Uke 34+4.
Ny kontroll på ul på sykehuset for 2 dager siden. Tv1 ligger fortsatt i seteleie og tv2 i hodeleie. Tv1 har veksten stoppet ganske opp på, har gradvis gått nedover fra 50 på percentilen fra ca uke 25 og ligger nå på under 1 med en estimert vekt på 1760g. Kun lagt på seg 60g på 6 dager. Uken før hadde hun lagt på seg 200g på 3 uker. Tv2 ligger fint på 75 på percentilen og har ei meget god morkake virker det som. Han har fulgt sin kurve der hele veien, virker som han muligens begynner å gå over den til og med

Tv2 er estimert til å være 2670g.
Så, det er besluttet at jeg mest sannsynlig må ha ks da tv1 ikke vil tåle riene så godt eller en fødsel i seteleie og som ledende tvilling. Dette var en STOR nedtur for meg da ks er noe jeg absolutt ikke har ønsket eller vært forberedt på. Har 2 raske og fine fødsler bak meg.
Ny kontroll neste uke hvor jeg måtte være forbedret på en rask beslutning for å gjennomføre et ks hvis ting fortsatt er i samme løpet (noe det meeest sannsynlig er)
Har hatt så ekstremt mange tanker i hode etter runden inne på sykehuset. Jeg bare gråt og gråt og gråt når jeg kom hjem. Var innlagt i et døgn pga falske rier og det ble veldig mye å ta inn over seg da jeg kom hjem (siden ting var stabilt). Ble fort avklart at skjedde fødselen den natten kom det til å bli et ks, noe jeg ikke var LITT forberedt på... Jeg gruer meg skikkelig og har bare skøver det hele til siden.. Håper virkelig på et mirakel innen de neste dagene.
Så er alle tankene rundt ks, det og få to premature barn. Tv2 virker jo og ha gode forutsetninger, men kjenner på mye tanker rundt tv1. Hvordan vil hun se ut, hva kan man forvente seg, vil hun få i seg næring ute, vil hun være påvirket av liten vekst osvosv. Må vi være lenge på intensiven eventuelt, ja osvosv.
En liten positiv ting er at jeg har håndmelket ei stund nå og har fått samlet opp over 20ml av min egen melk som jeg kan ta med meg, det kjenner jeg på som en god mestring og godt å vite at de får min melk når de vil trenge ekstra.
Håper alt står bra til med dere andre