har eggløsning og blir gravid! Vet du noe om årsak til at du mister? Det håper jeg også Cowgirl :smiley-angelic001
 
Sniker. Jeg har litt peiling, men ikke noen ekspert. Hva lurer du på?
Din snik :laughing001 Nei, jeg fikk akkurat svar fra fastlegen om at jeg har en amh-verdi på 7,9. i følge referanseverdiene så er vel den scoren litt lav…? Fikk selvfølgelig ikke noen forklaring på dette fra fastlegen, bare en melding over e-konsultasjon. Har googlet masse og blir jo litt stressa:happy118 har time med fastlegen på fredag, kjente det var litt lenge til…
 
Din snik :laughing001 Nei, jeg fikk akkurat svar fra fastlegen om at jeg har en amh-verdi på 7,9. i følge referanseverdiene så er vel den scoren litt lav…? Fikk selvfølgelig ikke noen forklaring på dette fra fastlegen, bare en melding over e-konsultasjon. Har googlet masse og blir jo litt stressa:happy118 har time med fastlegen på fredag, kjente det var litt lenge til…
Haha. Det er i det lavere området, men absolutt ikke krise-lavt. Hørt om flere med AMH på 4 og nedover som har blitt gravide. Den henger jo litt sammen med alder også. Ser at du er 33 år, så ikke sikkert den er så altfor dårlig for alderen heller, men i det nedre sjiktet. Jeg hadde 36 for fem år siden da jeg var 27, og det var beregnet som ganske høyt og jeg har PCO. Den har nok sunket en del på de fem årene også ☺️
 
HåpefullPrøver - 25 - B1 - PP15 - EL 14.05 - IKM 25.05

Siste prøverunden, før vi har er blitt enige om å be om henvisning for utredning :shy: Håper så inderlig det klaffer nå. Har testet wild yam i to pp’er nå, men sist lutealfase var bare på 9 dager så ingen hell.. Pøs på med kjerringråd om dere har noen! :laughing002
Slitt med defekt lutealfase selv. Pyridoksin hjalp noe, men ville heller tatt blodprøve en uke etter eggløsning og krev progesteronstøtte. Da ble jeg gravid med en gang med begge mine. Prøvde fem måneder uten støtte med begge først, uten at jeg ble gravid.
 
Dagens! Samme temp, men økning på LH-testen :happy: kanskje el kommer akkurat i det gubben kommer hjem :smiley-angelic002
IMG_2709.jpeg
IMG_2710.jpeg
 
Tror egget slipper i dag, men har dessverre ikke lagt inn så mye aksjer denne PP… Hadde lav temp i dag tidlig så jeg vet med sikkerhet at det ikke har sluppet enda heldigvis. Håper egget slipper i kveld, og at det ikke er forsent å legge inn aksjer i dag i 13:00 tiden… :(
 

Vedlegg

  • IMG_6704.png
    IMG_6704.png
    1,3 MB · Visninger: 22
Det er godt kroppen din gir et tegn så du slipper teste så mye :cat: Hmm.. og alle mine venninner som begynt likt som meg har allerede fått barn.. men, det går bra til slutt :Heartpink ja, alt ser fint ut på ul - masse egg og alt er bra.

Jeg ble gravid i oktober, når vi var i gruppe sammen. Ble så glad, når vi endelig fikk det til etter å ha prøvd en god stund. Men så fikk jeg kraftige smerter og det viste seg at egget lå i buken. Jeg blødde innvendig og det endte med hasteoperasjon for å fjerne den innvendige blodpølen og graviditeten :sorry: utrolig trist, men har derfor hatt 15+ gyn-undersøkelser på Ullevål, og de har sjekket hvert minste millimeter som er der inne. Når de gikk inn i livmoren/buken fant de også endometriosevev. Sikkert derfor det er ekstra vanskelig å bli gravid. Får se hva de gir meg av råd/medisiner for det nå fremover. Har noen erfaring med det?

Ånei, så utrolig trist at du har måtte oppleve å miste så mange ganger :Heartpink sender deg varme klemmer! Det er tøft å stå i noe slikt, og det tar på mentalt - håper du har gode støttespillere rundt deg i hverdagen! Positivt er at det endelig har eggløsning og blir gravid! Vet du noe om årsak til at du mister? Det håper jeg også Cowgirl :smiley-angelic001
Det er så sårt!! Blir jo glad for dem, men ønsker så gjerne å bli gravid selv. Bra at alt ser fint ut, i alle fall❤️

Oii, for en skremmende opplevelse! Alt som kan skje :oops:Godt det gikk bra og at du får god oppfølgning. Ja, det kan godt være derfor det er vanskelig. Håper de kommer med noen gode svar til dere og kanskje noe som kan hjelpe ❤️

Tusen takk❤️ det er veldig trist når du endelig får positiv test etter å prøvd så lenge, så mister du, og 3 ganger! Føler alt blir håpløst. Men en gang må den vel sitte til termin?:smiley-angelic001
Jeg var hos gyn etter jeg mistet for 3 gang, alle prøvene var fine og alt så fint ut. Kunne såvidt se antydning til pcos. Det er nok dårlige egg pga alderen min, kanskje. Håper alle de dårlige er brukt opp nå, så denne gang er det gode friske eg :love017
 
Slitt med defekt lutealfase selv. Pyridoksin hjalp noe, men ville heller tatt blodprøve en uke etter eggløsning og krev progesteronstøtte. Da ble jeg gravid med en gang med begge mine. Prøvde fem måneder uten støtte med begge først, uten at jeg ble gravid.
Begynte med pyridoksin nå under menstruasjon, og tenker wild yam i tillegg i doo-land? Noen erfaringer der? Prøver i tillegg ut fertil-gel (sædvennlig glidemiddel) og ekstra vitamintilskudd som skal være bra for sædkvalitet for han.. så vi kjører på denne runden. Og er veldig klar for videre hjelp om det ikke skulle sitte nå :shy:
 
Sapientia - 33 - B3 - PP1 - EL 10/5 - IKM 25/5


Dette etter Flo sine estimater, som er appen jeg har brukt for å tracke mens siden jeg fikk den tilbake for noen måneder siden, etter forrige fødsel. Prøvd tester et par dager nå hos premom, som gir helt andre datoer, men holder meg til den jeg har brukt lengst, siden syklusene er litt på tur om dagen. Håper jeg får utslag på eggløsningstest så jeg vet sikkert, selv om jeg begynte å teste litt sent. Når begynner dere å test 2x dagen?
 
Begynte med pyridoksin nå under menstruasjon, og tenker wild yam i tillegg i doo-land? Noen erfaringer der? Prøver i tillegg ut fertil-gel (sædvennlig glidemiddel) og ekstra vitamintilskudd som skal være bra for sædkvalitet for han.. så vi kjører på denne runden. Og er veldig klar for videre hjelp om det ikke skulle sitte nå :shy:
Jeg prøvde Wild Yam og pyridoksin selv, uten at det gjorde meg gravid i hvert fall. Men for mange fungerer det jo ☺️ Så krysser fingrene for at det går naturlig for dere denne måneden, men ville ikke kastet bort altfor mange PP-er på noe som enkelt kan fikses med ordentlige hormoner ❤️
 
Holdt på å gi opp håpe i morges :hilarious: men testetøsa i meg ville ta med en test på jobb, bare for å sjekke eeeen gang til:shy: var noe stigning å spore:gen045
El-slimet begynner også å komme; igjen, så venter i spenning på om det kommer ennå mer snart:shy:
IMG_4226.jpeg
 
Back
Topp